Lehed

pühapäev, 15. september 2019

Ma kaeban kõigi peale nüüd....



Saaks huvitavad ajad ometi otsa. Tunnistage üles, kes selle needuse mu kaela saatis?
Kuniks need kestavad, olen pahur, ülikriitiline ja võimeline olukorras, kus süsteem mind ärritab, isegi lõrisema.
Tõsi küll, peene häälega ja pärast viisakalt vabandades.
Ei midagi isiklikku, lihtsalt äri, andke andeks!

Nüüd hakkan siin jaurama, aur kolba all keeb üle.

Täna on Rakveres vist mingi üritus, kus hulk enesepiinajad   sportlasi jookseb siit sinna ja on rõõmsad. Tänaval jooksevad, kohati maanteel lausa, kui aus olla. See eeldab mõnel juhul sõidutee ajutist sulgemist teistele liiklejatele, aga olgu tänapäeva flagellandidel ka mõni hea päev.
Päeva  keskel hakkasin Tartu poole välja sõitma, just ringteele keeramise kohas seisis  lapsepõskne noormees G4S jaaniussijopes.  Ega ta suurt kätega ei vehkinud, vaatas lihtsalt kurva näoga, kuidas ma plaanisin ringile välja sõita. Noh, nii igaks juhuks tegin akna lahti ja küsisin, mis mureks.
"Eeee...kuhu te kavatsete sõita?"
Oi, häbelik hääletaja vist. Ilm on kehv, eks ma siis...
"Tartu teeotsast maha."
"Eee....ma ei saa teid sinna lubada!"
"Misasja? Miks?"
"Eeeee...siit hakkavad kohe inimesed jooksma, tee peab siis kinni olema."
"Mis inimesed?" (Ok, oli küll loll küsimus, ma tean)
"Sportlased. Mingi jooks on. Sealt tulevad (ebamäärane käeviibe) ja sinnapoole....kuhugi...lähevad" (veel umbmäärasem käeviibe)
"Millal?"
"Ei tea. Kohe varsti"
"Kustkaudu ma ringi sõita saan?"
"Eeee...ma ei tea..."
No kuulge!
Mõtlesin teda lihtsalt eirata ja ülbelt edasi sõita, aga see neetud pedant minus oli just sisemise mässaja nupuvõttesse rabanud ja kägistas mis jõudis. Keerasingi hoopis üks teeots varem maha, seal vahetasid Piibeleht ja Vestmann oma kohad ning ma helistasin G4S-i.
"Jah, täna on Rakveres MINGI jooks, jah, meie turvame, ei, me ei tea, milline info turvajatele jagatud on..."
Ei mingeid viitu, ei mingit teavet ümbersõitude või ooteaja kohta...loodan südamest, et mõni minust käredam autojuht tolle poisikese kallal vägivalda ei pruukinud või jooksjaid mööda maanteed taga ajama ei hakanud.

Kui juba vingumiseks läks.
Lilleoru poe juures seisis keskhommikul kena noormees, pakk CD-sid käes ja tegi LHV-d järgi. Reklaamis oma bändi, parseldas plaate.
"The Masquerade"
"Rockmuusika (siis vaatas mulle otsa), no meil on selliseid meloodilisemaid ballaade ja..."
Teate, mõtlesin auto plaadimängijast Judas Priesti plaati välja lastes, et uut asemele panna just sellele, et Halford kriiskas publikut oimetuks juba siis, kui mina kooli läksin. Ja ikka proovitakse minuvanustele müüa muusikat stiilis "Sült ja Valss Onu Heinoga".
Bändipoisud, kas te olete kursis, et teie vanemaidki ei olnud sündinud, kui mu lemmikud kitarre lõhkusid?
Esiteks, noormees, ärge reklaamige oma loomingut luisates, ükskõik, kui väga teil neid plaate ka müüa poleks vaja. Kui need on ballaadid siis olen mina hiinlane. Plaadil tunnistate end ise metal-muusika tegijaiks, nii öelgegi.
Enne kui nüüd keegi nutma hakkab: muusika oli päris hea.  "Welcome to the the masquerade" ja "Spread your wings" peaaegu väga head. Negatiivne oli laulja lamedavõitu hääl rahulikemas lugudes. Rahulikult laulmine ei pea olema lame laulmine. Äkki on põhjuseks väga eestipärane inglise keele hääldus? Tehku eesti keeles, Týr teeb oma lugusid fääri keeles, jube hea on!
Edit: bändi FB-lehel ongi esimene eestikeelne lugu üleval, laulja hääl ON kandvam! Laulusõnad olid naljakad, absoluutselt iga rida oli omaette klišee, aga ikkagi oli parem kui võõrkeelsed plastmasslood.
Veel üks täiendus: plaadimüüja oli vist pühapäevahommikust õlleraha teenimas, nende pundi viimastest FB-uudised on juba nii vanad, et levitavad kopitushaisu. Kutt valetas bändi äsjaalustanuks. Häbilugu.

