Lehed

esmaspäev, 22. juuli 2024

Oeh

 

Mis need seitse surmapattu olidki?

Aplus ja liiderlikkus ja veel mingid viis vigurit, ööaeg, kes neid mäletab. Isekus võiks seal ka olla, ei mäleta täpselt, kas on, aga vähemalt võiks.

No ja kui polegi, siis isekus ei õnnista, see on kindel.

Kes itkudele allergiline on, see lõpetab lugemise siin ära 

Mu pensioniealine telefon oli juba pikemat aega puhta vigane. Puuteekraan reageeris näppimisele ainult siis kui telefon oli sabapidi laadijas ja teate, see oli rämedalt tüütu. Ma ei saanud helistada, kõnesid vastu võtta, isegi äratuskella kinni panna enne kui massin nabanööri pidi seinas oli. Seega - ma vajasin uut. Ja pühapäeval läksin ma uut ostma. 

Kuidas see isekusega seotud on? Ah, juba tõsiasi, et läksin poodi midagi ainult endale soetama näis isekas. Näis, mitte ei olnud - ma lihtsalt pole oma lasterikka ema sündroomist ikka veel korralikult välja kasvanud. Emad ei vaja uusi asju. Punkt.

Telefoniliigud tegin Babybackis, kaks pisimate hulka kuuluvat lapselast ja tütar olid ka ühes. Sinnamaani oli kõik justkui korras. Jätkasime šoppamisega (ei midagi kaootilist, paar kindlat ostu)

Nüüd tuleb see isekuse koht.

Juuksurisalongis, millest möödusime,  ei olnud ÜHTEGI KLIENTI. Mu suhe juuksurlusega on vilets. Karvu pole eriti ja olemasolevad on enamasti välja veninud sorakad. Juuksureid kodu lähiümbruses pole ja laisk olen veel pealekauba. Aga nüüd - puhta ripakil juuksur oli valmis mulle korraliku lõikuse tegema.

Kui kaua võtab aega üks poisipea? 

Jep, teil on õigus. Kaks ja pool tundi. 

Ma ei ole oma elus mitte kunagi nii kaua juuksuritoolis kössitanud. Juuste pesu, palsam, peamassaaž, mingi palsam veel juuksuritoolis, juuksevaht, lõikus suisa karvhaaval, kammimine, veel lõikamist, kammimine, veel lõikamist. Mu peanahk valutas, valutab siiani sellest rookimisest. Mulle ei ole kunagi meeldinud juuksuris käia, aga seda käiku ma vihkasin ja ma ei kasuta nii kõva väljendit kergelt.

Lõikus sai tegelikult pärast seda piina lõpuks päris hea, on hullemaid olnud. Protsess ise oli õudne 

Aga...AGA - AGA.

Kogu selle aja mil ma ennast maapõhja kirudes lasin end rehitseda pidi tütar kahe mugulaga aega surnuks lööma hoogsalt areneva toidumürgituse saatel. Kala, mis algul näis "imelikult maitsestatud" oli tõenäoliselt lihtsalt matuse eelse meigiga ja ei oleks toidu sisse tohtinud jõudagi. 

Minu isekuse pärast oli tütre õhtupoolik tuksis. Meie mõlema õhtu tegelikult, sest ei ole emalgi hea olla kui laps on katki.

Ah, ja telefoni häälestamine jäi ka pooleli. Too on puhas oma viga, ma läksin seadistuse näppimise ajal päris korralikult närvi, lõin käega ja nii se apastraat pelgalt helistamise riistaks praegu jäigi. Internet igas masinas, häh, see on niikuinii nõrkadele.





