Lehed

esmaspäev, 17. aprill 2023

Meie igapäevast hädaldamist anna meile...




Kogemus, mille põhjal kujunes mul arvamus, et Viking Line on nagu Kopli tramm ja Tallink nagu ekspressbuss Tartusse on sügavalt subjektiivne. Mul läheb kaua, kuni ma sellest võrdlusest lahti saan.
Kogemus, et Tallink pargib oma laeva keset Soome lahte ja laseb sealt reisijatel mööda plekktoru mitmeid lõputuid kilomeetreid jala mandrile vantsida on samuti subjektiivne. Vähegi kõbusam inimene ei lonkaks järgmisel päeval nagu preihaige setukas. Mina pole piisavalt kõbus, seda enam, et kui seal torus juba hoog sisse sai jõudsin kapates Mere puiestee Viru ringi poolsesse otsa. 
Kuidas? 
Kuidas saab suunda nii valesti arvestada? 
Ja mis linn see ometi on, millest ma läbi trampisin, sellises pole ma olnud? 
Ma olen ikka täiesti maakaks muutunud.


17 kommentaari:

  1. Mul tekkis Su kirjeldusest täiesti apokalyptilis-ulmeline kujutluspilt piinarikkast transpordivahendist, kus reisijatega juhtub koledaid asju nii sõidu ajal kui pärast seda. (Olen kyll Saaremaal käinud, aga Tallinna sadamate laevaliinidega pole iial kokku puutunud, seega pole visuaali mõttelendu segamas.)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Anna hagu, ma viskan seemneks kujutluspildi liisunud õlle ja lekkinud uriini järele lehkaval põrandakattel tukkuvast põhjanaabrite ätist, kellel on padjaks longero kohver....

      Kustuta
    2. See ätt on kindlasti juba aastaid selles ringlema jäänud aegruumis reisinud ja kogu tema viimse reisi ainus toit, vara ja valuuta ongi see longerokohver. Kui see on otsas, peab ta hakkama pimedates koridorides kaasreisijaid varitsema, et neilt syya röövida, baari v einelaua ligi Laev teda ei lase.

      Kustuta
    3. Kaaren! Missa teed, mina SELLE laevaga nüüd sinu pärast enam ei sõida!

      Kustuta
  2. Koledaid asju hakkas juhtuma kohe peale seda, kui tekkisid A, B, C, D....jne. terminalid. Kuidagi juhtus ikka, et liiklesid vale maja ette või juhtusid kuidagi teiselepoole tõkkepuud. Pisitasa harjusin:)
    Mis nüüd toimub ja - hoidku Jumal - veel toimuma hakkab peale kõigi ümberehituste lõppemist.....äääää!
    Hea kaasautor - kui juhtud järgmisel korral hätta sattuma, kutsu mind ja ma tulen! Valele poole tõkkepuud:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mu väimees on oma abistavale kaasale teispool merd korduvalt valesse sadamasse vastu tulnud. Hardcore "Päkapikk otsib maja".

      Kustuta
  3. Voi v...! Mai julge Soome reisidagi, kuigi seal pidi olema maailma parim metalmuusikaskeene ja imeline basaltkivile kasvanud bonsailoodus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis mõttes ei julge ja milline metalmuusikafänn ütleb ära pisikestest ekstreemsetest seiklustest teel raudmuusikakontserdile...?
      (Tagasitee leidmiseks tekita musta leiva purust rada)

      Kustuta
    2. Kaaren, ühe asja sa unustasid. Mustila arboreetum. See on uskumatu ja ulmeline 120 ha metsaparki, saja-aastaste rodosalude ja serbia kuuse tukkadega.

      Kustuta
    3. Ei jah, siis vist ikka peab, olgu see laevandus kui tahes dystoopiline.

      Kustuta
  4. Mu viimane käik kergliiklejana jääb 2000. aastate algusse, autoga on natuke raskem väga valesti sõita, noid suunatakse ikka konkreetsemalt. Aga kunagisest rattaga käigust jäi Seurasaari vabaõhumuuseum hästi meelde, soovitan.

    VastaKustuta
  5. Blogger läks loliks. Kõrval veerus on äkki kõik kommenteerijad salapärased anonüümikud.
    Ja mina eksisin Tallinnas ära, Helsingis lasin end sõidutada nagu korralik ämm ikka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Telefonis on kõrvalveerus kõik kommentaarid "anonüümsed", arvutis nimedega.
      AI võtab üle.

      Kustuta
  6. Huvitav, et mul pole traumeerivaid kogemusi Soome laeva pealt. Ainus mäletada vääriv oli aastate eest kui laine üle tiiburi käis - lapsed jooksid ringi ja kilkasid rõõmust, kaasreisijad oksendasid. Viimased kaks korda käisin Soomes sõbra mootorpaadiga, mis on muidugi hoopis omaette vinge ettevõtmine.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tuuline ilm on laevasõiduks parim, ma olen lastega nõus.
      Ega mullegi pole varasemad sõidud nii kummaliselt mõjunud - seekordne Vikingu seltskond oli lihtsalt ääääääärmiselt ebatavaline ja...khm... laev haises. Konkreetselt - haises. Haisude suhtes olen megapipar.

      Kustuta
  7. Vikingiga sõitsin viimati märtsis, käisime Lahtis / Messiläs. Tundus üsna tavaline laevareis olema. Aga miks sa peaksid oma võrdlusest üldse lahti saama? Kui sulle nii näis, siis ehk nii ongi.

    Tallinnas eksisin ära viimati täna, tund aega tagasi, Kalamajas. Sama emotsioon - "see pole see Kalamaja, mida ma".

    VastaKustuta
  8. Vaatasin hiljem kaardilt - Rotermanni ja Roseni tänavaid pidi ekslesin. Esimest korda sattusin neisse kunstmuruga soppidesse. Ma ei saa siiani aru, kas oli ilus või kole. Peab rahulikumal kõnnil üle vaatama.

    VastaKustuta