Lehed

laupäev, 16. september 2023

Reisikiri läbi kaasreisija pilgu, teine osa


Veel lõputuid teid

Pardakaardil olev nr juhatas meid pikka koridori. Silusin juukseid ja kergitasin pükse - mingi varjatud kaamera värk käib, peab ilus olema, kui asi läheb viraalseks, siis tuttavad näevad.

Koridori põrandal oli värviliste, kuid pisut luitunud vaipade väljapanek ja mu samm läks reipamaks - lootsin, et leian jõehobude ja maasikatega vaibamustri. 

Mul väikesena oli sellise mustriga importpidžaama. Peale seda kui vanemad olid mu Saue köögiviljakasvatuse näidissovhoosi vahelt ööriietes kinni püüdnud, sain ma õudse peapesu, et pidžaamaga inimeste hulka ei minda, ükskõik kui äge see ka poleks. Nagu ma üldse oleks läinud. Ega ma loll ole. Tormasin lihtsalt õue mustlase hobusele leiba andma, enne kui ta edasi longib, aga et ka see oli keelatud tegevus, siis pidin kombeloengu vaikides vastu võtma. 

Peale triipude, plekkide ja korvpalli moodi rõngaste ei leidnud ma vaipadelt midagi. 

Kajut 

Olime otsustanud priisata ja osta akna ning muude mugavustega, nagu vaikus, kajuti - töötavad keskealised heaoluühiskonna inimesed saavad seda endale lubada. Nagu veel igasugu asju: juustu, torti, krõpsu, pitsat ja friikartuleid. See andis tunda. Duširuum tundus kui telefoniputka, kraanikauss ja WC-pott olid vist nukkudele mõeldud. Mõistsin, miks meie poliitikud peavad reisima äriklassis. 

Mul tuli jube hirm peale, otsustasin oma toitumusharjumused reisi ajaks kontrolli alla võtta, sest kui mind tabaks kõhulahtisus hetkel, mil maakas on pesus, siis ei aitaks ka eneste seina vastu litsumine ja kõhtude sissetõmbamine ära hoida sündmuste jada, mille järel ei jääks mul muud võimalust kui enese suurest häbist Läänemerre uputamine. 

Kuna väljumiseni oli veel aega, andsin maakale kodus lambikarbipapist välja lõigatud puzzled kokku panna. Ühte neist, neljast tükist koosnevat, millest tuleb kokku panna T-täht, olin kunagi näinud ja katsetanud Nobeli muusemis. Ma kaalusin seal Eesti saatkonda helistamist ja tugiisku palumist, sest inimene, kes nelja klotsi kokku ei pane, võib süldile äädika asemel Torusiili kallata ja ära surra. 

Maakas pusis puzzlede kallal, kerge see ei olnud, eriti, et ma telefoni pealt aega kõõritasin, kuid enne kui ma kusagile helistada jõudsin, oli asi tehtud ning maakas sai keskenduda järgmisele müsteeriumile.

Nimelt olin ma end vahepeal, lestad laiali, voodisse lapiti sättinud ning surfasin netis; tema aga kügeles külla tulnud ämma diivanil, mille ise voodiks peab tegema. 

Inimesed, isegi ämmad, võtavad neid laevas üldiselt lahti ühe liigutusega, kuid puzzled olid maakal adrenaliini ja kortisooli lakke löönud ning ta ründas aset raevukalt. Tiris, tõmbas, vajutas, lohistas, tõstis ja tassis. Vahepeal itsitas kummaliselt. Lõpetatud sai ka see puzzle, kuigi kuidagi põiki keset tuba. 

Muide, see tasuline kajuti aken ei käi isegi lahti. 

Hüvasti Tallinn

Otsustasime väljasõidu ajaks kodumaad mõnelt avatud tekilt vaadelda. 

Hoiatasin oma kunagise traumaatilise kogemuse põhjal, et paadiankru kerkimisel avatavatesse poodidesse ei tohi kohe minna - seal on loomad! 

Isoleerituses elanud inimesed ründavad poode grupeeringutena ja nad on erutatumad kui kui kitsed innaajal. Erinevalt kitsedest, kes kõigest iseend näkku, habemesse, kubemesse ja mujale haisva rasuse nõrega pritsivad, et ka teistele erutav olla, võivad need laevaloomad ka suvalisi kõrvalseisjaid millegagi pritsida ja küsida “kas see lõhn on hea”. 

Või enesele viinamarjakarpi pähe sobitada, uurides, kas see on tänase päeva moodsaim aksessuaar. 