40 kommentaari:

  1. Oeh.
    Vingumine on enamuse surmapattude kombinatsioon.

    * päikesetõus on ilus, aga äratab liiga vara
    * päikeseloojang on ilus, aga jätab pimedusse
    * päike ja vihm on ilusad, aga vikerkaare värvid on nii vales järjekorras
    * mere kohal tiirutavad kajakad on kaunid, aga ei laula nagu ööbikud
    * kasiino peavõit - oi kui suur osa sealt maksudena tuleb ära anda
    * porgandipeenras peituv kullapada - liiga raske ju
    PS. Ära unusta kommenteerimast küpsisetorti - tundub toores ja pole üldse krõbe

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kõlab nagu mu kadunud naabrimees. Päike paistab - nüüd kõrbeb kõik ära! Vihma sajab - nüüd uputab kõik ära! Teed asfalteeritakse: üldse ei saa sõita ja need kraavid! Teed ei asfalteerita: jubedad augud ja vihmavesi lahmab üle tee!

      Kustuta
  2. Lugesin hiljuti mõtet, et kõige suuremat rolli laste õnne ja edukuse tõenäosuse juures mängib see, kas nende ema on õnnelik. Ehk siis isekas ema (eeldatavasti seetõttu ka õnnelik) on tegelikult lapsele parem, kui isetu (õnnetu) ema. Ehk on aeg sellest üle saada, et emana ei tohi endale midagi toredat lubada ja peab eelkõige teiste peale mõtlema ;)
    Samuti suurpere ema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on mu jaoks ikka veel keeruline. Ja mu noorima lapse järgmine ümmargune sünnipäev on 40 😁

      Kustuta
  3. Telo seadistamine ja häälestamine nõuab tavakodanikult rohkem aega ja pühendumist kui koera õpetamine või laste kasvatamine :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No ma ei teaaaaaaa...last või koera ei saa nurka visata kui lained üle pea löövad ju?

      Kustuta
    2. Telefon võib sellest liigutusest kõige tõenäolisemalt katki minna e ära surra.

      Kustuta
    3. Ma olen kitsi. Enne viskamist kontrollin, et ees oleks ootamas vähemalt padi.

      Kustuta
    4. No lapsi ma väga ei pillu. või kui, siis olukorras "ära tee, ära tee, tee veel, tee veel!" - ehk siis möllamise ajal.

      Kustuta
    5. Kunagi kui taksodes oli veel raadioside (imelik, aga täitsa sel sajandil):
      Dispetšer "64, 64, Kiili 10, kaua lähed?"
      64 "Siili või Kiili?"
      Dispetšer "Kiili, see, kes lendab."
      64 "anna 8 minutit, aga ka niiduki ette jäänud siilid lendavad, mitmes ilmakaares."

      Kustuta
  4. See on siis see "pink tax", "women's products being typically more expensive than men's without reasonable cause".

    Käisin eelmisel nädalal juuksuris. Jalutasin kaubanduskeskuses salongist mööda, panin aja kinni, järgmisel päeval tehti 35 minutiga töö ära, lisaks sain täitsa asjaliku peamassaaži. Mulle MEELDIB juuksuris olla, ma võiks iga päev käia. Eriti see pesu ja mudimise ja palsami asi. Ilmselt on mul vähem karvu kui sul, kuid siiski...

    Ma olen märganud, et kui võtta sama juuksurisalongi valikust ("praktikant, nooremjuuksur, tavaline juuksur, ..., stilist-äss") see viimane variant, siis läheb kõige vähem aega. Stilist või vanemjuuksur teeb ühe lõike, algaja närib ja nüsib ja kontrollib sada korda üle ja see võtabki aega.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ka mul on siiani juuksuris läinud maksimaalselt pool tundi.
      Muide: kreisilinna juuksurisalongis oli üksainud karvamari. Eks ta pidi kogu skaala praktikandist korüfeeni ära katma.

      Kustuta
  5. Telefoni seadistamine anna teismeliste ülesandeks. Mul oma naine oli üleeile uut telefoni ostmas, sest mingi häda. Ainus tõke oli see, et tal ei olnud aega. Ma ütlesin "mida paganat", andsin ta telefoni koos lähteülesandega 17-aastase kätte, see laekus 10 minuti pärast koos korras telefoniga.

