Lehed

neljapäev, 4. juuli 2024

Kuidas pime lilli leiab




Seisin Oostriku allika sillakesel, kõlgutasin jalga ja mõtlesin murelikult, miks mina pole looduses orhideesid näinud. Kõik muudkui räägivad ööviiulitest ja neiuvaipadest, mina tean vaid ühte käokinga kasvukohta ja sinnagi ei jõua neid kaema pea kunagi. Elu on ikka ebaõiglane ja teistel veab rohkem ja.... teate küll seda "Ma olen nii õnnetu ja vaene ja keegi mind ei armasta"-tunnet, mis vallandub suvalisel hetkel, olgu põhjuseks siis maha kukunud pulgakomm või kadunud viieeurone. Nojah, et siis kurvastan ja lasen pilgul uitada ja mõtlen, et orhideesid ma millegipärast ei näe ("AAARGHHHH... mitte kunagi!"), ainult põdrakanep ja palderjan ja teen neist lollakatest põdrakanepi õitest pilti õige, näe, üks äbarik siinsamas jala kõrval lillatamas ja... 

 Oeh.














Aga mis on selle lille nimi, mis keset vett ilutseb? Pilt on muidugi kehv, olin just metsa läinud, et töölt "karjumispausi" võtta ja käsi päris ausalt värises.












Käin allikal teinekord ühte allikaohvrit vaatamas. See on kuidagi....nunnu. Kujuke on vees, kui pildilt aru saada pole, vesi on lihtsalt nii klaar















47 kommentaari:

  1. Sinu uus suur sõber on Google Lens. (sul on ju ometi nutitelefon, eks?). Ava tehtud piltide galerii, ja seal all servas on " lens"- see otsib sulle vaste välja ja teksti tõlgib vajadusel ära.
    tegemist on tasumata reklaamiga.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, ma kasutan pildiotsingut tihti, aga seekord ei olnud tolle keset vett kasvava iluduse määramisel netist abi - pilt on nigel, ma sain vasteks kõike kuni mangroovide ja kelbani välja. Mõtlesin, et ehk keegi teab niisama, vaatab peale ja ütleb kohe:"sellel taimel on erilised jalaˇlabˇad! Ja nmi on tal..."
      Orhidee on üks sõrmkäpalistest, ma pole veel täpset vastet välja otsinud.

      Kustuta
    2. kusjuures, ma naeran praegu südamest. Mul sama teema- pildid ei ole alati maailma parimad ja see, mida Ai suudab vasteks pakkuda üllatab ilmselt teda ennastki :)

      Kustuta
    3. Ja ma lugesin "mangroovide ja kebabini"...

      Kustuta
  2. See on kas kuradi-sõrmkäpp või vööthuul-sõrmkäpp. Ja Sul on õigus - vahet tehakse jalalaba järgi ehk kõige alumise lehe järgi. Kui alumine leht on suhteliselt ühelaiune, siis on kuradi-sõrmkäpp, kui alumine leht on äraspidi munajas ehk lehe kõige laiem osa on 2/3 peal lehe varrepoolsest otsast vaadates, siis on aasta orhidee 2024 ehk vööthuul-sõrmkäpp. Kasvukoht viitab pigem viimasele.

    VastaKustuta
  3. Vabandust, niiske kasvukoht viitab ikka kuradi-sõrmkäpale.

    VastaKustuta
  4. Aga endiselt - keset vett kasvav asi ei ole orhidee, selle õie kuju oli pigem nagu steroididel olnud ohaka oma. Ma ei ole nõus vööni neljakraadisesse allikavette minema, et lähemalt pildistada, kuid siiski - homme püüan paremat pilti saada.

    VastaKustuta
  5. Ma ka ei saa aru, MIDA teeb jões jumikas. Guugeldades ei leidunud mitte yhtegi sellist korvõielist vee/kaldataime. Jääb ainult variant, et siin on inimkäsi töös olnud ja allikasse lillekimbu asetanud. Kuulge, aga äkki on see jaanipäevase lillepärja viimane ellujäänu?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kasvav asi, kindel! Pealekauba kohas, mis pole kunagi kuiv, keset allikat või nii.

      Kustuta
    2. Homme võtan oma täispuhutava ükssarviku kaasa ja purjetan lähemale. Kui vool kaasa viib olen kolme päeva pärast Tartu vahel Emajõel.