Aa, et milline osa sellest amatöörarvustusest vingumine oli?
See, kus ma lärmasin minuvanustele pakutava muusika üle. Ma sõitsin koju minnes ekstra sellepärast, et toda plaadimüüjat sarjata Lilleoru parklast läbi, aga ta oli juba läinud.
Veel mõnikümmend aastat ja keeran oma  VEF-i Vikri peale: "...pensionäride klubi "Ühe jalaga hauas" soovib tragile Chrysti-Kätriinale õnne ka viimaseks veerandsajaks, soovilooks mängige palun vana head Devin Townsend Projecti vokaal-instrumentaalpala "Juular" trummipartiid Dirk Verbeureni esituses."

Ja nüüd olen ma väsinud.
Täiesti plöts.






17 kommentaari:

  1. süldist ja valsist Onu Heinoga: ma tean, et see ei ole üldse loogiline, aga ringi vaadates tundub tõesti, et suur osa meie inimestest hakkab teatud vanusesse jõudes kuulama "Valgeid roose" ja muud sarnast. Kujutlusvõime manab silme ette hilisema keskea initsiatsiooniklubid, kus õigesse vanusesse jõudnu eakohase repertuaari nautimise saladustesse pühendatakse ja "Seitse valget kivist inglit" kehtib salajase käepigistuse eest.

    Kuigi on olemas võimalus, et see hulk inimesi kuulas peamiselt "Valgeid roose" juba lapsena.

    VastaKustuta
  2. Sinu juures, tundub, on veel kõik oodatud
    nagu Undi-Klenskaja Mustamäe 185A korteris kunagi
    kui kultuursed inimesed veel veidi vahetumad olid.

    Manjana, kel nädalavahetusel spidole 50 ette keeras,
    juurde ma ei hakanud üldse üritamagi 'oma lilledega',
    niikuinii piilub uksesilmast ja sisse ei lase.

    Ma kaeban siis tema peale nüüd siin sinu juures...
    Mis kummaline probleem see 50 tänapäeva naistel on?
    Ise viimase peal ja elu alles algab, aga ikka vingus...

    Vimm on terviseks
    Vihaga sauna
    Head leili

    VastaKustuta
  3. No missa räägid, ikkagi on veel inimesi, kes mäletavas, milline elu 185A kees:) Mitte et ma otseselt oleks osalenud - vanaema elas kõrval ja sai osa:D
    A Kaamosele - peatselt kohtume, teeme mõned pitsid, kerged klotsid ja kohe on lill!
    Tegelt on mul laubasele saunaõhtule kohaselt kerged klotsid juba keres, sestap joviaalne lähenemine:P

    VastaKustuta
  4. G4S, jaa, absoluutselt, värdjakari. Mul oli sama seis paar nädalat tagasi, ainult et ma olin jala + lapsega. Kadriorust tahtsin Pirita teele saada. Russalka rist on jalakäijale suletud ja kõik käivad läbi Lauluväljaku ja see on üsna okei. Aga siis oli G4S Lauluväljaku väravas sees ja "siit ei saa, ma ei tea ka kust saab, ei ma ei tea kas Russalka ristmik on nüüd avatud, siit EI SAA, kõik."

    Koperdasime lapsega kusagil liivas keelusiltide alt läbi.

    Tegelikult on süüdi küll hoopis linn. Autodele on sellisel juhul alati märgistus olemas. See rist või pööre on kinni, kuupäevadel X-Y, ümbersõit siitkaudu palun. Jalakäija mõelgu ise või hõljugu kui püha vaim üle ehitustööde, tema peale ei raiska me mingeid silte.

    VastaKustuta
  5. @konn
    Minu tädi elas Mustamäe tee lõpus
    kui mina kroonust Tallinna saabusin.
    Sinna ma ei jäänud, see ei ole elu mõte.

