Lehed

pühapäev, 10. detsember 2023

***


 




Enesetunne on nagu munal mikrouunis.

Isegi lõpptulemus oleks etteaimatavalt enam-vähem sama: ilgelt palju kasimist ja kasu ei mingit.

Talv on ilus. Ja õudne. Ja ilus. 



Kuu terav sirp teeb hommikule keisrilõiget 
ja vastne päike nutab nagu lapsed ikka 
Ei kosta linnu häält, ei looma kauget hõiget 
Üks öö on möödas, minevik taas rikkam 

Üks öö on möödas, tulevikust võetud 
ja pandud mineviku sassis riiulisse 
Päev vennatu ja ööd on ikka õetud 
Vaid veidi veel. Pilk pöörat' kevadesse


25 kommentaari:

  1. Väga diip. Miks talv õudne on...?

    (Ja miks on Ao järve ääres näkiuurimiskeskus....????)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Talv on õudne, sest siis saab maailm otsa. Minu maailm saab iga aasta sel ajal otsa, sinu oma ilmselt ei saa, see on tore.
      Näkiuurimiskeskus on ühe su nimekaimu idee, teostus ja jupp elutööd. Kalameeste värk, pealekauba on tegu vähijõega ja vähipüük on teatavasti öine tegevus, öösiti on aalid liikvel, mõni ime siis, et...

      Kustuta
    2. Seda, et meenus Enn Vetemaa "Eesti näkkide välimääraja". Kui näkkide uurimiseks läheb, on ehk kasulikuks raamatuks...
      Raisakull

      Kustuta
    3. "Välimäärajast" on kusagil internetis allalaetav versioon täitsa olemas.

      Edit: kujundused on Pireti vanal goodwini'i lehel, ilmselt ei peaks neid seal olema, annan märku. Ja Loomingus on raamatu "ajakirja variant". Täis-raamatut hetkel ei leienud.

      Kaur

      Kustuta
  2. Kiidan pildivalikut - selle koha tunnen isegi nii pisikese pildi pealt kohe ära :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Igatahes pühapäeva hommikul nägi alee veskini välja just selline. Ilus.

      Kustuta
    2. Mis mõttes pisikese??? Foto on 3868x1786 pikslit suur, väga korralik. Ma võtsin selle eraldi aknas lahti ja siis läksin vaatasin oma Vooremaa rattamatka päevikust järele, et kas on seesama.

      https://sites.google.com/site/kurinurm/eesti-matkad-ja-rajad/2021-vooremaa-ja-peipsi-rattamatk

      Kustuta
    3. "alee"
      Mu emakeeleõpetaja laseb hauas ringi nagu vurr, vaeseke.
      Aga sama koht tõesti.

      Kustuta
    4. Tead, õpetajad võtavad oma töö vastu selge teadmisega, et hauas nad rahu ei saa. Ma ei stressaks selle pärast.

      Internet on ikka üks ussiauk. Googledasin "aleel site:.ee", et näha, kas ka loodusteadlased teevad vigu ("alleel" on geenivorm). Internet pakub mulle seepeale sisu: a) rate.ee-st - mäh. b) flirticust - okei, ootuspärane, et selle kasutajad kirjutada ei oska. Ja c) maareformi komisjoni protokolli, mille on 1994. aastal kirjutanud Liia Hänni, kelle suusatamise-teemalist sissekannet ma Facebookis paar minutit tagasi kommenteerisin. Oeh.

      Kustuta
    5. Ma tean, mis on "alleel", ma tean, kuidas kirjutatakse "allee", ma tean, et enne avaldamist loetakse oma tekst vähemalt kolm korda aeglaselt läbi, aga (pardon, nüüd koristage alaealised monitoride juurest ära) näiteks mu isiklikul jahikontol on kirjaviga, kus sõnas "kõrvale" läks vahetusse üksainus täht ja....

      Jep. Elan selle häbiga. Aga mis elu see on....
      Komad on sootuks teine teema. Neid jääb kord üle, kord puudu, ent taevalik tasakaal siiski eksisteerib

      Kustuta
    6. Sul on isiklik jahikonto?? Äge!

