Lehed

kolmapäev, 28. august 2024

Betoonist aiapäkapikuga reisile


by W

Pilt AI-lt
Kui võrdlemisi soojal ajal Eestist veel soojemasse kohta reisile minna, ca nädalaks, siis millised asjad ja millises koguses leiavad koha sinu pagasis?

Lennujaamas inimesi ja nende pagasit vaadeldes tekib küsimusi. 

  • Kas nad valmistuvad kõigeks: rannapeoks, lumetormiks, meteoriiditabamuseks?
  • Miks nad hantlid ja betoonist aiapäkapiku kaasa võtsid; vaadates, kuis nad kohvreid lindile tõstavad, tundub, et sisu on 20+kg?
  • Kas see perekond on rahvusvaheline rändtsirkus?
  • Kas neil on kohvreid ja kotte enam kui reisipäevasid?
  • Kas nad kasutavad reisi ettekäändena, et alustada uut elu, kusagil mujal?

Et noh, inimestel on jube palju asju. Kogemused, eelistused ja vajadused ongi muidugi erinevad. 
Minu reisikogemused piirduvad laias laastus vägagi asustatud sihtpaikade e "turistikatega". Neis müüakse nii trussikuid kui särke kui plätusid kui peaks vaja olema. Enamasti ju ei ole, asustatud kohas on soe vesi ja pesumajad jms ka olemas. 
Ekspeditsioonide ja vallutuste jaoks olen nüüd juba liiga vana ja paks, alpinisti varustust vedama ei pea.  
Ehk siis võtan kaasa pigem vähem. Et mahtuda käsipagasiga reisija alla. Ryanair ja Wizz Air on ses osas väljakutset pakkuvad, aga enamasti on alternatiive. 

Mida ChatGPT nädalase soojamaareisi osas soovitab?

Küsisin:
koosta detailne nimekiri asjadest, mida peaksin kaasa pakkima nädalaseks soojamaareisiks septembri esimeses pooles; kõik peab mahtuma 8kg käsipagasisse, vajadusel saan riideid kohapeal pesta

Vastus: Muidugi! Siin on detailne nimekiri asjadest, mida võiksid kaasa pakkida nädalaseks soojamaareisiks septembri esimeses pooles, arvestades, et kõik peab mahtuma 8 kg käsipagasisse ja vajadusel saad riideid kohapeal pesta:

Riided

  • 3-4 T-särki (kerge ja hingav materjal)
  • 2 paari lühikesi pükse
  • 1-2 kleiti või seelikut (kui eelistad)
  • 1 paar pikki pükse (õhtuteks või jahedamateks päevadeks)
  • 1 kerge kampsun või jakk
  • 5 paari aluspesu (pesemisvõimaluse tõttu piisab vähemast kogusest)
  • 5 paari sokke
  • 1 ujumisriietus
  • 1 paar mugavaid jalatseid (nt sandaalid või tossud)
  • 1 paar plätusid (rannale ja hotellis ringi liikumiseks)
  • 1 müts või nokamüts (päikese eest kaitsmiseks)

Hügieenitarbed

  • Reisisuuruses šampoon ja palsam (kuni 100 ml pudelites)
  • Seep või dušigeel (kuni 100 ml pudelites)
  • Hambapasta ja hambahari
  • Deodorant (kuni 100 ml)
  • Päikesekreem (kuni 100 ml)
  • Näopuhastusvahend (kuni 100 ml)
  • Kamm või hari
  • Raseerimisvahendid (kui vajalik)
  • Väike esmaabikomplekt (plaastrid, valuvaigistid, jne.)

Elektroonika ja dokumendid

  • Telefon ja laadija
  • Adapter (kui vajalik)
  • Pass ja ID-kaart
  • Lennupiletid ja hotellibroneeringu kinnitus
  • Raha ja pangakaardid
  • Kindlustusdokumendid

Väike seljakott või kott päevareisideks

Muud vajalikud asjad

  • Päikeseprillid
  • Raamat või e-luger
  • Väike vihmavari või vihmakeep
  • Korduvkasutatav veepudel
  • Väike pesupulber (pesemiseks hotellis)

Pakendamisnõuanded

  • Rulli riided kokku, et säästa ruumi ja vältida kortsumist.
  • Kasutage vaakumkotte väiksemate esemete jaoks.
  • Kandke lennukis kõige raskemaid riideid ja jalatseid, et vähendada pagasi kaalu.

Loodan, et see nimekiri aitab sul pakkida kõik vajaliku ja nautida oma reisi! Kas on midagi, mida sooviksid veel lisada või täpsustada?

