Lehed

reede, 14. juuni 2024

Õun


 Linn oli võõras, öö oli võõra linna mähkinud oma mantlihõlma ja jalad olid väsinud.

Vähemalt külm ei olnud. Nälg ka mitte. Või, noh, nälg nagu natuke oli aga seljakotis oli paar pirukat, vesi ja mõned õunad - tee äärde jäänud pood oli veel viimaseid minuteid lahti ja valida väga ei jõudnud, kuid tühi kõht pole niikuinii väga pirtsakas, kõlbas ka see valik.
Tänavad olid halvasti valgustatud ja täiesti tühjad, majadel lõunamaisel moel luugid kõvasti kinni. Oli tunne, et olen ainus ärkvel hing terves linnas. Soe, turvaline, vaikne.
Lootus leida hotelli või kasvõi motelligi vähenes iga hetkega, aga jalad andsid kindlalt märku, et kui nüüd ja kohe puhata ei saa ei tule järgmise päeva plaanitud edasiliikumisest midagi välja.
Mingil moel olid needsamad väsinud jalad toonud mind madala kivimüüritise äärde, mille taga paistis park. Maapind oli juba tintmusta öö poolt kaetud, paistsid vaid puude ladvad. 
Park siis park. seljakotis oli paar soojemat riideeset, kui peaks jahedaks minema. Ja kui ma ise midagi ei näe ei näe seda ka pahade mõtetega inimesed, seega peaks seal ka ohutu olema. 
Väravat otsida ei olnud enam aega. 
Teisel pool müüri oli tunda hästi niidetud siledat murupinda, lõhna järgi otsustades pidi seal ka midagi õitsema. Jalgu ettevaatlikult järele lohistades sammusin paarkümmend meetrit sügavamale pargi rüppe. Kükitasin - käega kobades tundsin ümberringi ainult siledat puhast muru, telefoni aku oli nii tühi, et kasutasin selle valgust vaid hetke, veendumaks, et ma päris sõidutee ääres ennast laagrisse ei pane. 
Teed ei paistnud, mõni põõsapuhmas siin-seal ja muru, paar kivi läigatas napis valguses - ilmselt pingid. Pingi peale ma ei tahtnud, maas oli soojem.
"pst!"
See oli väga vaikne hääl.
"Pst!"
"Jah?"
"Ära karda, ma ei tule lähemale"
Muidugi ma kartsin. Samas... ei kartnud ka. Oli tunne, et nii peabki olema. Hääl pimeduses.
"Ma ei tule lähemale. Miks sina siia tulid?"
"Ma võin ära ka minna... öö on ja ma jäin öömaja leidmisega hiljaks"
"Ahsoo.  Täna vihma ei tule. Kas sa nüüd jäädki siia?"
"Mis mõttes jäängi? Kohe hommikul lähen ära"
"Lähed ära? Kuidas?"
"Ärkan, panen asjad kokku ja lähen. Nagu ika minnakse"
"Ma ei tea kedagi kes oleks läinud. Tegelikult ei tea ma ka kedagi, kes oleks ise tulnud..."
See oli imelik.
"Hea küll, kas ma pean kohe ära minema?"
"Eiei, seda ma ei mõelnud, ole rahulikult edasi. Ma ei sega sind rohkem"
"Kas sa pirukat tahad?"
"Ei. Kas sa hakkad sööma?"
"Ikka."
"Huvitav. Sa oled esimene kes siin sööb"
"Kas ei tohi..?"
"Keeldu pole, söö rahulikult"
"Kas on midagi, mida siin teha ei tohi?"
"Mmmm... karjuda pole vist viisakas. "
"Ma ei karju" 
Karjumine on igal pool ebaviisakas.
Pirukad olid väikesed, juba said need otsa. 
"Anna andeks, ma jääks nüüd magama"
"Jah, muidugi, ma ei sega rohkem"
"Head ööd! Mis su nimi on? Hommikul räägime edasi..?"
"Amara olen. Head ööd!"
Hommikul ärkasin haraka lärmaka loba peale. Lind istus samas lähedal puu alumisel oksal ja päris kindlasti olin mina, see, kes teda lühikeses koiduajas häiris. 
Tõusin istuli. 
Kaugemal paistis müür, millest olin pimedas üle roninud. Ümberringi sile tallamata muru. Hauakivid, kaugemal koguni kabelid ja hauakambrid.
Kes seda oleks võinud arvata, surnuaed... ootamatult läks terve keha tibutagisse, isegi jalatallad kihelesid.
Mõtetest käis elektrilöögina läbi meenutus öisest jutukaaslasest. Mis keeles me rääkisime? Miks ma ei kartnud? 
Natuke kartsin, mäletasin, aga ma jäin ju magama. 
Veider. 
Panin kiiresti asjad kokku ja tõusin püsti, silmadega lähimat väljapääsu otsides. Päevavalges oleks üle aia ronimine pisut pentsik. 
Värav ei paistnudki kaugelt.  Paar sammu edasi oli ilus valge kivi, ilmselt sama mis öösel pingina näis.
Kiri sellel. Oh, kiri. Amara.
Jalad läksid lausa pehmeks, istusin kivi ette maha ja jäin seda vaatama. Ainult nimi, ei enamat. 
Õunad olid veel kotis. võtsin ühe ja panin kivile, teisest hammustasin ise. Alles siis kui tundsin, et olen kogemata õunal olnud kleepsu närima hakkanud tõusin püsti, panin pooliku õuna kotti tagasi ja sosistades: "Ära kleepsu söö!" läksin edasi.





3 kommentaari:

  1. Nagu harjutused ja vaikne kohanemine edasiseks mitte-eluks v?

    VastaKustuta
  2. "Kaamose hauasisese ja -esise elu praktiline käsiraamat" sisaldab: "nipinurk algajale surnule, kirstu avamine seestpoolt ilma tööriistade abita, kuidas mitte ehmatada öist juhukülalist? ja palju muud tarvilist"

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on korduv unenägu, milles näen, et mulle antakse esmatrükk minu enda luuleraamatust, mille pealkiri on "Minu surma päeva laulud" ja ma mõtlen unes, et "ahah. nüüd on aeg.."

      Kustuta