    Muidugi kui on päris pensionieelik ja üldse ei tööta, siis tuleb uus osta. Aga see confi pool on niiiiii pikk moodsal telefonil, ja segane, et las nooremad teevad. Mu telefonid on täis režiime , millest ma ei taha muud teada kui et neid ei oleks. (Mingid "dual" ja "multi" režiimid, igasugused hüpikaknad ja ujuvad aknad, võimalus teha tuhandet asja korraga jne, mulle täiesti tundmata tootjapõhised sideprotokollid jne.)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väljavahetatud telefon on kaheksa või üheksa aastat kasutusel olnud. See on paraku füüsiliselt vana, moraalne vanus mind tehnikavidinate puhul ei loksuta. Kui lauatelefoni saaks taskus teise linna kaasa vedada, siis kõlbaks see vabalt.
      Ja teismelistega on mul praegu ikaldus.

      Kustuta
  6. Mu juuksur saab mu poisipea lõikamisega hakkama tunniga (lisame blondeerimise ja värvimise ja tuleb kokku üle 3 tunni) ja ma olen siiani arvanud, et ta on aeglane (aga põhjalik ja taskukohane ning kõigele lisaks eluaegne tuttav). Mees käib Anne sauna juures meestejuuksuris, veerand tunniga saab täitsa viisaka väljanägemise.
    Kaks ja pool tundi ainult karvakärpimisele!!! Kauril on õigus, see on see pink tax-i teema. Ma ei usu, et sellise juukselõikuse eest võeti 15 (mehe taks) või 33 (lõikus+ värvimine ilma blondeerimiseta minul).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hind oli 30€, ma päriselt mõtlen aja ja hinna suhte peale. Raske uskuda, et sealt veel makse ja püsikulusid maha võttes midaagi mõistlikku järele jääks.

      Kustuta
    2. Kõlab, nagu see oleks olnud õpilane. Või siis karvamari, kellel on kohhutavalt igav ja leidis võimaluse sinu arvel aega veeta.

      Kustuta
    3. Jah, tallinna äss-stilist võttis kolmveerand tunni eest 37 eurot. (Ilmselt on neil tunniajased ajad, nii et kui mina alustasin 10.00, siis järgmine ei tule peale 10.35, vaid 11, ja kiirema töö preemia on juuksurile suitsupaus vms.) Kindlasti leiab ka Tallinnast odavamaid kohti. Ma maksan just kiiruse, mugavuse ja enamvähem tagatud kvaliteedi eest.

      Kustuta
  7. Ma pidin praegu googeldama:
    The survey asked women how often they visit their hairdresser and how long they spend having their hair done. Over a year, the average woman spends just under 14 hours in the hairdressers, which works out at 36 days or just over a month over the course of a lifetime.

    Hea kui kodus leidub kääre.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui mu pea poleks sihuke kuubikujuline ese oleksin ammu neljasentimeerise siili valinud, seda saaks ise teha.

      Kustuta
  8. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  9. Minu telefon sai veebruaris 10 aastaseks, ei ole puutetundlik, tavaline tuim, aga nupukas ;) Nüüd on tal tulnud uus komme: ei ole nõus laadijaga ühilduma, ükskõik kui hoolikalt saab ots sisse torgatud. Päris tüütu mängimine iga kord... kuni ma ühel hetkel avastasin, et kui panna ta lamavasse asendisse ja siis torgata, läheb aktiivseks ja võtab kohe omaks. Kui sõbrannale rääkisin, arvas ta, et mu jutt on suht siivutu. No ma ei tea...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mingit kogunenud puru ja mustust ei ole telefonipoolses laadijapesas? Ma vahel enda omi nõelaga puhastan (mis kindlasti ei ole parim mõte), saan sealt hulga saasta ja laadija töötab jälle.

      Kustuta
    2. Hea soovitus! Arvestades vanust, on seda saasta kindlasti kogunenud... Tahvli laadimine kipub ka streikima, seal ehk aitab sama. Proovin.