Päris hea tulemus AI-lt!

Ma mõned asjad jätaks maha ja puudu jäi riidest poekott, mis mul alati õlakotis on ning lamedaks ja õhukeseks kulunud "duct tape" rull ning tagavaraprillid + päikeseklipid. Ja pastakas ja paber. 

Midagi, mille peale ma ei tule, on kindlasti veel puudu?

Nt eelmisel reisil oli Maakal seletamatul põhjusel kaasas tuub tugevat liimi ja meil läks seda vaja, et apartmendi uksepiirdeliist tagasi panna. Me ei teinud midagi - see papist pressitud lohakalt piida ja makrofleksi ja küproki vahet peitev asjandus lihtsalt kukkus alla. Kolme kingsepanaelaga ei saagi seal miski püsida. Peale meid on see aastateks omal kohal...

Hiljemalt nädala pärast saan öelda oma detailse reisipagasi sisu ja kaalu. 

**************

Täiendan - pakitud

Selga läheb

  • Pikad valged puuvillased kuue taskuga püksid
  • Lühikeste varrukatega must-valge särk
  • Pikkade varrukate must üliõhukene hõlst
  • Matkasandaalid, kinnise ninaga (ainsad jalatsid, ooperisse või ööklubisse me vist ei satu)
  • Aluspesu

Pagas: 1 seljakott, 1 igapäevane õlakott 

Lisaks allpool mainitule on seljakoti küljes ka Reformierakonna reklaamhelkur. Mil ei ole midagi pistmist minu poliitiliste vaadetega. Põhjus – mul on üleni must seljakott, paljudel on, ma sooviks enda oma kiirelt ja kindlalt ära tunda ning peale oravaga ja rahvusvaheliselt tuntud G4S reklaamhelkurite mul ühtegi lihtalt installeeritavat + kasulikku asja pähe ei tule.

Riided

  • 5 lühikeste varrukatega särki (2 valget, 2 musta, 1 Väga Suur magamiseks)
  • 1 pikkade varrukatega valge puuvill-lina särk
  • 1 paar musti lukkudega lühendatavaid pükse
  • 4 paari aluspesu
  • 2 paari sokke + üliõhukesed sisetallad: kui mulle põrand miskil põhjusel paljajalu käimiseks ei sobi, siis tallad + sokid = kiirsussid
  • 1 müts

Hügieenitarbed jms

  • Šampoon (60 ml, igaks juhuks, ülejäänu saab kohapeal)
  • Hambapasta ja hambahari
  • Deodorant (50 ml)
  • Kätedeso (75 ml) (õlakott)
  • Pakk salvrätte (õlakott)
  • Aaloega niisutav kreem (100 ml)
  • Hügieeniline huulepulk (õlakott)
  • Kamm ja hari
  • Leht Ibumaxi (õlakott)

Elektroonika ja dokumendid

  • Telefon ja laadija
  • Kõrvaklapid
  • Pass
  • Prinditud lennupiletite ja majutusbroneeringute kinnitus
  • Raha ja pangakaardid, sh mündid (kohviautomaadid, WC-uksed jms)

Muud vajalikud asjad

  • Tagavaraprillid + päikeseklipid + puhastuslapid 
  • Õhuke ja kerge 1,6 x 1m sall, mis on pigem istumisaluseks (nt rannas)
  • Duct tape
  • Rull niiti ja nõel
  • 2 pastakat
  • Koduvõtmed (lisanduvad reisipäeval)

Mille ma oma õlakoti tavalisest sisust maha jätan

Eseme, mille võib multitööriistaks lugeda, kuigi ükski tera ei ole 6cm, küll aga leiab näpits- ja lõiketangid, kruvikeerajad, viilid jms. Ma ei tahaks sellest ilma jääda, sest mul on komme postiautomaati tellitud või poest ostetud väiksemad tööstuskaubad enne tuppa minemist maja kõrval prügikastide juures lahti harutada ja pakendid kohe ära visata. Millega ma seda siis teeks? 

Mis enne lendu lisandub

  • Vesi, mõneks ajaks viimane päev Tallinnas 100+ml pakendiga läbida
  • Ristsõnad või muu meelelahutus
  • Midagi söödavat, vinnutatud liha vms (... ma ei ole 3+ aastat Oreo/Domino küpsiseid söönud, need olid vist head)

73 kommentaari:

  1. Ehk oli Maakal proteesiliim ligi?? Aga muidu nagu minu nimekiri! Tõsi - seelikute asjus ma pisut kahtlen ja paljukest neid mul ongi:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See "proteesiliim" vist lahustub vaid happevannis ja kõlbaks Frankenstein 2.0 tulekuks lisaks renonttöödele.
      Sul on kindlasti 1 seelik rohkem kui mul.

