Lehed

kolmapäev, 10. juuli 2024

Kui aeg loeb

 

Võib öelda ka ajakriitline.

Ma olen viimasel ajal omletilainel.
Sest mul ei ole aega ja see on hea kiire söök. Eriti maitsev on munadesse klopitud hapukoor (2/3spl 3 muna kohta + 1spl vett) ja täidiseks juust. Vahet pole, mis juust, kuni seal vaklasid ei rooma. Rasvast kuivaks praetud toorsuitsupeekonit ja maitserohelist tuleb ka peale puistata. 

Aga. 

Asi ei ole küll nii tõsine ja ajakriitilinekui insuldi saanu tuvastamine ja  abi leidmine, kuid ma olen täheldanud, et Täiusliku Omleti Küpsetamises, eriti suure hakkega juustu korral, esineb KAKS OTSUSTAVAT SEKUNDIT, mille mööda laskmisel ei saa omletti, vaid munaputru. See on ka hea, kuid enesele seatud eesmärgid tuleb täita.
Asi lõppeb kuuest munast koosneva kulturisti lõunasöögiga: munapuder omletiga. 

Erinevalt kulturistist söön ma seda õhtul. 

17 kommentaari:

  1. Isuäratav!!! Eriti kui olen viimased 3 nädalat pidanud iseseisvalt toitu muretsema ja valmistama.

    VastaKustuta
  2. Sabitaaž mu enda blogis. Mõtlesin just, et jätan täna lõuna vahele...

    VastaKustuta
  3. Mulle ka väga meeldib omlett. See on mõneti nagu pitsa, mistahes kodus leiduv sodi läheb sisse või alla. Ma enamasti lõikan mingit liha ette ja praen ära ja siis kallan muna-piima-jahu segu peale.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Piim ja jahu seondub mul rohkem munakastmega. Jahu pole kunagi omleti sisse pannud. A peab proovima, sest jah, nagu pitsa, kõike võib panna. Küsimus on vaid ananassis...

      Kustuta
    2. mina eitan jahu omletis! kui on jahu munasegu sees, siis on see pannkook. mitte et mul pannkookide vastu midagi oleks.

      Kustuta
    3. Jah, pannkoogi ja omleti koostis on minu jaoks sama asi, ainult vahekord on erinev.

      Ma teen nii omletti kui pannkooki umbes viiest munast, või kui on väiksemad poemunad, siis kuuest. Omleti sisse läheb umbes triiki täis supilusikas jahu. Tulemus on selline paras - ei lähe pudruks, ei ole ka kõva.

      Kustuta
  4. Väga ilus ja absoluutselt tervislik õhtusöök.

    VastaKustuta
  5. Redditis hea värske teema:
    https://www.reddit.com/r/Eesti/comments/1e0phfa/mida_kokkad_kui_t%C3%B5esti_kiirelt_vaja/

    Seal on kõike, Woltist tellimisest kuni kiire viinakokteilini.

    Annab ka hea ülevaate, kui lai on "kiire" spekter ja kui erinevalt eri inimesed valmis on. Kellel on vasikaraguu põhi alati ootamas, kellel pole külmkappigi.

    (ma elan hetkel äia-ämma juures ja olen nende külmkapi sisust sajaga hämmingus)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kama on suvel hea variant ju. Kui on ropp-palavad päevad, siis kama-arbuusidieet on väga ok.
      Mul isiklikult on sügavkülmas juurikasegusid (400g on pakk tavaliselt) ja mingit tükeldatud looma/hakkliha, portsjonitena.
      Need, panni- ja fritüürikombona, on 20min enam-vähem tervisliku söögini.

      Ja siis on 1 ja ainus kiirnuudel, mida ma söön: Thai Choice Tom Yum
      Sellele võib igati ramen stiilis lisanditega läheneda, fritüüripeekon, poolpehme muna, mungoa idud, suhkruherned, sissesegatav toores muna, hapukoor, väikeseks tükeldatud kurk või tomat või ...

      Wolti või muud valmistoidu kojutellimist ma senises kasutanud ei ole, sest tegelikult on mul kodus nii palju süüa, et ca 2 kuud peaks kriisi korral kodust väljumata vastu.

      Kustuta
    2. Mida imestamapanevat võib naise vanemate külmkapis olla?

      Kustuta
  6. Aga täiesti tõsiselt rääkides olen ma seal redditi lõimest selle inimese paadis, kes lõikab kaks viilu vorsti, ja paneb juustuviilu nende vahele. Kui on rohkem aega, keerab enne söömist rulli. Ma ausalt teen ka nii.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuna ma nisu ei söö, siis mu hommikune võileib koosneb 2 juustuviilust, ilma leivata muidugi. Vorst on siinmajas vaenlase nuhk, vorsti töö peab sink ära tegema. Ma ei tunne, et oleksin sellega millestki olulisest ilma jäänud.

      Kustuta
    2. Võid võib ka vahele panna. Kaks juustuviilu võiga kokku kleebitud. Sink ja juust võiga kokku kleebitud. Juust või ja meega. Juust või ja moosiga. Rasv aitab kõhtu kauem täis hoida ja on seega kokkuvõttes salenemist soodustav, lisaks tervislik - näiteks närvirakke kattev müeliinikiht koosneb rasvast. Muna aga on jumalate toit - munas on lõpmata palju tarvilisi ja kvaliteetseid orgaanika ehitusmaterjale. Te räägite siin nii ilusaid ja inspireerivaid sõnu, et mul läks kõht tühjaks!

      Kustuta
    3. Ma mõned korrad aastas tahan praetud keeduvorsti, nõuka (kooli)sööklates vahel anti.
      Ja sinna alla käib Rukkipala ja peale mädarõigas. Leiva võib ära jätta...

      Kustuta
    4. Oraetud keeduvorst. Lihtsalt niisama, otse pannilt, lisanditeta
      Lapsepõlve pühapäev või miskit

      Kustuta
    5. sain kunagi mürsikueas väiksematelt sugulastelt palju feimi ja respekti, kui ma tegin neile kahekäigulise pidusöögi: 1) praetud keeduvorst ketšupina, 2) või ja suhkruga praetud kaerahelbed.

      Kustuta