Lehed

pühapäev, 4. august 2024

Nõrkusehetk

 

Ärge muretsege, pealkiri ei käi minu kohta. Klassikuid tsiteerides:  minuga on kõik korras, kõik korras, kuigi mulle tundub, et ma vist suren ära. 

Teatris käisin jälle.

Noarootsi teatrigaraaž, Donald Churchilli "Nõrkusehetk"

Selle aasta üks toredamaid etendusi. Ei saa salata, et suur osa teatris saadavast emotsioonist sõltub teatrivälistest oludest. Noarootsi kant oli meile kõigile võrdlemisi võõras, tuuseldasime sealkandis pool päeva ringi, vaatasime oma ööbimiskoha üle, käisime suhteliselt juhuslikus kohas söömas ja saime igalt poolt positiivsust kotti ajamiseks ja kohapeal tarbimiseks. 

Sestap jagus ka särtsu etenduse esimese vaatuse aeglase käimamineku rahulikuks jälgimiseks ja teise vaatuse üsna käre tulevärk tegi meele lõbusaks.

Kuigi, laske ma nüüd natuke virisen, näidendi naisrollidele kirjutatud tekst oli kohati pagana puine ja ebaloomulik. Kui Harriet Toompere suutis sellega toime tulla, siis Miia Toomingu esitatu näis vähemalt alguses õudsalt sünteetiline ja nätske. 

Meespeaosalist mängis Argo Aadli ja tema äratab vist pea iga teksti ellu, ma isegi ei mäleta kui hästi see vastas inimese loomulikule kõnele, lihtsalt rollisooritus oli äge.

Nii, et kui tahate teada, kuidas teineteist vaimse vägivallaga piinav paar kuidagi normaalselt üksteisest lahti ei taha lasta, siis minge teatrisse!



Teatrigaraaž on sellise kõrvalise koha kohta väga üllatav leid. Pool hiigelkuurist on kõrts ja teine pool teatrisaal, ümberringi põllud ja metsad. Enne õhtut tegime metsateid pidi pikki sõite, me auto oli hiljem parkimisplatsi konkurentsitult räpaseim isend. Samas - isegi piinlik ei olnud, metsas oli pööraselt tore ja ilus ning pori oli paratamatu. 

Muide, mobiililevi on Nõva ja Noarootsi pool kohati erakordselt nigel ja normaalse gepsu (parandus: google mapsi) asemel on seal ametis sussaanin. Oma majutuskoha koordinaate kaardirakendusse sisestades juhatas see elukas meid korduvalt näiteks bussipeatuse ümber ringe tegema või käskis metsa keerata kohas kus teed ei olnud praegu, ei ole ilmselt olnud minevikus ja kuhu seda ka tulevikus keegi ei tee.  Aa, kas te teate, et Nõva ümbruses ei ole kortermajadel numbreid, vaid on nimed? Kupja, Mõisa, Jalaka.... Ilus ju.

Ning lõpus ringiga Jääaja juurde tagasi tulles:



8 kommentaari:

  1. Eelmisel suvel nähtud. Selline...pereelu.... Ega te ometi Saare mõisas ööbinud?:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Me võtsime korteri päris mere äärde, Nõva lähedale. Sai öösel ujumas käia ja puha.
      Või, noh... Mina ujusin, teised mängisid jalgadega termomeetreid.

      Kustuta
  2. GPS ei tohiks väga asukohast sõltuda, satelliit paistab sama nurga alt nii Nõvalt kui Narvast. Linnad on iseasi. Kahtlustan, et teil oli kaart alla laadimata jäänud?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ok, tegelikult ma eksisin - me kasutasime Google mapsi, mitte kepsu. Maps läks täiesti lolliks, sisestatud olid koordinaadid, mitte aadress ja õige koha asemel juhatas masin meid sirgelt sohu. Kaart oli alla laadimata, niisugust kala me ette näha ei osanud.
      Midagi seepärast tegemata ei jäänud, veidi seikluslikku mõistatusmängu oli värskendav.

      Kustuta
    2. Google maps saatis meid viimatise road tripi ajal sohu rohkem kui ühel korral.

      Aga Noarootsi-Nõva kant on tore. Eesti-elu ajal oli mul sinna ühtepuhku asja.

      Kustuta
    3. Ma olen paar suve Noarootsis natuke suvitanud, Saare mõisa lähedal talus. See oli keeruline aeg mu elus, kuid koht oli tore ja inimesed samuti.

      Kustuta
    4. Ma käisin ka paar nädalat tagasi Teatrigaraazhis ja kui ma nüüd mõtlen, et me vist sõitsime sinna Waze'iga ja mingit muret polnud, väga ilusasti juhatas?

      Koht on megavinge küll.

      Kustuta
    5. Garaaži jõudmine oli kerge, meil oli probleeme oma ööbimiskoha üles leidmisega, see oli väga mere ääres, igati levist väljas.

      Kustuta