      Kustuta
  2. Ma just otsin puhkuseks lennupiletid. Ja valisin Türgi Õhu, kelle üks pluss on see, et neil on äraantav pagas 30 kg, mitte 20 nagu Euroopa firmadel. Seekord ilmselt küll kaalulimiit täis ei tule, aga on küll olnud kordi (samuti türklastega lennates), kus see 30 on peaaegu täis saanud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. 8 kg on muidugi ulme, eriti soojamaareisiks. Nädalasel linna-komandeeringul saab tõesti ühe kerge kotiga hakkama, aga soojal maal on alati rohkem asju vaja.

      Kustuta
    2. Mitme inimese peale? Ja mida?

      Kustuta
    3. Mul eelmine kord oli nädalaks 6,5kg, nüüd tahaks vähemaga hakkama saada (ja pikemaks ajaks).

      Kustuta
    4. ma olin kevadel nädal aega Granadas, minnes oli pagas 5 kg, tagasi tulles ligi 8, sest ma ostsin marokolaste poest ilusaid riideid ja antikvariaadist raamatuid.

      Tšehhis suvekoolides olles (kus õhutemperatuur on enamasti 30+) olen kah alla 8 kg läinud. Kerged suveriided ja spordipesu ei kaalu suurt midagi, kõige raskemad asjad panen selga. Korra tegin selle pagasiga kahenädalase Kesk-Euroopa reisi. Ujumas, tõsi, ei käinud, Kesk-Euroopa on kuivapoolne, aga see--eest oli vaja tantsujalatseid ja kastanjette. Ühe suvekooli ajal tuli selle pagasi piiresse ka tugipihik (profaani silmis "korsett") ära mahutada.

      Kustuta
    5. aa no ja 2 nädalaks Floridasse mehe vanematele külla + Nevadasse abielluma läksime kah mõlemad käsipagasiga. Oli vist 8 kg suurem kott ja üks väiksem veel. Siit minnes jätsime samamoodi teatava varu, kui sealt on vaja midagi huvitavat kaasa haarata (õige ka, ma sattusin seal koomiksipoodi ja ka seminolide poest ostsin nende muinasjuttude raamatu).

      Kustuta
    6. Nevadas olen ma ka käsipagasiga käinud.

      W, üks inimene ikka. Seekord on meil lihtsam, sest alpivarustust pole tõesti vaja (kirka, kassid, köis, kiiver, karabiinid jne on umbes 6 kg inimese kohta), liustikud olla kõik ohutud. Aga no muu mäes matkamise ja ööbimise kola tuleb ikka kuidagi kohale saada ju.

      Kustuta
    7. kui matkajad lennukiga tulevad, küll siis oleks mõnus, kui neil oleks koha peal suuremat/raskemat kraami laenutada võimalik.

      Kustuta
    8. See ongi enamasti võimalik. Aga see on enamasti kas liiga kallis või on varustuse kvaliteet kahtlane.

      Rootsis kolmeks nädalaks matkasuusad laenata on umbes sama hind mis nad poest osta. Islandil kõik telkide jne laenutused olid samuti sigakallid.

      Me eelmisel sügisel Hiinas laenasime kohapealt rattad, see oli küll hea variant. Üleelmisel aastal Marokos saime kassid saabaste alla samuti kohapealt.

      Aga tehnilist varustust ei taha keegi laenata. Saada surma, sest odavalt saadud köis oli juba eelnevalt mäda - pole vaja. Samal põhjusel ei taha keegi neid asju välja laenata - saad tagasi köie, mille otsas on kassidega tallutud või mis on kuu aega päikese käes seisnud - no jälle ei taha ju.

      Kustuta
  3. Kirjeldatud varustusest osa läheb ju kohe selga. Seega käsipagasisse vähem. Tsärke 2, pikad püksid äravõetavate säärtega lähevad jalga, seega vaid ühed lühkarid vaja. Tossud lähevad jalga, kerged spordisandaalid pagasisse. Hügieenitarvetest vaid hambahari ja pasta ja esmaabipakike, ülejäänu ju igas hotellis olemas. Lisaks suur termostops kuhu saab lasta baarist kallata kokteili või õlut vastavalt maitsele, siis ei lähe liiga kiirelt soojaks või ei liisu ära. No ja kui miskit jääb maha saab osta, ehk siis paar krediitkaarti ja mobla on üliolulised, vaja hoida eraldi ning kullipilguga valvata.

