Lehed

reede, 9. märts 2018

Küsimus noor- ja mitte enam noorsportlastele



Kuidas leida enda trullakas kestas üles pisike sitke sipleja?
Olukorra lühikirjeldus: keset tööpäeva on mul meeletu tahtmine minna ujulasse, no ikka selline likku igatseva hülge tunne. Mida enam päev edeneb, seda enam kangastuvad loibade ees Punase merena lõhestuvad vetevood ja juba taban end tegemas sõudvaid käetõmbeid nagu kutsikas vanni kohal.
Kell kõmiseb tööpäeva lõpumuusikat.
Autosse ("Kähku koju, tuli ahju ja punuma!"), koju ("Nonii, puud põlema...kas saab juba!") ja kokkuvarisemine ("Ma ei jaksa siit toolilt tõustagi, veel enam neljakümmet kilomeetrit sõitma hakata.....").
Niimoodi päev päeva järel.
Leninlik küsimus: "mida teha?"
Mitteleninlik nurin: "Kuradi timurlased, kui vaja eidekesi üle tee lohistada, siis te ei küsi, kas eideke üldse tahab minna, aga nüüd pole teid kusagil!"
Aa, üks küsimusekene on veel. Kui ma tahan jõusaalis näitaks sõudeergomeetriga Pärnusse ja tagasi aerutada, siis millise mulje jätab imelises ümaras vormis vanadaami ilmumine filmidest nähtud musklis, vormis ja päevitunud, junnjaid proteiinibatoone krõbistavasse seltskonda?
Elik siis emakeeles: kas jõllitatakse?

Ärge küsige, miks mulle seda vaja on. (Dramaatiliselt käeseljaga laupa laksates:"elada tahaks!")

19 kommentaari:

  1. a ega sul keset tööpäeva ei ole lõunapausi ajal ujumas ära käia võimalik, kui veel jaksu rohkem? või nad ei luba nii pikalt? (eesti töökultuur jah mnmnmnmnm. meenub üks Provence'i kolinud inglase raamat, kus ta käis söömas ja kõik vaatasid kahetsusega vaeseid kontoritöötajaid, kes pidid oma lõuna kahe tunniga alla kugistama.)

    VastaKustuta
  2. Elan kohas, kust lähimate ujulateni on 40 kilomeetrit. Kolm suunda valikus, vahemaa sama. Ei ole mina veel kuulnud, et Eestis mõni tööandja lepiks töötaja teatega "Ma võtan nüüd ühe neljatunnuse lõunapausi, tead, paar tundi ujulas oleks just praegu päris sobiv..."
    Kahe tunni sisse mahuks sõit, pesemine, pool tundi ujumist, pesemine ja tagasisõit ning võimalik, et ka mõni trahv kiiruse ületamise ees.
    Muidugi ei ole ka paaritunnine lõuna aksepteeritav.

    VastaKustuta
  3. Eestis on küllalt tööandjaid, kellel on täiesti ükskõik, kui pika lõunapausi sa teed. 40 km on muidugi toekas argument.

    Mu prantsuse (savoia) kolleegi pidas kõiki rahvusi, kelle lõunasöök kestab alla kahe tunni, sula barbariteks.

    VastaKustuta
  4. Jõusaalis. Muarust ei jõllitata. Kui siis igaüks ainult iseend ja oma junnsust(?). Inimestel on võõraste hulgas niigi ebamugav, hakka siis veel jõllitamisega mingeid olukordi endale tekitama. Pilk maas ja klapid peas ja oma asi.

    VastaKustuta
  5. Aga laupäev või pühapäev?

    Muidugi, tean omast käest seda lõhet tahtmise ja viitsimise vahel ;)
    Ja kuigi mul oleks vaja sõita ainult 2km, siiski jääb idee teostus ikka ootama "sobivamat" aega. Ainsad erandid on laste koolivaheajal, kui nendega koos ujulasse lähen (loe:olen sunnitud, sest neil on igav).

    VastaKustuta
  6. Sain jõusaali osas veidi julgustust, aitäh!
    Pikad lõunad...oleneb töö iseloomust, kas pole? Mu ametis see ei töötaks lihtsalt. Pealekauba veel meiemaine töökultultus, mis paraku on tihti keskendunud töö tegemisele ja kohalolekule, mitte tulemustele.
    Ah, et nädalavahetus...tasub mõelda, enamasti magan ma laupäeviti 17-20 tundi pea järjest maha ja pühapäeval on pea juba päris selge. Üks võimalikest ujulaist on avatud juba kella kuuest hommikul...
    (Lähen topin trikoo juba kotti, pea see ülehomme ei saabu).

