Lehed

reede, 5. aprill 2024

Ilmast, ilma tagamõtteta

 

Hingetuisuks nimetatakse niisugust ilma. 

Hinge teeb täis küll, ei ole vaja isegi mingit metafüüsikat siia taha pookida. Mitte ainult inimesed ei ole tõredad, eile näiteks kohmerdasin õues, imetlesin jääpurikaid laudaräästas ja kuulsin lindude pesakastist kolinat. Kolksatused, mingi mürgeldamine, naginad. Äkki ilmus pesa lennuavasse linnu nägu. Või, noh, pea. Ma ei ütle enam kunagi, et lindudel pole miimikat - konkreetselt see isend nägi välja nagu mina esmaspäeva hommikul pärast unetut ööd enne palgapäeva. Linnukese soengu nimi oli "tuul puhub täna alt üles", kulm oli tal kortsus ja võin kihla vedada, et silmalused olid värvul kottis ja sinakad. Vaatas õue - eile oli päike, ent jäine tuul ei lasknud seda väga nautida - krooksatas ja kadus pesasse laamendama. Ilmselt soojustas nurki. Täna paneks mina tema asemel üles kuulutusi Antarktika kinnisvaralehel, midagi stiilis "rendin pingviiniperele eramu hea kliimaga piirkonnas".

Kellele hea, kellele...

Ma pole veel lootust kaotanud. Täna ostsin seemnekartulit. Hästi vähe ostsin, suveks lihtsalt, ent siiski.


18 kommentaari:

  1. Ma panin siiani iga kevad umbes 5 kartulit maha. Sel aastal mõtlen, et ei ole mõtet sellist tohutut põldu tekitada.
    Aprill on vähemalt minu kandis veel viimane talvekuu. Peaaegu et kevad tuleb alles peale jyripäeva. Vastik, aga tõsi. Sul on vintske kuldnokk.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oleks siis kuldnokk, too on tiba kopsakam kui see värvuke, kes oma korterit soojustas
      Panin droonlindudele õue süüa. Pühapäeval tuleb kevad tagasi, siis tehku oma võileivad ise

      Kustuta
  2. Mis sul esmaspäeviti enne palgapäeva on - pohmell või deliirium?

    W

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Esmaspäev enne palgapäeva on "alles oli reede ja ma pole isegi kinno saanud, mis mõttes jälle tööle?"

      Kustuta
    2. Siis teed ise kino.
      Seda kanala TikToki ja veidi R reitinguga sisu; ideeikalduse korral võid alati minu poole pöörduda.

      W

      Kustuta
    3. Ma igaks juhuks sinult ideid ei küsi - kokteil sinu ideedest ja minu fantaasiast ei ole akseptaabel ükskõik mis normide kohaselt.
      A kas keegi kunagi kusagil ei teinud kuudepikust otseülekannet porgandipeenrast? Tasulist pealekauba, kui ma õigesti mäletan.

      Kustuta
    4. Lugejate massides hakkab tekkima rahutus ja uudishimu: mida on kanades ja porgandipeenras ebasyndsat? Mida me oma kõrgete vanuste juures nendes nähtustes veel kohanud pole? Millega suudaks elu meid veel yllatada ja tuua sära meie tuhmunud pilkudesse?

      Kustuta
    5. Wildi pakutud r-reiting tähendab enamasti vanusepiirangut. Vanusepiirang omakorda võib tähendada mida iganes alates porgandpaljastest porganditest kuni mootorsaemõrtsukani porknapealsete kallal.
      Ehket siis... Mina ei riski.

      Kustuta
    6. Ja kogu süüd ei saa Wildi kaela ajada, mina olen see, kes kinu käima lükkab..

      Kustuta
  3. Kellelt aktsepteeringut ja heakskiitu vaja on?
    Ma küsisin AI abi; miskipärast on ta R-reitinguga tõrges, aga ma tegin pisut kohandusi ja kohendusi.

    Ühel suveööl kandis õhk sensuaalseid aroome, mis, kummaline küll, juhatasid porgandipeenrani. Kuuvalgus andis tuules sahisevatele porgandipealsetele lummava tumeda varjundi. Miski tõmbas teda jõuga peenra poole.
    Ta kummardus ja tõmbas maast välja ühe eriti ahvatleva porgandi; see oli täiuslik - pikk, sirge, mõnusalt sile. Ta tundis, kuidas kummaline soojus sõrmedest iga närvilõpet puudutades üle keha levis. Ta ei mõistnud, mis temaga toimub, kuid ta suutnud end enam tagasi hoida ...
    ... järsku nägi ta silmanurgast midagi hiilgavat.
    Silmad. Kümned silmad jälgisid teda.
    Kanad!
    Kostus kõrvulukustav müra kui kanaparv õhku tõusis ning taevasse hirmuäratava musta koletise moodustas.
    Hetkel kui pilved kuu ette sõudsid langesid orientiiri kaotanud kanad taevast alla, otse porgandipeenrasse, lömastades õrnad taimepealsed. Kuid see ei olnud veel kõik- paanikas linnud tungisid kallale nii üksteisele kui porganditele, nokkides ja küünistades kõike, milleni ulatusid.
    Ta põgenes, täis õudust, vere-, muda- ja porgandimahlapritsmeid ja nahale kleepunud sulgi.

    W

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mida ma ütlesin, ah? Mida ma ütlesin......näete nüüd.

      Kustuta
    2. Ütlesid, et süüd ei saa minu kaela ajada. Kogu süüd. E nimetasid mind vaid osaliselt süüdivaks.

      W

      Kustuta
  4. Pühapäeva hommikul oli mingi -5 kraadi ehk, täiesti ulmeliselt külm, ma kakerdasin külmunud mutimullahunnikute ja öösel sadanud lumekirme peal ja mõtlesin Hurgaada või Alanja piletite peale. Aga päeval lõi päikse välja ja hakkas soe. Loodetavasti teilgi! Kena kevadet... ja vähem siivutusi internetti paluks, siin on neid niigi :)))

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Puritaanide klubi asutamine on käesoleva aasta oktoobris. Järgmiseks talveune(une)hooajaks.
      Sinnani võib vääratusi esineda. Vääritusi ja väärtusi ka muidugi.

      W

      Kustuta
  5. Tsiteerigem klassikuid: tule taevas appi!
    Ja: Piisab mul natukene ära käia, kui mõni õnnetus juhtub.
    Oeh.

    VastaKustuta
  6. Täna oli 23 kraadi ja päike :)))

    VastaKustuta
    Vastused
    1. +14, tugev tuul ja imeline vihmaeelne võbin õhus.
      Ma armastan seda aega aastast!

      Kustuta
  7. Porgandi kasva(ta)mine reaalajas, kiirendiga:

    https://www.youtube.com/watch?v=GdM08t2CzEU

    W

    VastaKustuta