    Turvaelemendina tasub igaks juhuks kaks passi kaasa võtta, et iga kell saaks üle piiri kui üks pass konfiskeeritakse. Ühe riigi kodakondsuse korral lihtsalt "kaotad" passi ära ja küsid uue, kaasa võtad mõlemad. Passi äravõtjal (näitad "kaotatut") tavaliselt ei tule pähe kontrollida kas see ka kehtiv kui kuupäeva põhjal peaks olema ;) Ei pea vist mainima, et sama reegel kehtib juhilubadega. Olulistest dokumentidest tasub ka fotod teha ja spets kontole pilve laadida.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen ka avastanud "legoriiete" võlu. Mitmes osas püksisääred, kergest jopest eraldatav vest, kapuuts jms.

      Kustuta
    2. Pikematel lennuotstel võtan ma alati sandaalid kabiini kaasa (või panen jalga), palju mugavam toimetada kui tossude või muude kinniste jalatsitega.

      Kustuta
    3. Viimased paar aastat hästi kerged, hingavad ja mugavad Skechers kummitaldadega riidekingad spetsiaalselt lennusõiduks. Kuidas varem selle peale ei tulnud? Märkasin sihukesi kingi kui isale hooldekodusse kergeid mugavaid lihtsalt jalgaminevaid jalatseid otsisin

      Kustuta
  4. Nende kommentaaride lugemine on olnud silmiavav, et kui keeruline võib reisimine olla. Ma siiani olen soojale maale kaasa võtnud mõned suveriided ja ujumisriided, muud seal ju vaja pole. Asjade ostmise kommet mul samuti pole, seega ei pea kohvrisse varu jätma.

    Mu õde käis ükskord Roomas niimoodi, et kaasas oli vaid Ryanairi "personal item", mis on sisuliselt käekott.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa. Minu korduv "keeruline" häda on olnud vajadus suvel soojale maale kaasa osta paksud sulekindad, aga neetud Eesti kaubandus ei kipu neid suvel eriti müüma. "Tulge sügisel, siis on, praegu on meil kõik lattu ära pakitud". No mul on vaja neid juulis, mis see sügis mind aitab?!?!

      Kustuta
    2. Enamasti tehakse hooaja lõpus tööstuskaupadele sell out või tagastatakse hankijale, oleneb lepingutest. Kaupluste laod on suht pinge all, üsna optimaalse ruumiga.
      Müügipind on samuti pinge all, pind on kulu ning 3 paari pakse kindaid müüa märts-september ei ole otstarbekas kui sama pinda saab rehade, grillsöe, jahutuskastide, purkide-kaante müümiseks kasutada. Talvel ei leia nt mahlakotte ega lilleseemneid.

      Mitte muidugi ainult tööstuskaup, on põhjus, miks praegu 14 sorti verivorsti ja 23 sorti karbis ahjuliha ei leia. Külmikutes ei ole ruumi, seal on toorvorstid, grillribid ja šašlõkid. Varsti on jälle vastupidi.

      Kustuta
    3. Loomulikult. Ega ma ei süüdistagi poode selles, et minul tekib sulekinda vajadus juuli alguses. Vaid lihtsalt illustreerin, et reisimine võibki keeruline olla.

      Ega põhjamaad lihtsamad pole. Suvise perereisi jaoks (kuhu ma ise lõpuks ei läinudki) laenasime me meiega kaasa tulnud sõpradele väikese virna reisikraami.

      Väikese laif-häkina pakkisin ma äraantava pagasi aerulaua kottidesse. Muidu müüakse spetsiaalseid pakkekotte / kattekotte, meil on neid kaks tükki, aga nelja inimese jaoks oli veel kahe vaja. Selgus, et aerulaua kotid on just parajas suuruses (ka 100L seljakott mahub sinna sisse ära) ja üldse head.

      Kustuta
    4. Ah kle mis sulekinnas juulikuus... ma tahtsin kevadel kevadmantlit osta. Arva, kas oli müügil? Ei, suveriided olid! Kevadmantli oleks pidanud talvel ära ostma, kui need müügil olid, aga talvel ma ei tulnud ausalt öeldes selle peale, et ma kevadel kevadmantlit tahaks.

      Kustuta
    5. Nojah, P oli +30C. Mõnel ketil on TALVEsaapad juba kohal.

      Kustuta
    6. Mu lemmik oli see, kuidas ma eelmisel aastal olin Costa Del Soli piirkonnas rannapuhkusel ja nii kui kalendris 1. oktoober ette kukkus, ilmusid supermercadode kaubavalikusse koheselt sulejoped ja kohalikel tibidel olid saapas jalas. Sooja oli endiselt 29 kraadi ja päike keevitas lagipähe nagu ka eelmisel päeval.

