Lehed

teisipäev, 31. oktoober 2023

Natuke nagu mõrtsukalugu, aga hell sihuke


Ei tule seda reisijuttu seekord, ei tule. 
Stockholm on imeline linn, seltskond oli imeline, näha sai võrratuid asju ja juttu ei tule. 
Esiteks veniks see pikaks nagu "Sõja ja rahu" ja "Tõe ja õiguse" nõbu ja teiseks... 
Ah, kogu aeg ei pea olema midagi teiseks.  

Olete tähele pannud, et ootamatult on saabunud sügis? Niiskus ja lehed, milles ei saa sahistada, sest sajab ja sahistamisest saab pladistamine. Kah tore tegevus, aga kummikud peab jalga panema. 
Ja hiired. Hiired otsivad sooja talvituskohta. Ühel ööl ärkasin mõrva peale. Kassid madistasid köögis, hiir röökis. 
Ma ka röögiks, kui mind tapetaks. Kaalusin sekkumist ja hädatappu, aga kuidas? Lasen hiire maha? Keset kaklust? Löön muul moel maha? Aga kui ta on nii elus, et pageb, soolikad meeter maad järele lohisemas kuhugi, kust ma teda kätte ei saa? 
Ei. 
Istusin ja ootsin karjete vaibumist. Siis läksin, koristasin laiba ja puhastasin kuriteopaiga, mõrtsukatele andsin preemiaks peenemaid näkse. 
Inimene on ikka jõle silmakirjalik. Mina olen inimene. Silmakirjalik sihuke. 

Ma panen siia juurde paar soojust meelde tuletavat pilti kirjutamata reisijutust. Sinna lähen ma kunagi tagasi, loodan vähemalt.





9 kommentaari:

  1. Nii krdi imeline, et võtab võime oma mõtteid arusaadavalt formuleerida.
    Ma soovitaksin alustada trippi kuningalossis turvaväravate alt läbi roomamisest, pahandustesse sattumata. Tehke järele v makske kinni.

    w

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on kahju, et sellest kuningalossi turvaväravate all roomamisest fotojäädvustust pole. Peaks lossi turvameeskonnalt video välja nõudma, sealt poleks ehk aru saada, et mina ässitaja olin?

      Kustuta
    2. Kausaalsus tekitab süükompleksi?
      Ma oleks ka ässitamiseta roomanud, ma ei näinud muid võimalusi.
      Meil kehtib süütuse presumptsioon, videomaterjali nõuab see, kel on etteheiteid.

      Kustuta
  2. Vastused
    1. Jah, alates homsest võib iga päev NN lugusid saata, ära ole tagasihoidlik.

      w

      Kustuta
    2. Kui sa oma meilaadressi, mis võib jutu külge jääda saadaksid, saaksin anda selleks korraks otselingi, saaksid ise postitada kui külaline?

      Kustuta
  3. Kas tohib küsta, misasjad sel kolmandal pildil ripuvad?
    p.s. Olelusvõitluse karjetega olen kursis. Peaks kah vist halloweeni puhul blogisse kirja panema...

    VastaKustuta
  4. Komandal pildil on raam erinevates arengujärkudes liblikanukkudega Stockholmi botaanikaaia liblikamajas (Fjärilshuset)
    Väljastpoolt vaadates on tegu veidi väsinud kasvuhoonete kogumiga, sees on jupp vihmametsa ja troopikaudu.
    Muinasjutuline koht

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Liblikanukud?! Issake, NII äge. Tõesti muinasjutuline.

      Kustuta