Lehed

pühapäev, 10. september 2023

Reisikiri läbi kaasreisija pilgu, esimene osa

 


Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et minu unenägudesse tekkis välismaa. See on selline koht, kust saab Tupla šokolaadi, tuubis kalmaaripasteeti, siivutut aluspesu ja muud defitsiitset kaupa, mida pärast kõva vaheltkasuga tuttavatele müüa.
Hommikul teatas Une-Mati "väike tüng oli,  stringid ja ananassid on ammu su maja kõrval Selveris piiramatult saadaval."
Minu Une-Mati ei olnud üldse selline meresinine padjakujuline olevus nagu Dagmar Normeti lastejuttudes. Oli hoopis ülikonnas ja kaabuga ning haihtus hetkel kui orav mu magamistoa rõdule hüppas. Jäin ringutama ja pead sügama.


Aga ikkagi lähen välismaale, seal on äkki Minionide pildiga nr 42-45 sokke. Selveris ei ole.
Sõelusin mõttes läbi tuttavad, keda ei ole aastaid näinud. Väga sageli ei julge ju sõpru kusagile kutsuda, 2 või enam korda aastas on juba nagu kerge ahistamine ja stalkeri vibe; ma ei ole pervert.
Ühte sõpra ma nägin alles käesoleva mais, jäi automaatselt kõrvale; ülejäänud kahest oli esimene kohe ettepanekuga nõus - tema tahtsis surströmmingut. Mida enne Aegna taga paadist lahkumist avatuna voodi alla jätta.

Kaua oodatud äreval reisipäeval saatsin üle Skype sõnumi, et ootan ja hängin Nautica keskuse postiautomaatide ees.  Maakas lähenes keskusele muidugi tagumisest küljest ja tundis end varsti kui ekspeditsioonil kompassi kaotanud ja hukule määratud maadeavastaja 19. sajandi alguses. Ohkasin ta SOS sõnumi peale ja lubasin kangelaslikult Rimi ette päästemissioonile minna - just sinna olevat ta maha istunud.
No kurat, oleks see siis nii lihtne! Sattusin ka ise kaubanduskeskusega ühendatud lõputu küünlapäeva anomaaliasse, kus kõik teed viivad kohtadesse, mis kindlasti ei ole Rimi.

Mul on üks probleem, millest ma väga sageli ei räägi - ma ei tunne vahel inimesi ära.
Sel asjal on peene nimega diagnoos ka. Nii et lõpuks Rimini jõudes, nähes, et keegi maas ei istu, kaalusin veidi, kellele õlale koputada, et malbelt küsida: "Tere, kas sa tunned mind?" Ütle veel, et pervert ei ole. Kui vabandada ja lahkuda enne küsimus "aga kas sa tahaksid?" siisi ei ole, onju? Vähemasti juhul kui intsident ei leia aset ses neetud seksaluspesu osakonnas.
Aga joppas, üks pisut eksinud ja otsival pilgul möödujaid skaneeriv maakas oli täitsa tuvastatav.

Õnneliku taaskohtumise järel, teineteiselt dokumenti küsimata, suundusime Rimisse - vesi!
Laeva poes on vesi ca 3x kallim kui õlu või vein. Päriselt. Mis ei takistanud mind Rimist ka õllepurki + sinna kõrvale käivat haaramast.

Minu Saku Rock, minu kalakonserv, minu üksik banaan - minu  Maltsveti Valge Laev ootab mind!
Esialgu ei paistnud üldse mingit laeva, ei valget, ei lillat.
Sadamahoone viitade järele minnes sattusime hoopis tunnelisse, mis paistis ulatuvat läbi igaviku. Kas see Kolgata tee viibki meid Unistuste Laeva varjatud sissepääsuni? Õnneks oli  tunnel hästi valgustatud ning meie ees avanes pikk käik, mille põrandatest kasvasid aeg-ajalt välja istekohad. Ootamatult ja järsku nagu uusarenduste paarismajad.
Pinkidega pikitud performance galerii, kus liiguvad väga erivärviliste kohvritega modellid on juba täitsa välismaahõnguline. 