      Kustuta
    7. Ja ma käisin Eestis oktoobri lõpuni sandaalides! Hommikul oli küll ainult 4 kraadi sooja aga päeva peale tuli 18 ära, üldse ei kutsunud kinniseid jalatseid jalga panema. Ainuke häda, et hommikul bussile minnes oleks mõnikord kindaid tahtnud.

      Kustuta
  5. Mul on hästi meeles kevadel loetud artikkel lennureisijate käsipagasist ja kuidas see ei mahu enam lennukisse ära. Imestasin, et kuidas see võimalik on, ei võta see üks kotike ju ruumi eriti. Õkva nädal hiljem läksin ise reisile, ja kui ma ühe suurema koti varuriiete ja muuga andsin pagasisse ja seejärel lennukiväravasse läksin, siis sain artikli ivast aru, enamikul oli kaasas selline kogus kola, mis käsipagasi sisulise mõiste alla kuidagi ei mahu. Suuremal osal oli kaasas mitu kotti või siis olid salongi kaasa vedanud koti, mis ületas ettenähtud mõõte vähemalt kahekordselt. No ma ei tea, otsusta ära, kas võtad kaasa küllalt napilt asju, et mahub käsipagasi mõõtmetesse, või siis maksad selle natukese lisaks, et see eraldi pagasisse läheks. See reisisalongi täistuupimine näeb hale välja, rabelemine käsipagasiriiuli ruumi pärast jne. Anna vaid natuke inimestele hõlpu ja nad leiavad viisi, kuidas seda kuritarvitada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. a) Lennake veidi Ameerika siselendudega, siis näete, mis pagasiga reisitakse. Euroopa ei ole võrreldav. Inimestel on kaasas reisikohvrite MÄED. Eestis isegi ei müüda nii suuri kohvreid.

      b) Lennake Aasia siselendudega ja imetlege, kuidas käsipagasi alla lähevad mikrolaineahjud ja muud kodumasinad. (Kaks lendu , Istanbul - Dušanbe ja Istanbul - Oš, olid eriti tuugalt täis mammisid, kes olid selgelt Türgis ostlemas käinud).

      Kustuta
    2. Jääb vaid imestada, miks lennufirmad sellist kolavedu tolereerivad. Pole ju raske väravas öelda, et üks kott tuleb salongi, ülejäänu läheb pagasisse.

      Kustuta
    3. Kas neil mammidel nt internetti ja tellimisvõimalust ei ole? Ma ei kujuta ette, et fritüüri ja pesukausiga lennata viitsiks. o_0

      Kustuta
    4. Nevadasse me lendasimegi Ameerika siselennuga, peaaegu kõigil oli kaasas ainult see "personal item", sest see oli selline silgupüti stiiliga firma. Meil sealhulgas, mul oli ridikülis vahetuspesu, vahetuspluus, pesemisasjad ja pulmakleit (ja siis te veel imestate, miks naistel on suuri käekotte vaja ja mida nad seal küll kannavad!). A.-l oli enamus pulmariideid juba seljas, sest ta on külmavares, tal oli ekstra piduriideks ainult vahetussviitrit vaja, seega läpakas läks tema kotti.

      Kustuta
    5. Nüüd võib-olla juba on, mu kesk-aasia lennud olid umbes 10 aastat tagasi. Viimane tegelikult 2016. Aga siis me lendasime Alma-Ata-sse, see on moodne ja rikas linn (osaliselt), mammisid ma sellelt lennult ei mäleta.

      Kustuta
    6. Naiste käekoti asjus olen ma aru saanud, et see asendab neil autot. St kõik, mida mina kannan kaasas auto pagaasnikus või sahtlites, on daamidel selles naljakas kotikeses kaasas.

      Kustuta
    7. Tungraud, tagavararatas, teleskoopõngeritv + landikomplekt, kummikud?

      Minu kotist leiab kammi, paki salvrätte, riidest poekoti, hügieenilise huulepulga, pangakaardi + veidi sularaha, välgumihkli, miniatuurse multitööriista, töö- ja koduvõtmed. Pmst mahuks kõik ka taskutesse, aga poes käies on kartulid ja keefiripakk vaja kusagile panna.

      Kustuta
    8. Notsul, saame aru, on ka pop-up pulmakleit ja mustlastantsu kostüüm alati kaasas.