    Tipi ühikatele lisaks olen elanud Mustamäel
    praktiliselt igal ruutmeetril sellel perimeetril.
    See 1973-1983 Undi-Klenskaja kattub minu Mustamäega.

    Muud siin polegi, see oli äge ja veidi veider periood...

    Ilge ports isikuandmeid läks jälle Kaamosele,
    ma juba kujutan ette teda sellest...
    küpsetamas püandiga lugu :)
    oma stiilis muidugi.

    @kaur
    Seletasin täna järjekordselt G4S Nublu müüatele,
    et meie trepikojas oleks vaja osta see häirevidin
    terve trepikoja peale: 5/5 ehk 1 eur korterile kuus.

    Ägeda kaebusteliini äpi on Kaamos leiutanud :)

    VastaKustuta
  6. Kas tõesti Unt Klenskajaga ka elas? Õhtuleht nimetab Kreismanni. Klenskaja elas ju Ükskülaga.

    VastaKustuta
  7. Notsu: "Valged roosid" on vist poppide tüdrukute teema, sellesse salaklubisse pole mul iial õnnestunud kuuluda. Algusest peale autsaider. Kunagist koolikiusamist meenutades tuli mõte, et mine hullu tea, ju vanadekodudes on ehk omad poppide pundid (Heino und Sült), kiusajad ja neid, kelle valehambaid edasi-tagasi loobitakse ning kampsunivarrastelt muster segi susitakse.

    VastaKustuta
  8. Henzen, sa paned siin tõesti paari valesid inimesi. Vahi Yentet, veel tagantjärele ajab paare sassi!

    VastaKustuta
  9. Kaur, eks need jamad hakkavad pihta sealt, kus keegi otsustab, et oppaa, paneme nüüd tee kinni ja kutsume turvad appi. Aga miks pannakse, kui kauaks pannakse ja kustkaudu liikuda võib unustatakse ütlemata no ja siis iga pisike mutter võtab vabaduse oma reeglid välja mõelda. Mõnel on marssalikepp seljakotis nii suur, et vajutab kaela peal aju verevarustuse nadiks ning mida kõike sealt ummuksis organist välja ei tule....

    VastaKustuta
  10. Konn ae, pitsid-klotsid-lill, näe, suvel ei saanudki pitse punuda, kas su meelest ka on kalendrid viimasel ajal liiga kiiresti käima hakanud?

    VastaKustuta
  11. Ma arvan, et g4s turvad on miinimumapalgaga... kodanikud. Kel muu töö jaoks võimeid / pädevust pole. Marssalikepikest ma neil ei kahtlustaks. Nad lihtsalt teevad nii vähe kui hetkel peab. Täna seisad 10 tundi siin, homme 12 tundi seal, hui sind huvitab, kuidas kust läbi saab.

    Ülesanded kehtestab ikkagi tellija. Minu näitel ilmselt Lauluväljakut haldav äriühing. Ka neid ei huvita, kes kust läbi saab.

    Kodaniku huve peaks siin esindama KOV ehk linnavalitsuse mingi haru, aga need on liiga kõrgel-kaugel.

    VastaKustuta
  12. Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  13. Huvitav, kas selliseid on palju?
    Nüüd olen isegi mina neist nilbidest tüdinud.

    VastaKustuta
  14. Ah, Kaur, mõni lihtsalt naudib võimu, olgu see kasvõi turvamehe oma. Mõni teeb tööd, niru töö ja lollid ülesanded, aga no on parasjagu selline eluperiood.
    Kusjuures mul on paar päris terast tuttavat, kes nooruses on mingil ajal turvamehe leiba...ok, pigem leivakoorukest maitsnud. Enamikule on see ajutine või isegi lihtsalt lisatöö. Pole olemas uhkeid "juba vanaisa oli turvamees, pärast isa võttis ameti üle poeg"- dünastiaid.

    VastaKustuta
  15. Ma arvasin, et ainult mulle tundub, midagi on valesti, kui eestlane ingliskeeles laulda vägistab.

    VastaKustuta
  16. Lõpku naljad, prillitoosi saates juba lastakse Metsatöllu.

    VastaKustuta
  17. A miks sa, tütarlaps, vaatad üldse oma eale kohatuid saateid?
    Küsib inimene,kes vaatab parimal juhul pool tundi päevas telekat...

    VastaKustuta