Lehed

pühapäev, 20. august 2023

Vampiirifilmist, rämeda sisureetmisega

 

Kole lugu küll. Minust ongi saanud iga etenduse ja filmi üle vinguv muljetaja.

Mul õnnestus täna näha woke vampiirifilmi. Van Helsing kui arhetüüp oli must, haritud, tõrjutud ja tark mis kole. Tegi kummivoolikuga veenist-veeni vereülekannet sisuliselt kama kaks kellele ja kellelt. Drakula (Dracula?) oli hall, nahkjas ja nosis valgeid. 

Laeva peal on valged meremehed, üks must (haritud, tõrjutud oma rassi tõttu- just mainisin) meremees, üks lasti sisse peidetud vampiir ja üks valge, samuti lasti sisse peidetud tütarlaps. Vampiir murrab loomi, lapsi ja meremehi, värviline meremees peab oma woke- kõne ja punnitab neid päästa, aga üritus läheb lörri ja kõiki valgeid tabab hirmus lõpp. Mittevalge ning vampiir ujuvad välja ning üks jääb teist jälitama.

Nüüd, kui selle läbi olete lugenud, ärge kinno minge, te teate juba kõike ette. Ja õudsed kohad pole ka väga hirmsad, me oleme nüüd, öösel, lapselapsega igatahes eri tubades ja ei ole üldse hirmus. No ok, tal on kass kaisus.

Ja seesama kass on kardinapuu peal hirmsam kui filmi saaghammastega vampiir.

Aa, film oli "Demeteri viimane merereis".

Igav oli ja õudukas näis hea mõte. 



6 kommentaari:

  1. Eks kohati woke'indusega pingutatakse ikka üle, aga ma ei ütleks, et iga teisevärviline või -rassiline või -sooline teose kohe sellesse kategooriasse lükkab, nagu filmi- ja sarjaarvustuse grupis kiputakse näiteks ühtevalu hädaldama. Tegemist on ju nii või teisiti väljamõeldud lugudega ja siis võib seal mängida kes tahes. Ja miskipärast seda kuuleb märksa harvemini, et vaadatud teos pole üldse usutav, sest puuduvad mustanahalised kauboid või on põliselanikke kujutatud valesti või stereotüüpselt jne. Ei vihja, et su postitus oleks selles kategoorias, lihtsalt meenus, et mõned lahterdavad kohe teose selleks, kui seal on mõni ta jaoks harjumatu nahavärv vms pearollis või toetavas kõrvalrollis. Ja nagu öeldud, eks on ka neid üle vindi keeratud teoseid, kus minnakse väga tänitavaks ja woke'i jauravaks, nii et kõigele oma liberasti kalduvustele vaatamata olen vaatamise katkestanud.
    Liis

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kõige vähem hakkas mulle silma rollitäitja rass, kõige enam lõikas kõrva "ma lõpetasin Cambridge, aga mu nahavärv häiris kõiki ja nii ma tööd ei saanudki, isegi (sisesta mingi ida-euroopa riik) oli mu nahavärv takistuseks" ja nii edasi. Just see kõne keset filmi oli naeruväärne ja asjassepuutumatu, vägisi kiiluga sisse pekstud. Ma olen igasuguste ajalooga mittehaakuvate valikute suhtes filmides värvipime, aga seekord oli naljakas. Halenaljakas.
      Mittenii häiriv loomulikult, et kinost ära minna, jeerum, tegu oli ju nii või teisitu ulmega, asi see siis ülimalt rassiteadlik kõrgharidusega meremees ära vaadata polnud.

      Kustuta
    2. Mhm, mu postitusest arusaamist ei muuda kindlasti lihtsamaks asjaolu, et ma tolle woke-kõne kohta mitte midagi ei kirjutanud. Lühidalt: keset filmi on lõik, kus peategelase ette kantud kõnes laotakse ritta kilomeeter stereotüüpe vaora eesrindliku mustanahalise edasipürgimisest hariduse künklikul maastikul kus kõik valged talle jalga taha ja kaikaga pähe panevad. Aga silmad on tal nii head, nii head...

      Kustuta
    3. Mhmh, eks kehv stsena ja dialoog on kehv igal juhul, ükskõik millist algklassi tasemel ja traagelniitidega jura aetakse. A woke'indusega meenus film Blind Side, mida juba vaadates oli kogu aeg natuke kahtlane tunne. Targemad inimesed sõnastavad selle paremini: "The film has been criticized for perpetuating the "white savior" trope./…/ the "mute, docile" portrayal of Oher effectively endorses the Uncle Tom stereotype of African-American submission to white authority" (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Blind_Side_(film)). Selle valge päästja sündroomi lõksu satuvad ka vist nood filmitegijad oma kiilupeksmistega.

      Kustuta
  2. Polnud tükk aega midagi nii jaburat näinud, aga mu meeleolu polnud sellel nädalal väga kiita ja siis ma vaatasin kõik õudukad ära, mis kinos näidati ja ühe põneviku ka. Viiest filmist oli see kõige kehvem, aga vähemalt kinost välja tulles oli tuju parem, et otsa sai. Lugesin küll enne ka sinu postitust, aga läksin nimme.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vähemalt ei näinud mulle üksi jabur see film. Pani skaalale nullpunkti paika, iga järgmine nähtav asi on seega "parem kui" või "halvem kui".

      Kustuta