      Kustuta
    9. Käsipagasis!
      Meenuvad teleturureklaamid "... ja see ei ole veel kõik!" - kotikesest ilmuvad ratsahobune, heinarull ja purjejaht.

      Kustuta
    10. Jaa, täpselt, selles me ükskord vist minu blogikommentaarides saime aru jah, et meestel on auto ja naistel on käekott :D Mul näiteks ei ole autos mitte midagi. Peale nende asjade, mis seal seaduse järgi peab olema (tulekustuti ja esmaabipakk vist). Üks jäätisepaber oli ka, aga selle ma viskasin hommikul prügikasti.

      Kustuta
    11. Mul proua läks eile töökaaslastega matkama ja ma tegin hommikul auto kolast tühjaks. Pool tundi läks aega selle peale. Ma ei teinud autot _puhtaks_, vaid lihtsalt _tühjaks_.

      Kus teiel oma varu-aerulaudu ja päästeveste hoiate, näiteks...????

      Kustuta
    12. Hmm, las ma mõtlen... aa õigus, ma hoian end hoolega igasugustest väliharrastustest eemal, päästevesti vajadust pole viimase 44 aasta jooksul veel tekkinud.

      Kustuta
    13. Kolast tühjendamine...

      Mul ei ole ühtegi aerulauda ega päästevesti, olen jätnud oma tuleviku saatuse hooleks...

      Kustuta
    14. Mul on autos õng või paar, karp lante, õngekonksud ja -tinad, turvajalatsid ja esimene vasakpoolne õõtshoob, talvevelgede turvapoldid, sapöörilabidas, kolm vihmakeepi....kui sügavamale kaevan võin heal juhul leida ka mõne kodutu, kes sinna pesa on pununud.
      No käekotti ei mahu...

      Kustuta
    15. W - aitäh video eest! Mu eilne hommik muutus palju helgemaks - mul oli palju vähem kola ja peaaegu üldse ei olnud prügi.

      Kustuta
    16. Autos? Korralikult komplekteeritud masinas on sapöörikas, matkakirves, nuga, lusikas, kahvel, tulemasin, Eesti teede atlas, mõni tagavarakilekott, aiakühvel, taskurätipakk, töökindad ja -prillid, kõrvaklapid, päikseprillid, plaastrid, multitööriist ja veel ühte.teist, mis ei tule kohe meeldegi. Millegipärast on vihmavari ka autos elama hakanud. On olnud ka aeg, mil suvehooajal elasid mu autos alaliselt saag, kanister, relakas ja lintlihvija, peitlikomplekt jt kujutegemise tarbed, aga see oli aastaid tagasi. Nüüd ma saen vähem ja üldiselt kodus.

      Käekotis (minu puhul seljakotis)? Rahakott, peegel, pussnuga, riidest poekott, pabertaskurätte ja poetšekke, mõnikord kommi, lugemisprillid toosis, laskmisprillid, tagavaraside ja kindlasti veel midagi, mille ma olen sinna aastateks ära unustanud.

      Tütar ei oma autot ja ei kanna käekotti. Tal on Püksid. Taskutega. Paljude taskutega. Ise tegi :) Kõik, mida ta muidu võiks käekotis kaasas tassida, pannakse taskutesse - rahatasku, kangast poekott, peotäis nuge, kokkukäivad väiksed käärid, võibolla tabletikarbike jne.

      Kustuta
    17. Inimesed tunduvad igapäevaselt kahtlaselt külmrelvastatud.

      Kustuta
    18. Igaühel on omamoodi kiiksud, meie armastame nuge. Lihtsalt. Nuga on turvatunnet tekitav ese, sellega saab paljusid töid teha. Mõnisada aastat tagasi kuulus nuga tarbeesemena igapäeva seljariidekomplekti juurde. Praegu pole nuga küll enam nii hädavajalik, aga ikka on tore, kui usaldusväärne tööriist taskus v kotis on. Tütar lausa kogub erinevaid väikseid nuge, üks imepisike tupes damaskuse terasest nuga on rippkõrvarõngas. No ja kui huvialade hulka kuulub igasugune nikerdamine, meisterdamine, urgitsemine, lõikamine-kleepimine ja muud kunstialad, siis jäävad oma nõrgad küüned ju lahjaks, ikka on alatasa mingit terasküünt tarvis, et juhuslikult kätte sattunud meelepärast oksakest koorida/voolida/puu küljest ära nüsida, midagi paigata, leiutada, voolida... Sa ei kujuta ettegi.

      Kustuta
    19. Jah, noh, üks seatapupuss kulub alati ära.