Poodidega sama korruse tekile jõudes nentis maakas poodide hõredat uksetagust liiklust nähes pettunult "need ei ole loomad, need on pensionärid". Aga tuli minuga siiski õue.

... järgneb


***

Vihje autori äraarvamise hõlbustamiseks: viimati kirjutas ta oma blogisse tänase päeva seisuga neli aastat, kuus kuud ja kakskümmend neli päeva tagasi (aeg lendab, õudne), kuid ta blogi on mu rullis kenasti konserveeritud.


24 kommentaari:

  1. Kõlab nagu polaarekspeditsioon v kosmosereis, mille lõpus saavad kõik surma.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas see oli mõistatuse vastus....😁...?

      Kustuta
    2. Ei, ma ootan ikka selle osa ka ära, kuidas teie laev Barentsi meres jäässe kinni jääb ja näljased jääkarud selle ära lõhuvad.

      Kustuta
  2. Jaa, ma ise ka ootan huviga kuidas me jääkarude-probleemi lahendame. Või siis ei lahenda. Kõik on veel võimalik, kui ma näiteks toda diivaniavamise episoodi meenutan, siis mine tea, oleks kajut allpool veeliini olnud oleksin ehk laevakeresse diivanirebestuse käigus augu ramminud ja....

    VastaKustuta
  3. Vastused
    1. Nonii. Seeniorblogija oma edet ära kasutamas.
      Täpselt.

      Kustuta
    2. Mina näiteks ei tea, kes see on.

      Kustuta
    3. Eila õdaku paiku sattusin lugema ning kui jõudsin sõnani "viraalseks", kangastus Wild(ikas). Lõpuni lugedes kontrollisin oma aimdust ja andsin teistele võimaluse nuputamisest osa võtta.
      Raisakull

      Kustuta
  4. Nii tore!
    Kusjuures ma just vaatasin, et tekst on üllatavalt leebe ja ma ise ilmselt ei oleks vastust välja suutnud nokkida. Kas Kaarna-proua arvas ka ära või oli esimese kommentaari lõpp puhas kosmiline kokkusattumus?
    Aga mis auhinda puutub, siis see ongi selline udune ja segane....kelmide teema😁
    Kaur, ma arvasin, et tead kõiku mineviku maamärke, ma täitsa üllatusin 😁

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kahjuks ei arvanud. Sain alles eelmisel sygisel oma aju tagasi ja ei mäleta eriti, mis enne seda toimus sh plogimaailmas.

      Kustuta
    2. No siis osta loteriipilet, sest tema blogi slogan oli "Me kõik sureme õudsat surma" ja su kommentaaris oli nii hea viide😁

      Kustuta
    3. Samas, nimi Wildikas tuleb tuttav ette. Ähmaselt meenub ka pettumus sellest, et ta kirjutamise maha jättis.

      Kustuta
    4. Wildika blogi oli oma aktiivsusajal väga hea. Vahetas veel aadressi millalgi, kui ma õigesti mäletan. Ta ka kommenteeris näiteks Ritsiku ja Rentsi juures, võimalik, et Nirti pool ka, ja kes veel kõik tollal olid - Roju, Kroku, Ramloff...

      Teda peeti kirjutamise põhjal alatasa meheks, rohkem kui mind. Aga mulle meenutab ta kõige rohkem üht päriselu-sõbrannat, kes miskipärast ei taha blogida.

      Kustuta
    5. Ohhoo. Need nimed tekitavad tunde, et ma ei peaks neid teadma, aga ometi tean. Mingist väga ammusest ajast ja elust, mida mul tegelikult ei olnud. 🤔

      Kustuta
  5. Ja pusle(d), mida lahendama pidin: kuulge, ma olin lõpuks higine nagu sõltuks lahendamisest timuka järgmine samm - kas tõmbab elektritooli lüliti alla või heliseb enne telefon. Avastasin, et olen ikka hulga lollim kui lootsin, säh sulle "mulle meeldib geomeetria ja loogiline mõtlemine".

    VastaKustuta
  6. Ma mäletan vanast ajast Wildi väga hästi ja ta oli väga andekas kirjutaja. Nii kahju, et ta tookord meie Blogkokile ei tulnud. Kuidas sina Kaasmos, temaga kontakti said?
    Kusjuures teda ei oleks küll osanud sinu kaasreisijaks ära arvata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No me lihtsalt põrkasime netis aastaid, AASTAID tagasi kokku ja ajame sest ajast saadik väga tihti juttu, kohtunud oleme üliharva. Reisile minek oli tema idee, mis sammhaaval teoks sai. Ma sain praktiliselt esmakordselt elus olla reisil pagas - ma ei pidanud muretsema ei bussinumbrite ega trammiliinide pärast, lihtsalt kahmasin vaateid ja jälgisin inimesi. Häid reisikaaslasi on raske leida, Wild on hea reisikaaslane. Isegi selle kannatas ta ära kui ma iga natukese aja takka vingus näoga tee ääres istusin ja jalga siia-sinna sättisin.
      Aga kui ta tahab, siis kirjutab ta endast rohkem vast ise.

