Lehed

teisipäev, 14. aprill 2020

Karantiinipäevikud



Karantiini esimene päev.

Midagi on valesti, teler rääkis eile, et alates tänasest on palju teisiti, muutusi nimetatakse karantiiniks. Teleri jutu järgi tähendavat see, et kõik peavad olema omal kohal paigal. Ma ei saanud hästi aru – ma olen ju liikuv, kas mina pean ka nüüd ühe koha peal olema? Maja on inimesi täis, see pole loomulik, kogu aeg kõnnib keegi mööda, jookseb ringi....ma ei saa, ma pean minema, see pole minu otsustada...

Karantiini viies päev.

Tuleb välja, et karantiin tähendab seda, et inimesed peavad püsima oma kodudes. Keegi ei lähe enam hommikul tööle või kooli. Varem oli koer päeval perenaisega tööl kaasas, tal olevat loomasõbralik kontor. Kass oli kodus, aga see magas pidevalt. Nüüd käib pool päeva klaperjaht, kõik tahavad kassiga mängida, igav olevat. Koer magab kus juhtub, enamasti otse mu tee peal ees. Mitte keegi ei mõtle, kuidas see mulle mõjub. Mitte keegi!

Karantiini kaheksas päev.

Kas teate, et kass, keda kogu aeg taga aetakse, hakkab stressist karva ajama? Mina nüüd tean. Oleks ma ka karvane, oleks ma praeguseks juba kiilas. Karvade kihi järgi põrandavaibal peaks seda olema ka kass, aga näe – ei ole! Ikka on veel, mida ajada.

Karantiini üheksas päev.

Stressis kass ei aja ainult karva. Stressis kassil läheb mõnikord ka kõht lahti, et te teaksite. Õudne. Õudne. ÕUDNE !  Mul ei olnud valikut. Otse läbi ja ringiratast mööda põrandat edasi...

Karantiini üheteistkümnes päev.

Mind puhastati kaks päeva, põrandat pesti neli korda, vaip viidi keemilisse puhastusse. Kassiga ei tehtud midagi.  Koeral on vist narkolepsia, ta kõnnib kolm minutit ringi ja siis kukub külili kus juhtub. Peni on kaalus kõvasti juurde võtnud, kaal näitas mulle, et koos peremehega kaalusid nad enne 110 kilo, nüüd on mõlemal viis kilo otsas. Miks ma juurde võtmisest räägin? Kas te teate mis tunne on, kui teile töö ajal kukub 45 kilo liha lapiti otsa?
Kuulsin, kuidas köögis külmiku kompressorid oigasid.  Hinged on tal ammu läbi.

Karantiini kolmeteistkümnes päev.

Mulle astuti peale. Midagi murdus. Kuulsin, et karantiin kestab veel homse päeva, siis taastub vana kord. Ma pean vastu pidama.

Viieteistümnes päev.

Inimesed otsustasid, et nad on veel kaks nädalat kodus. Jutt käis mingitest riskidest, võimalustest niikuinii kodust töötada ja raha kokkuhoiust. Minult ei küsitud midagi. Kass ajab ikka veel karva Kuidas see võimalik on?

Kuueteistkümnes päev.

Täna tõi perepoeg veel ühe kassi. Ütles, et esimesele seltsiks.
Põtkisin koera joogikaussi nii kaua, kuni see ümber läks. Seejärel puhastasin põranda ja nüüd lähen laadimisdokki. Mulle aitab! Hüvasti!

***

„Ema, tolmuimeja põles läbi!"
„Mis mõttes põles läbi?"
„Suitseb.."
Pereisa uuris laiali lammutatud tolmuimejat pikalt.  „Võibolla peakski uue ostma, sellel oli isegi kassisitt veel see, me ei saanudki kõike eelmisel korral kätte"
Külmkapi kompressori hääl oli minoorsem kui tavaliselt. Teleri pilt vilkus hetkeks.
Vool kõikus vist.

13 kommentaari:

  1. Stress pigem. Masinate stress.

    VastaKustuta
  2. Nomaeitea,
    enamus (vana)inimesi elab üksi,
    ehk karantiinis juba aegade algusest.

    Kuidas 'mingi eriolukord' nende elu muudab?
    Kaamos, muidugi teeb oma loo olukorra veidrustest,
    mis on nauditav nagu Kaamose lood ikka, kui ta viitsib.

    Veider on olukord sellepärast, et
    noored pole ohustatud, aga muretsevad...?!
    Vanad on tahtnud juba ammu korralikku koristajat,
    sest eutanaasiaasjaajamisedmuudkuilohisevadametites...

    Valitsus kõvatab, silmnähtavalt nautides olukorda.
    Eriolukord on parem kui... erekteerinud on ministrite sõnumid,
    ja rahhwas, ka püsti ja kõvaks aetuna, aplodeerib meie m*nnidele.

    VastaKustuta
  3. Külmikus elavad hinged on juba ammu läbi. Kõik see, mida nad on näinud. Neljapäeva keskööl, täiskuuga, hea, et mitte nelja tee ristis, kui Rents jälle une-eelset snäkikest otsima tuleb.

    VastaKustuta
  4. Ma saan niimodi aru,
    et mind on pandud valiku ette:
    noor või vana...

    Vanad naised on seksikamad,
    sest nad on lihtsalt targemad.
    Noored naised on ilusamad,
    aga lollus teeb neist...

    Ei ole võimalik hetke sügavkülma panna.
    (tüübid, kirjanikud, luuletajad, on erandid:)

    VastaKustuta
  5. No tuli nüüd Balzac välja nende vanade naistega...kuigi see mees eelistas neid muudel põhjustel.
    Pealegi - noored naised on targad, piisavalt targad, et saada vanaks.😁

    VastaKustuta
  6. Rents, mul hakkas pilt silme ees kerima: kari kodumasinahingesid täiskuuööl nelja tee ristis lombakat ootamas, et oma kolm tilka õli anda...
    Huvitav, mida nad vanaperemehelt vastu tahavad?

    VastaKustuta
  7. Kõik rahunevad ;)
    Et massilise rahva testimisega mitte üle pingutada,
    tuleb e-vahenditega eelnevalt torkida, kes veel elus on;)

    VastaKustuta
  8. No näedsa, pressisin peale, saingi jutu!!
    =)

    VastaKustuta
  9. "Meh" tuli.
    Idee oli suurejoonelisem.
    Andke mulle pealkirju....

    VastaKustuta