      Kustuta
    20. Ainus puuduv asi Lendava "auto varustuse nimekirjast" on mul kõrvalklapid. Miks need peaks autos olema? Kirves, nuga, lusikas, kahvel on kõik olemas. Ah, paberil Eesti atlast hoidsin autos 20 aastat, aga viimani kulus kapsaks (mitte kasutamisest, vaid autos olemisest) ja uut pole hankinud.

      Kustuta
    21. "Tungraud, tagavararatas, teleskoopõngeritv + landikomplekt, kummikud" - Wild, pool sellest nimekirjast on selline, mida läheb auto enda pidamiseks vaja, käekott on vähenõudlikum mahuti. Kui mul oleks vaja lennata kuhugi, kus kummikuid vaja läheb, paneks ma nad arvatavasti lennukisse minnes jalga (lennukis sees vahetaks mõnusamate jalanõude vastu). Vat õngeridvaga on keerulisem, aga teleskoop läheb järsku nii kokku, et mahub käsipagassi ära?

      Kustuta
    22. üldse olen selline šlikerdav idaeurooplane, et panen lennukisse minnes - kui kas siht- või lähtekohas soojemaid riideid vaja läheb - selga kampsuni, mantli, suure salli, mütsi, mille ma siis kõik lennukis maha koorin ja kasvõi jalge alla nätsutan või tukastamise ajal tekiks peale võtan. Kui mul on A. kaasas, siis annan talle lisatekiks.

      Kustuta
    23. Kaur - kõrvaklapid on autos seks puhuks, kui ma lasketiiru juhtun minema. Enne laskespordiga tegelema hakkamist olid autos kõrvaklapid koos kujusaagimisvarustusega.

      Kustuta
    24. Kas keegi külm ja/või tulirelvi autos ei hoiagi või lihtsalt tsgasihoidlikkusest sellest ei räägi. Hädapooleliitrist Viru Kange plaskut pole ka mainitud🤔

      Kustuta
    25. seatapupussist ja kirvest vähe veel?

      Kustuta
    26. Mul sama küsimus. Labidas on juba niikuinii autos olemas.

      Kustuta
    27. Notsu, tänapäeva autodes enam tungrauda ja tagavararatast ei ole. See oli mulle ebameeldiv üllatus, kui auto ostsin, sest ratast vahetada ma oskan, aga auto varustuses oleva rehviparanduskomplektiga ma ei oska mitte midagi teha.

      Kustuta
  6. Veidi veel GPT + reisiteemat: küsisin ühe linna kohta, kuidas tunda end kui kohalik. Chatgpt.com andis vastuseks loetelu kohalikest maksudest ja soovitas tasuda õigeaegselt, et vältida trahve ja viiviseid. Hakka või arvama, et ongi intelligentne ja huumorimeelega.

    VastaKustuta
  7. Lisasin postitusse reaalse just pakitud pagasi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Liim on minu sotskohustus, tuleb jälle kollektiivne väljasõit lõunamaade rohelusse.

      Kustuta
  8. Kullakesed, te olete unustanud põhilised asjad, milleta ma tavaliselt reisile ei lähe: ravimid ja muud med.abivahendid. Mäletan teravalt seda korda, kui ma olin maha unustnud oma põlvesideme reisil Egiptusse. Ou-mai-gaad, pidin väljuma turvaliselt hotellialalt et minna apteeki. See oli katsumus, õnneks sain abi.

    Teine kord, tuginedes eelmise reisi kogemusele, ei võtnud ma kaasa unerohtusid, sest neid sai India apteegis ilma retseptita. Aga üllatus-üllatus, seekord enam mitte, Euroopa reeglid olid vahepeal ka Indiasse jõudnud- Egas midagi,läksin kohaliku tasulise arsti juurde, et endale retsept hankida. Selle ma sain, aga edaspidi võtan kõik, mis mul elus vaja võib minna, ise kaasa. mis siis, et enamus neist rohtudest on keelatud kaasa võtta. Nagu unerohi, ärevuserohi, herpese rohi, peavalurohi , liigesevalu rohi, seedimiserohud nii lahtistid kui kinnitid... Kindlasti oli neid veel, aga ma ei hakka oma niemkirja üle kontrollima ja siia puuduvaid rohtusid lisama. Teie õnn, kui teil neid vaja pole.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rohud on natuke nagu ihuliikmed, neid juba maha ei unusta (nagu prillegi)!

      Kustuta
    2. mul hetkel on sellised lihtsad rohud, et kui maha unustan, siis apteegiga kohtadest ikka saab. aga jah, kui retseptiga, siis on teine lugu.