      Kustuta
    3. Siis jääb veel niisama suvaliselt maast rebitud ja vette visatud taime v aiaprahi variant. Ma ei tahaks uskuda, et meie kylmas allikavees elab mõni enneolematu lõunamaa eksoot nt Seine'ist või Niilusest.
      Kui juba Emajõkke reisid, põika siis Võhandust ka läbi. Õngitsen Su välja, annan kuivad villasokid ja pakun riisinuudlipada. 😀😃

      Kustuta
    4. Diil. Valge ükssarvikuga olen mina, see on parool nagu eilne Pravda kaenla all või mida see Stirliz kasutaski.

      Kustuta
    5. Ja täispuhutava krokudilliga reisivad vene turistid jätan sokkidega varustamata, hoopis juhatan Peipsile, kus neid tabab friendly fire.

      Kustuta
    6. Meie vene turist läks eile koju - vist küll Koidula piiripunktist - täiesti edukalt, et mingit tuld.

      Kustuta
  6. Noh, mulle kolisid orhideed aeda elama. Ise. Ilma kutsumata...

    Klari

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meile ka. Esimest korda elus nägime oma aias väga sarnast sõrmkäppa.

      Ehk on mingi lennukitelt külvamise teema, nagu chemtrailid...?

      Kustuta
    2. Jaa, ma vaatasin graafikust, et homme külvatakse kookospähkleid ja ...ee.... mingit keemiat, onju. :D

      Kustuta
    3. Et lilled ja marutaudivaktsiini palakesed või?

      Kustuta
    4. Tglt levivad orhideede imepeened seemned ka metstõbraste käppade abil. Teil võis 3-4-5-8 aastat tagasi mõni metstõbras aiast läbi joosta, endal looma moodi metsas magamisest kasukas paksult taimede seemneid täis. Mul elavad aias käoraamatud ja analoogi põhjal pakun, et sõrmkäppade seemned on samuti väga peened. Meie omad on samamoodi kunagi vana kuuseheki poolvarju tekkinud metsloomade abil.

      Kustuta
    5. Tistou's lasti lilli kahurist, miks ei peaks siis lennukilt.

      Kustuta
    6. Suht' karused kuprad ja tolmjas seeme on neil küll

      Kustuta
    7. mul tulid niiviisi taevast kunagi kuumaasikad.

      Kustuta
  7. Mis te jahmerdate, see seal vees on ilmselgelt kellegi pruudipärg. Naadiõied ja karuohaka või jumika tutid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Võimalik, et komplektis on ka mingid enelase õied ja mõni punane ristik, aga pilt on kindlaks määramiseks udusevõitu.

      Kustuta
    2. Ma olen nii pettunud. Peas oli juba teadusartikli pealkiri : "Uusi taimeliike Eesti allikates", aga nüüd - lännu!
      Homme lähen vaatan ikkagi üle. Ükssarvikuga.

      Kustuta
    3. Siit tuleb laul "Pruudipärja viimne ohe" või midagi.

      Kustuta
    4. Karuohakas on pärja sees jeesuse kannatuste vääriline aksessuaar. Mul on vaja aeg-ajalt neid ropprõveteravate naeltega...asjandusi rohida. Aga karuohakas pruudipärjas, millise laulu alles sellest saaks! Imeline kujund!

      Kustuta
    5. Ole ettevaatlik! See pärg ei ole seal ometi niisma! Passib järgmist ohvrit... Kui sa just otsekohe mehele minna ei taha, sel juhul on pime kana täna lausa kaks tera leidnud.

      Kustuta
    6. Kindel, et on ainult pärg, ilma pruudita?

      Kustuta
    7. Teada saamiseks tuleb välja õngitseda.
      Kui on koos pruudiga, kes kannab uiskusid, siis kunstlikku hingamist ei soovita katsetada.

      Kustuta
    8. Uiskusid ei saa olla, Talvel pole kusagilt värsket karuohakat võtta ning kui ka oleks, siis oleks need praeguseks ikkagi juba närtsinud või ära õitsenud.

      Kustuta
    9. Et kui uiske ple, siis peaks ikka näppima või?

      Kustuta
    10. Mismõttes talvel ei ole õitsvaid ohakaid, globaalne lilleäri pakub absoluutselt kõike aasta ringi.