Lõpuks nägime ka laeva ja jõudsime sissepääsuni, kus tuli härra ametnikule dokumenti näidata. Härra olid tõsise olemisega ja läks veel tõsisemaks kui asiaadid temast mööda lipsata tahtsid. Härra nr2 tuli appi ja surus Tiim Kollased tagasi dokumendikontrolli.
Mul hakkas härradest ametnikest kahju ja ma oleks tahtnud nende lõbustamiseks passi asemel flamingo kujulist õhupalli demonstreerida, aga mul ei olnud seda kaasas.
Nii näitasin rutiinselt vaid oma dokumenti ning saime loa siseneda väljamaale viivasse laeva.



... jätkub

 

 

***


Avatud on äraarvamismäng: kes on salapärane reisikaaslane?
Blogisaurustel on ede, nad on KINDLASTI tema blogiga tuttavad.
Auhinnaks surströmmingut ei paku, aga anname uduseid lubadusi järgmisel dekaadil toimuval reisil osalemiseks.


19 kommentaari:

  1. Mulle tundub, et härraste kontrollijatega kohtumise ajaks oli sul juba Rimi õlu manustatud:) Aga reisikaaslane oli brannede branne?

    VastaKustuta
  2. Ee...mmm...härraste ametnikega kohtumisel olime kained kui kirikuõpetajad.ja teine eee...mmm...kes võiks olla brannede branne? Kusjuures sellist tiitlit pile talle tõenäoliselt varem omistatud....

    VastaKustuta
    Vastused
    1. hmm, minu teadmised kirikuõpetajatest ütlevad, et võimalikud on mis tahes kainusastmed, esimesest viiendani või umbes nii.

      illustratiivne näide - tuttava tuttav läks külapastoriks ja kiitis, et külarahvale on kerge meele järgi olla, pidavat rääkima "olgu mis on, aga vähemalt ei joo", ja "ei joo" ei tähendanud sealjuures täiskarsklust.

      Kustuta
    2. (ja see kommentaar tuli mõistagi kontrastis eelmise pastoriga.)

      Kustuta
    3. Mõnel juhul võib olla armulauaveini veinisisalduse olemasolu üldse issanda ime läbi saavutatud, nii vähemalt räägitakse.
      Me olime laevale astudes esimese taseme papid.

      Kustuta
    4. Olen meelitatud. kuid jõudsin ainult Kalamajja ning Koplisse :)

      Kustuta
    5. vastus oli mõeldud hr. Konn, aga hüppas kuhu tahtis :D

      Kustuta
  3. Vastused
    1. Emmeliina oli hea pakkumine, loodan, et tal läheb hästi!
      Rohkem vihjeid tegeliku reisisemu kohta järgmise osa ilmudes, kui keegi kogemata täppi ei prõmmi vajepeal.

      Kustuta
    2. Mina, kui keskmine eestlane: tänan küsimast, mul läheb enam-vähem ;)

      Kustuta
  4. Mul hakkas kohe veel lõputuma küünlapäeva stsenaarium peas ketrama, kui kujutlesin, et mõlemad reisisellid oleksid prosopagnoosiast vaevatud. Variant a) kui nad ära pole surnd, ekslevad nad Rimis tänini; variant b) mõlemad saabuvad laevale hunniku uute sõpradega.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meie puhul oleks b-variant ilmselt välistatud, sest....inimesed...hirmus.
      Aga elu Rimi riiulite vahel on ju täiesti elatav, kui neid imelikke turvamehi poleks.

      Kustuta
  5. Googeldasin "kaasreisija", sain vastu artikli "Kümme kõige vastikumat kaasreisijat lennukis". Ootan huviga.

    Kaur

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lugesin selle läbi. Avastasin, et kui haisvad jalad välja arvata oleksin üsna ükskõikne kõigi nende tegevuste suhtes. Ma ei ela lennukis, see lühike aeg mu elust ei vääri vihastamist.

      Kustuta
    2. Kas laaberdajale antakse langevari ka kui pardalt välja visatakse? Vahemaandumiseta lennul, ma mõtlen.

      Kustuta
    3. odavlendudel peab selle ilmselt välja ostma. Ja kui allootav maa nõuab viisat, siis maanduda ei lubata, peab tolknema jääma.

      Kustuta
    4. Nüüd lugege sama artiklit nii, et asendate mõttes "lennuk" => "boldi tõuks" :)

      Kustuta
  6. Deem, kui hea.... Ootan järge :D

    VastaKustuta