Lehed

neljapäev, 30. november 2023

Juhus

 

"Vabandust, aga siit täna läbi ei saa!"

Kuidas? Kuidas nii? Kõik oli ju... kõik oli ju täiesti korras, mitte ühtegi takistust ja nüüd..?

Automaatselt proovis ta kõnelejast mööda astuda. 

"Kas te ei kuule? Täna siit läbi ei pääse!" Helkurvestis inimene tõstis käe ja oli valmis teda tagasi lükkama.

"Mul on vaja.."

"Minge alumise silla kaudu, see ei ole ometi kaugel!"

Alumine sild. Sealt ei olnud mõtet mina, see oli pontoonsild, vastu vett. Vaja oli kõrget silda. Väga kõrget.

Aga sinna ei lubata.

"Vaja on."

"Alumine sild, alumine!"

Teda lükati tõesti tagasi, ametnik pani käe ta õlale ja proovis teda taganema sundida. Ta proovis veel kord, kuid tundis, et tahe pole enam see. Aga jah, ta proovis siiski.

Nüüd pöörati ta jõuga ringi ja lükati liikuma.

"Sa ei saa siit täna läbi, saa aru!"

"Miks?"

"Remont on, lihtsalt ei saa läbi" Ütleja vaatas norgus kuju enda ees ja ohkas vabandavalt. "Mõni teine kord, kulla inimene, mõni teine kord"

Mõni teine kord.

Olgu siis nii.

Kodu ei olnud kaugel.

Kirjake esikulaual kukkus ukse avamise tuulest laperdades maha.

Telefon oli prügikastis põhja libisenud, hapukoorepakist voolanud sodi oli selle läbi leotanud ja ekraan oli pime.

Ta pillas telefoni köögipõrandale, kui katki, siis katki, las olla.

Esikust üles korjatud paber oli tal näpus.

"Ma ei taha enam, ma olen väsinud"

Nutt tuli äkki. Nagu vihm kevadel, pesi see midagi maha.

Ta teadis, et tollele sillale ta enam ei lähe. 


***

 Ma pidin täna minema oma haiget koiba ja hinge perearstile eksponeerima, aga õde kutsus mind eksikombel teise maakonna arstipunkti. Maakonna piiril elamise omapära.

Nüüd öeldi, et tule teine kord, isegi aeg anti kunas tulla ja koht kuhu saabuda.

Ma ei tea, kas ma nüüd enam tahangi sellele sillale (elik siis arsti juurde, ärge saage valesti aru) minna, ausalt. See on päris kole kui palju vaimujõudu ma sellisteks asjadeks varuma pean.



6 kommentaari:

  1. Selt kõrgelt sillalt oleks parem alla hypata 🤔
    P.s. leidsin Paha Porikuu lõpuks imelise armastuselaulu, e-kirja ei saada, sest kindlasti läheb prygisse. Lauluplogi link:
    https://mustkaaren.blogspot.com/2022/10/armastuse-ime.html

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sildadelt alla hüppamine on traumeeriv kaaskodanikele, kes seda kas pealt näevad või tagajärgedega tegelema peavad.

      w

      Kustuta
  2. Ma sain täna nahaarstile numbri... detsembri lõppu. Õnneks läks, kaks kuud juba üritan :)
    Nii et edasi võiduka lõpuni!

    VastaKustuta
  3. Mul oli poole loo lugemise peal kah tunne, et silla kõrgusest jääb puudu. Vähemalt saab no läbi, tsember veel jäänud:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ja siis tuleb ... sobiks järgmiseks kirjandusteemaks: janune jaanuar.
      w

      Kustuta
  4. Millegipärast kangastus Tarbatu, kui pontoonsillast juttu tehti ja järgmine sild oligi Kaarsild...
    Raisakull

    VastaKustuta