      Kustuta
    11. Jaa, õitsvaid ohakaid võib hea õnne korral leida lilleärist aastaringselt tõesti. Aga ikkagi ei oleks need talvised peale poolt aastat ligunemist enam nii särava ilmega ja roosapõsised.
      Wildika küsimusele vastates - homseks seikluseks ükssarviku seltsis on see pärg seal vees vedelenud juba vähemalt ööpäeva. Ma ei usu, et kunstlik hingamine enam tulemuslik oleks (kui tulemuseks ei soovita näiteks oksendamist vms). Kõiki asjaolusid kaaludes, liites, lahutades, korrutade ja jagades olen saanud tulemuseks, et pärjas peaks olema ka angervaksaõis. Eelmise pruudi asukohta ei õnnestunud siiski kindlaks teha, see selgub paraku ikkagi kõigest vanamoelise füüsilise vaatlusega. Ja ma ei välista, et llikas vedeleb ikkagi ainult pärg ilma pruudita ja varitseb uut ohvrit, keda abielumülkasse vedada! Ole ettevaatlik, Kaamos!

      Kustuta
  8. Tulin just koju ja ma ikka ei lähe oma ükssarvikut nüüd öösel saunamajast otsima. Tegelikult tuli mulle juba päeval pähe mõte, et mul on ju permanentselt spinning autos, homme teen mõne viske ja sikutan tolle lille kaldale. Olgu siis pruudiga või pruudita. Niisiis olge tähelepanelikud, homme võib siin üks poolvärske pruut turule tulla, ma ise nagu ei huvitu või nii.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle meenus, et lätlaste jaaniöö traditsioonid näevad ette pärgade punumist.

      Kustuta
  9. Niisiis: Lendav arvas õigesti. Ma pole päris kindel, et tegu oli just pruudipärjaga, sest pruuti kaasa ei lohisenud, aga pärg oli see siiski.
    Esimesel korral lendas lant üle allika puu otsa. See oli üks pagana hea pikk vise, peab ütlema. Teine kuni kuues kord sain allika põhjast kätte ühe käbi, kaks puuoksa ja pisut taimevarsi. Igav. Kuuenda ja seitmenda viske vahel tuli saksa turist allikale vett võtma, päris pikk seletamine oli, et ei, ma siiski ei looda siit mingit kala kätte saada, tahan lihtsalt teada, misasi seal taamal ulbib. Ma olen kindel, et jäin ta jaoks ikkagi veidrikust pärismaalaseks.
    Kaheksas vise oli õnnelik, pärg hakkas ludinal mu poole ujuma, kuju selgelt näha ja ma oleks ta meelsasti kohe lahti lasknud, aga lanti ei saanud enne kätte kui pusa oli otse ridva tipu all.
    Abielluda ei taha, sestap oma pisikesi valgeid näppe pärja külge ei pannud. Kui lant tahab mehele minna, siis mina ei keela, mingu või haugile.
    Aga nii päikpäine olen küll, et viimased visked tegin paduvihmas. Nüüd saan kopsu-, neeru- ja põiepõletiku ja mida veel iganes võimalik saada on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma jätkuvalt küsin, et kas teil "Väikese haugi püük" on loetud ja kui ei, siis paluks vuttvuttvutt raamatukokku, täna on kella kolmeni lahti.

      Kustuta
    2. Maal on laupäeval-pühapäeval kinni ja argipäeval on neljani, ühel päeval nädalas viieni lahti, muide.
      Raamat on loetud. Väga hea on, käib kaua-kaua veel peas kaasas.

      Kustuta
  10. Saksa turistile oleks pidand seletama, et kes peale jaanipäeva kaduneljapäeval allikast pruudipärja õngitseb, saab igavesti nooreks, keisrinnaks ja kõigi VAG grupi aktsiate omanikuks aegade lõpuni.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. A. Olgu, et kahekümne esimene sajand, kuid see turist ei kvalifitseeruks keisrinnaks, liiga palju y-kromosoomi.
      B. Kas vööni rastapatsidega VAG grupi aktsiate omanik on koššer?

      Kustuta
    2. See pruudipärg teeb igayhest iginoore keisrinna, olgu tal kasvõi z-kromosoomid. Ja kui sul on taskus 1 õhtumaade suurimaid autohvirmasid, võid ka ainult Rimi kilekotti riietuda, rastapatsid on lihtsalt juuksed.
      Millal vormistama sõidad?

      Kustuta
    3. Vormistama? Mida? Rastad olid sakslasest noormehe peas, ega ma siis endast kõnelenud!

      Kustuta
    4. Aga tema ei õngitsenud pärga nii, nagu peab, ja siin ei aita ägedad patsid ka.

      Kustuta