      Kustuta
    3. Mul hakkas kevadisel reisil selg põrgut tegema ja siis sai kohalikust apteegist valutapjat soetatud, aga paar pilli oleks hea kotipõhjas varuks hoida, sest valud algavad tihti salakavalalt keset ööd

      Kustuta
    4. Ma tegelikult vaatan aukartusega päris vanu inimesi, kellel toolilt kerkimine on juba sportlik eneseületus, kuid kes sellest hoolimata ennastunustavalt reisivad. Neis põleb kirg maailma näha väga eredalt.

      Kustuta
    5. Leht valuvaigistit, mida peaks jätkuma min aastaks, on kotis. Sellega asi piirdub. Plaastreid otsin Maaka kotist.

      Kustuta
    6. Ma püüan ette kujutada lehte valuvaigistit, millest mulle peaks aastaks jätkuma - tapeedirulli mõõtmetes vast saaks hakkama :D

      Kustuta
    7. Rohtudega üle piiri minnes peavad vastavad retseptid kaasas olema.
      https://ravimiamet.ee/ravimitega-reisimine

      Kustuta
    8. Aga muidu jaa. Apteek on kaasas. Kui on kommerts-grupiga korraldatud reis, siis öeldakse enamasti ette, mis grupi apteegis on. (Seekord näiteks deksametasoon, nifedipin, diamox - loodan väga, et neid ei lähe vaja muidugi.) Kuna siin on juttu lõunamaa reisidest, siis kõhuravimid, neid on pea alati vaja.

      Mulle on meedikud pidanud loenguid (nii privas kui avalikke) reisimeditsiinist. Alati hakkab õudne. Nende arvates peaks olema kaasas kilo medikamente ning kilo kirurgiriistu. Ma ei oska näiteks antibiootikumidega mitte midagi teha, seega ei ole mul mõtet neid ka kaasa võtta. See-eest ma tean, et silmapõletiku saab keegi peaaegu iga kord.

      Kustuta
    9. Kaamos, mu ema vist kvalifitseerub enam-vähem selliseks inimeseks - tal on noorest peast olnud artroos, mis paneb lonkama (osalt mõne lohakalt tehtud operatsiooni tagajärjel), nüüd on ta hädas kolmiknärvi põletikuga, mis kuidagi taanduda ei taha, aga reisib ikka. Kusjuures räägib, et reisi ajal tavaliselt ei valuta midagi, aga hiljem kodus reisiväsimust välja puhates lööb kolmiknärv jälle välja. Käisid (koos isaga) ka korra Granadas, pidevate treppidega harjumine võtnud paar päeva ja siis käis üles-alla nagu miska ja see oli õnneks mõju, mis ka koju jõudmise järel tükk aega püsis, hea igapäevane trenn.

      notsu

      Kustuta
    10. *noorusest saadik* olnud artroos.

      Kustuta
    11. Eelnevate kommentaaride põhjal veendusin, et olen õnnesärgis sündinud
      Minu esmaabipakike (kui maha ei unune) sisaldab mõned eri suuruses plaastrid ja peavalutabletid teistele pakkumiseks. Ravimeid ei tarbi, tablette vajavat kõhuprobleemi pole seni esinenud. Olen suht palju reisinud/matkanud ja seni pole peale plaastrite miskit vaja läinud. Pikal matkal vähe rohkem: "ellujäämiskotis" elastikside, kange alko, zhgutt, marliside.

      Kustuta
  9. Jah, tagasi tulles algse iva juurde ja jätkates arutelu tagumist otsa: elulised ravumid kindlalt käsipagassi. Mullusel reisul läks me muu pagas mõneks ajaks jalutama ja ühel reisukaaslasel oli tõsine häda, vererõhuravimid jäid sinna kotti. Mul olid oma hädavajalikud tiblutid kenasti käsipagasis, nii et suurt muret polnud. Kõiki asju siiski käsipakki ei ladunud, kõiksugu eelnevalt mainitud valuvaigistid jms käsimüügist saadavad jätsin ikka pagasisse, nood on apteegist asendatavad.
    Käsipagassi pistan reeglina asjad, millega kannataks kaks ööpäeva üle elada (nt vahetusalukad, särk) + tundlikum-väärtuslikum tehnika.
    Ühel reisul olen ka ainult käsipagasiga käinud, transpordi osa oli jõle mõnus, aga sellele eelnev pakkimine paras peavalu.

    VastaKustuta
  10. Kus on kleit? Kus on seelik? Ja kontsaga kõpsud sumedateks õhtuteks?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Siin on nii soe, et tglt piisaks ka ainult aluspesust.

      Kustuta