      Komadega on minulgi viimasel ajal probleeme. Ja et juba ülestunnistamiseks läks - olen hakanud eesti keele sünonüümisõnastikku kasutama. See tähendab teadagi mida: ma amerikaniseerun. (Kas "teadagi" järel oleks pidanud koma olema?)

      Kustuta
    7. Muidugi, oleks, pidanud,

      Merikaniseerumine on poolparatamatu, sest miks ei peaks teises keskkonnas elades selle moodi minema. Nett on ehk hea vahend vähemalt kirjas emakeelt tarbida.

      Kustuta
    8. Jaa, nett kulub emakeele säilitamisel marjaks, nii kirjutamise kui lugemise poole pealt.
      Ja ega ma selle va merikaniseerumise pärast tegelikult muretsegi, loomulik protsess, nagu sinagi ütled. Lihtsalt... mul pole sünonüümisõnastikku enne elus vaja läinud...

      Kustuta
    9. Kirjavigade jahikonto 😁
      Midagi sellist, nagu võiks olla hüpoteetiline roadkill-trofeede rida seinal. Ei midagi reaalset, päriselt eksisteerivat ja uhkustamist väärivat.

      Kustuta
    10. Aa, OK, ma päriselt mõtsin, et sa oled jahinaine.
      Aga issand jumal, ära jahi oma kirjavigu! Kes sellest kasu saab? Mitte keegi :)

      Kustuta
    11. mismõttes sünonüümisõnastik on amerikaniseerumine? ma kasutan sünonüümisõnastikku, mõistelist sõnaraamatut, seletavat sõnaraamatut, etümoloogiasõnaraamatut... Kõiki mitte sama tihedalt, aga aasta jooksul saab igaüks neist vähemalt korra külastatud (mõni muidugi mitu korda nädalas).

      Kustuta
    12. ja vahepeal mõtlen, et isiklik Wiedemann oleks tore, sest selle veebiversiooni on kole tülikas kasutada.

      Kustuta
    13. No sa teed sihukest tööd ju, et sõnaraamatut vaja? Mul on ikkagi otseselt sellega seotud (vähemasti mu enda meelest), et enam ei ela keelekeskkonnas. Varem sain kõik mõtted kirja ilma sõnaraamatu(te)ta.

      Kustuta
    14. töö - tõsi, aga ütleme iga 3.-4. kord vaatan lihtsalt uudishimust.

      Kustuta
  3. Talv on valge. Ja pime. Ja valge.
    Valge ei ole valgus. Valge ei ole algus.
    On ajas külmunud lood.
    On depressiivne episood.

    ***

    Komad on erineva kaaluga.

    w

    VastaKustuta
  4. Komad on asjad, mis ajapikku muutuvad järjest ebakindlamaks. Varsti olen nagu Pratchetti Porgand, kes tulistas komasid teksti sisse umbes kuulipilduja täpsusega, üks sajast ehk ikka pihta läks? Peaasi, et nad seal kusagil olemas on, mis sest, kui natuke vale koha peal.
    Aga need trükivead. Ma ju trükin kahe (kolme?) sõrmega, näpp kipub vahel viltu minema. Ja mõne täheklahvi alla on vist saiapuru läinud, kui piisavalt kõvasti ei viruta, ei reageeri. Ja silm on ka kolm korda teksti üle lugedes tönts ning prill peegeldab, vahetevahel leian mõne tähe puudu olevat alles mitu päeva peale postituse või kommentaari ilmumist. Telefonis kommenteerides on kirjavigadeta teksti toota üldse üsna võimatu.

    VastaKustuta
  5. Keel areneb kiiremini kui inimene sellega kaasa minna suudab. Nõuka ajal olin perfektne eesti keele oskaja, praegu ei tea enam kuhu komasid ja muid kirjavahemärke oleks vaja panna, ei tea nii mõnegi sõna tähendust jne. Tunnen end kohati ikka vägagi kiviajast pärit olendina. Aga ma ei põe.

    VastaKustuta