    VastaKustuta
  7. Sa võib-olla kujutad ette, et sa jõuad ujuda, esimesed 1,5 kuud äiult käid neid trenazöörte ainult käperdamas ja seda taluda ongi võib-olla kõige raskem tuleb teadvustada et peale 10min on toss väljas, aga paraku see nii on. Võib-olla on mõtekas, muretse endale mingi odav kasutatud velodrenazöör katseta sellega kui palju koormust talud ja igal ajal saad higistada. Minu kogemus on, et ujudes 5x nädalas ca 1,2km kehakaal langeb 1kg nädalas, kui ujud vähem ei muutu midagi. Ma arvan, et jõusaalis tegelevad kõik oma asjadega ja on omas mullis ja treenerid tahavad sulle parimat.

    VastaKustuta
  8. provokatiivne küsimus: kas ülemused on sellised, et pigem üritavad sind seal tööl hoida ja kardavad, et sa lased suurde linna jalga - või vastupidi, pigem ootavad võimalust, et lahti puksida? esimesel juhul võiks ju endale mõnusaid lõunapause välja pressida, eirata töölpassimise nõudmist ja rõhuda tulemuste peale.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne, aitäh siiraste soovituste eest, aga seda ma tean kindlalt, et ujumise jaoks mul võhma piisab. Jõusaal on teine asi, võin end ebameeldivalt üllatada, kuid seal on mul kindel siht - "aerutamine". Ma ei ole esmärgiks võtnud kaalu langetamist, see tuleb kui tuleb (kui tuleb). Mul on eesmärk psüühiliste pingete mahatõmbamine füüsilise tegevuse abil, mida enam selleks oma mugavusstsoonist välja astuda, seda parem. Velotrenažöör toanurgas oleks mugavustsooni kindluseks muutmine, enese sissemüürimise kindlustamine.

    VastaKustuta
  10. Notsu, asi pole ülemustes, vaid töö iseloomus. Ei saa tulemuslikku tootmist võimalikult tõrgeteta tiksutada ilma selles kättpidi sees olemata, väga suure, et mitte öelda suurema osa infost saan ma mõõteriistadega sehkendades, jooniseid dešifreerides ja katsetades, kas "see asi mahub tolle asja sisse". See kõik peab toimuma tootmisega paraleelselt.
    Mis siis viga oleks, kui mind lahti lasta või veel parem - koondada tahetaks. Ise olen selle sammu tegemiseks liiga arg. Võibolla kunagi järgmises elus...

    VastaKustuta
  11. Sa ütle välja et eesmärk on vaba aja veetmine aerutamine ja suplemine ja pinge on selles, et kodus pole midagi teha sea on külm ja midagi ka nagu ei taha teha, selline see kärsa kärntõbi on. Ma arvan, et seal unelma saalis kohtad rohkem sellised kes oma pekki välja higistavad ja oma psüühikat ravivad, kui neid imeilusaid. :)

    VastaKustuta
  12. Kummalised inimesed, kes arvavad teadvat mis on teiste inimeste motiivid ja eesmärgid ja ei kõhkle oma "teadmisi" jagamast.
    Endal veider ei ole või?

    VastaKustuta
  13. Vat ei ole midagi veidrat, ega kummalist ja see pole ka teadmine, vaid minu arvamus selle põhjal mida sa ise siin oled kultiveerinud minule sa sellisena paistad läbi kirja, pead ise kaaluma mida ja kuidas kirjutada, et lugejatel võiks tekkida ilusam või tõesem teadmine. :(

    VastaKustuta
  14. What Susie says of Sally says more of Susie that of Sally.😁

    VastaKustuta
  15. Ma just lõpetasin Malluka nõustamise:

    koostöö jaoks liiga paks
    manala jaoks liiga noor.

    ja kirjutasin välja oma lemmikretsepti:

    Too Old To Rock N' Roll Too Young To Die
    https://www.youtube.com/watch?v=Rwn0R1PFUwU
    Sellega peaks lihavõtteni välja vedama, siis vaatame.

    VastaKustuta
  16. Omast kogemusest tean, et ainuke võimalus on otse peale tööd saali/ujulasse minna. Peale tööd kodust välja ega ikka ei taha minna küll, isegi siis mitte kui ujula 4km kaugusel oleks.
    Mul muidugi on tuba soe ka ilma minu sekkumiseta.

    VastaKustuta
  17. Väga õige tähelepanek, mõtlen selle peale juba raasuke aega.

    VastaKustuta
  18. Mine hommikul, enne tööd, enamik ujulaid peaks vähemalt 8 lahti tehtama, kui ilusti räägid, äkki tehakse kell 6.

    VastaKustuta
  19. Morgie, ma lahendasin enda jaoks probleemi hoopis nii, et võtan kodinad tööle kaasa ja lähengi kohe pärast tööd, õige mitu korda olen käinud juba. Otse töölt minnes on üks ujulaist mulle ligi viisteist kilomeetrit "lähemale kolinud" ka. Tõsi, see on mugavuste poolest nigelavõitu koht, aga vesi on vesi, bassein on bassein ja mida siis veel vaja?
    Nädalavahetusel on aega kaugemale, fäänsimatesse kohtadesse sõita. Varahommikul pigem suren kui liigutan end millimeetri võrra rohkem kui vaja.

    VastaKustuta