      Kustuta
    3. Kui nõela ei taha auku toppida (lühise oht jne), siis aitab ka teritatud hambaork. St hambaork, mis on originaalist VEEL teravamaks teritatud. Peaasi, et teravat otsa auku ära ei murra. Ma olen oma käsna niimoodi ilusti laadima tagasi saanud.

      Kustuta
    4. Ma naersin juba enne sõbranna arvamuseni jõudmist - ilmselgelt emane telefon:)

      Kustuta
    5. Eriline nilbikute klubi.
      Ma tegin Maakale ammu ettepaneku korraldada Amoraalne August, sest Nurjatu November on kaugel, ta keeldus.

      Kustuta
    6. Sssseksistlik ssseptember ja orgastiline oktoober ootavad kannatamatult.

      Kustuta
    7. Kauaaegne lugeja Armilde Kuke-Saha alevist soovib tervitada ja teada, millal ilmub esimene lugu?

      Kustuta
    8. "Maaja" on netist tasuta loetav, "Erektor" ka, inglisekeelset kunstkirjandust on samuti internetis veel natuke alles. (Aga see kaob üsna hoogsasti ja varsti enam pole.)

      Kustuta
    9. Hea Kaur, "Maaja" tasemega sain noore kõigelugejana tutvuda, see liigitub lugemiskõlbmatu eesti kirjanduse alla. Erektor on aga osake Reaktorist, mis mulle meeldib.

      Kustuta
    10. No see on vaid sinu arvamus, Armildele äkki sobib? Goodreads näitab hästi, kui erinevad on inimeste arvamused kirjandusest, ja et iga "lugemiskõlbatu" raamatu jaoks on omad fännid.

      Kustuta
    11. Maajas on tõlkeid ka, kõik ei ole "eesti".

      Kustuta
    12. Ausalt öeldes eelistan Maajale näiteks mistahes materjaliõpetuse konspekti , sest mul ei ole pauerit vaieldava kvaliteediga ilukirjanduse lugemiseks, aga numbrid pakuvad alati midagi.

      Kustuta
    13. Täpselt!!! Kaarnale materjaliteadus, Kaurile it-meemide foorumid, Saha-Kuke koduperenaistele Maaja! Kultuur on lai ja mitmekesine, ja igaüks leiab oma!

      Kustuta
    14. Jah!
      Osmo Perala on kirjutanud hõrgu teose palkmaja tegemisest. Kuigi minu lemmik on pulkadeks lahti võetud Stihli sae pilt, on selle raamatu keelelinegi pool päris meeldiv.
      Ma kardan, et tegu on lapsena loetud (reisi- ja seiklusjuttude) sarjade mõjuga, mis on võtnud koletisliku kuju. Peaks "Robinson Crusoe" ja "Saladusliku saare" pööningult yles otsima.

      Kustuta
  10. Ma alati, igal võimalusel ja põhimõtteliselt valin masinate uuenduste ja konfiguratsiooniga võideldes "mitte praegu ", "jätan vahele", "hiljem" või midagi muud, ja masinad on õppust võtnud ja ei taha iga jumala nädal totaalselt muutuda, vaid umbes korra-paar aastas. Loodetavasti on sellest nutivõttest abi.
    7 surmapattu kirjeldatakse lyhidalt ja kauni kandemuusika saatel siin:
    https://youtu.be/v98vGyZzzbY?si=JxxhHG0Z4mQYsRPd

    VastaKustuta
  11. Noore vihase mehe kirjelduse seitsmest surmapatust leiab siit: https://www.youtube.com/watch?v=bXS2MF5XW60

    ep

    VastaKustuta
  12. Aga muidu teie ostureisi ebamugavuste eest peaks riknenud toitu pakkunud ja tervisekahjustuse tekitanud söögikoht vastutama ja muretsema, mitte Sina.
    Ja need inimesed, kes Sulle õpetasid, et emal ei tohi endal mingeid vajadusi olla, kõik mingu perele ja majapidamisele, on väga kurjad ja halvad inimesed.

    VastaKustuta