      Kustuta
    2. Tere, Bianka! Ilmselgelt ei ole minuga kontakti saamine ju kuigi keeruline.

      Kustuta
    3. Hea Wildikas! Mina ei oska küll kusagilt mujalt sinu kontakte leida, kui Kaamose käest küsida. Mõtlen nüüd paar kuud, kas teha seda või mitte. Kuigi olen ka üsna üksildane, aga samas ka inimpelglik. Kella kolmeks on mul enamasti õnnestunud magama jääda, aga mida pimedamaks õhtud lähevad, seda keerulisem on surnuks lüüa õhtust aega kusagil kella seitsmest kümneni. Siis tahaks küll juttu rääkida.

      Vajutasin su nime lingile ja tuli ette vana tuttav lause "me kõik sureme õudset surma". Einoh, hakka aga uuesti blogima, sest neid , kelle jutule kaasa rääkida, on ploginduses väheks jäänud.

      Kustuta
    4. Minu käest võib vist ka küsida, aga hea küll, las Kaamos otsustab, kas jagab või mitte.

      A tänapäeva sots meedias vist ei räägitagi kaasa, näidatakse ennast ja räägitakse teistest.
      Ma soovitan jälgida BSH-d ja Helle-Moonika Helmet.

      Kustuta
    5. Nüüd, kus me Kaamose blogisabas juba vestlema oleme hakanud, võin tõesti ka su enda käest kontaktandmeid küsida. Aga enne seda polnud mul aimugi, kuhu sa olid kadunud.

      Ma arvan, et sa pole see Yxkb, kes mu blogipostituse alla kommentaari jättis. Ja isegi, kui sa oled, pole oluline. Saada oma kontaktandmed mulle e-mailile hoiamindhellalt@gmail.com. Ja siis paku välja suhtluskanal, kas messinger, gmail või telefon.

      Kustuta
  7. AASTAID on mituteist. Ja loomulikult tahan ma endast rääkida, isegi ei mäleta, millal viimasti sellist võimalust pakuti!

    Keskealine, ülekaaluline, vallaline (need 2 esimest vist seonduvad kuidagi viimasega) ega ole oma elus midagi saavutanud.

    Mul on tunguusist naaber, kes ärastas mu keldriboksi, nii et ma olin peaaegu õnnelik kui mu jalgratas ära varastati, sest ma ei pea seda enam seljas kolmandale korrusele vedema. Lenksu külge sai küll riideid riputada, aga pigem hangin nüüd põdra pea.

    Mulle meeldivad istuvad ja juhtivad kohad, näiteks taksojuht olen olnud, aga seda ma ei tahtnud enam teha, sest inimesed on krdi imelikud isegi siis kui nad on nii viisakad, et ei ropsi autosse, vaid oma käekotti.
    Siis proovisin muid juhtimisi, aga inimesed on ka kainena krdi imelikud, pidevalt on neil midagi vaja, rahus FB-s istuda ja kohvi juua ei lase. Leidsin, et oma hingerahu huvides on kasulikum teha töid, kus kvalifitseerumiseks piisab sellest, et oled nõus kandma tööandja pakutavaid koledaid vormiriideid ja kriuksuva tallaga jalatseid.

    Vabal ajal meeldib mulle varbaküüsi erinevat värvi värvida ja seenesoust meeldib ka. Ja öösel kell 3 Kaamosega rääkida, siis ma ei tunne end üksi ega pea ööseks esikulampi põlema jätma.

    VastaKustuta
  8. Ma plegi Wildika varbaküüsi näinud....
    Igatahes kuna testreis läks hästi, mõlemad jõudsime laevalt ilma kehavigastusteta oma koobastesse peame plaani ette võtta ümbermaailmareis või mõni jupp sellest. Viime kuhugi demokraatiat või mis see viimane mood nüüd õige on, pärast üllitame kolmeköitelise reisikirja, mida lugedes saab rahvas teada, kui hirmsal maal me käisime ja ärge teie küll minge.

    VastaKustuta