Lehed

esmaspäev, 3. juuli 2023

Me peame rääkima



Me peame rääkima.

Mitte Kevinist, kuigi mingi side on olemas.
Vihkamisest.
Hoiatus: tulemas on palju ropendamist.
Peas tiksub ammu mõte vihkamisest, viimase tõuke sain eelmisel nädalavahetusel, kui üks mu tuttav siiralt ja selgelt teatas, et ta vihkab ühte rassi. Kui oleks olnud ainult see seisukohavõtt ei kirjutaks ma praegu, mõni verbaalne loosung kõlab küll kummaliselt kuid ei vaja lahendavat lahingut. No mõnikord ei mahu sellised asjad mõõtkavasse, kukuvad sõelast läbi.  Sama lugu kui kellegi seniilne vanaema teataks hommikusöögilauas, et tema saadaks küll kõik pederastid Siberisse, siis ei teeks ju muud kui kehitaks õlgu ja sööks edasi, veidi piinlik oleks, aga perekond siiski.
Vihkamise juurde tagasi...
Artikkel, mis kõneleb, et Eestimaa süda tuksub konservatiivide rütmis on tõsi. Selle keskel olles on mul siiani õnnestunud jääda ametialase viisakuse piiridesse kolleegidega kelle iidolid veebruaris tõrvikutega õhku tahmavad ja kelle jaoks üks rumalamaid Riigikogu saadikuid on nende vaimne guru. Me töötame koos, me ei ela koos.
Aga hiljuti läks natuke lappama.
Et kõik ausalt ära rääkida, pean mainima, et istusin töötajate puhkepausi ajal nende juures ja ajasin niisama tühja juttu.  Mõnikord on see vajalik, lisaks veel tore.  Arutame ilma ja põllumajandust, vaatame telefonidest maailma uudiseid. 
Sel korral luges keegi netist uudise pealkirja, mis oli klikinäljaselt provotseeriv, olin ise artiklit lugenud ja teadsin, et sisus ei olnud pealkirjas väidetule ei kinnitust ega pea üldse midagi pealkirjaga seonduvat. Pealkiri vihjas halal-toidule koolides, sisu rääkis Eesti sekulaarsusest.
Ja siis hakkas pihta.
"Kaja Kallas tuleks .... (sisu tsenseeritud), liberastid peab ... (sisu tsenseeritud), pederastid ... (sisu tsenseeritud). Ja see ei olnud dementne vanaema mannapudrutaldriku taga, see oli keskealine eesti mees.  
"Kas sa artiklit lugesid?"
"Milleks, niikuinii tehakse kõik juba ära, mustadele kantakse kõik kandikul ette..." jne.
Siin tegin ma vea ja itsitasin, et mis nad kurdavad,  katoliiklasest riigikogulase maailmapildiga peaks ju islam hästi sobima kui asi naiste vaoshoidmiseni jõuab.
Ossakuradikurat. 
"Teie, Kallase ...lakkujad (ja need ei olnud tallad, mille lakkumist eeldati) lasete Eesti täiega perse, peded hakkavad koolitundides seksist rääkima, mina ei taha, et neid pillereid igal pool esitletakse... blabla bla..."
"Ma ei tea, mul on küll ükskõik, ma ei pea kõike lugema, mis mulle ei meeldi. Vähemalt tore, et me võime jääda eriarvamisele."
Katse emotsioone jahutada läks täiesti lörri.
"Oravate kannimusutajad, teie olete kõik perse keeranud, elu läheb aina sitemaks, nüüd siis hakkavad mehed abielluma ka veel..." 
Rääkis mees, kellel on kõvasti üle keskmise lapsi naisega, kellele ta abieluettepanekut teinud pole. Lapsed on tal tublid ja toredad - seda kohe kindlasti. (Ega ta isegi koll pole, kui mitte  see maailmavaade... aga vaba maa!)
"Ma ei ole kunagi oravaid valinud"
"Valetad nagu kõik, raisk"
"Ma valin sotse, olen alati valinud ja teen seda ka tulevikus"
Ossakuradikuradikuradikurat
"Kommunistid oleks pidanud kõik juba ammu maha nottima, raisk, teie olete veel hullemad... blablablaaa"
Ei olnud abi meeldetuletusest, et vabal maal on kõigil õigus oma arvamusele kuni see teise nina ei taba ja tema iha kedagi nottida on juba pikalt üle piiri rusika ja nina vahel.

Kogu sündmuse juures oli kõige koledam see märatsev viha, mis valla pääses. Viisakast vaoshoitud inimesest sai sõna otseses mõttes tatti pritsiv lõugaja, kes inkrimineeris teistele puht maailmavaate põhjal kõiki jõledusi, mida aju toota suutis.  Poliitikud, peded, neegrid ja moslemid kuulusid koheselt hukkamisele ( ja tõesti, see oli ainus lahendus, mis tal pakkuda oli),  ebaloogilisele karjele "esimene pede kes mu last näpib lendab kasti!" vastatud "aga heterod võivad näppida?" oli puhas bensiin tulle...

Teate. Noored on paremad. 
Ka siis kui nad on vait, sest konflikti vanematega nad ei otsi.
Valimas olen ma alati käinud. Pärast seda plahvatust tajun seda kohustusena. Ma tean, et vihkajaid on vähemus,  aga meie laiskus võib neile võtmed kätte anda.
Noh, kuna ma nüüd tean, et mind peaks niikuinii likvideeritama on valimised mu jaoks ju ka enesekaitse võimalus.... :D




36 kommentaari:

  1. Ma kardan, et Sa said endale vaenlase. Sellised onud ei unusta, et alam olend julges neile vastu haukuda, ja loomulikult tuleb seda karistada, kuni yks teist kärrvab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vaenlane või ei, eks arvamus minust langes kindlasti.
      Nagu ma hooliksin.
      Mumst on kogu loo juures halvim, et tegu pole tegelikult idioodiga, lihtsalt ma näen, kuidas inimene on kuhugi kinni kiilunud. Mitte üks uus mõte enam pähe ei mahu, dogmasid on kogu kapp täis.
      Sa võid vaielda arvamustega, aga ei ole võimalik vaielda religiooniga, mis ei luba kedagi teist enda kõrvale.
      Sellised tapavad islamimaailmas naisi, kelle rätiku alt lokk paistab kui pisut üle võlli keerata.
      (Siiani on pilt sülge pritsivast suust silme ees)

      Kustuta
    2. Arvaku, mida tahab. Aga. Tegu on systeemselt läheneva vägivalduriga, kellele MEELDIB endast nõrgemaid kiusata, ma panen oma kummarikollektsiooni selle peale. Valmistu kaitseks.

      Kustuta
    3. Sõbraks ma sellist inimest ei taha, aga vägivallas pole siiani teda süüdistada põhjust olnud.
      Kuigi ta on muutunud. Veel mõni aasta tõrvikumeeste "lihtsaid tõdesid" ja mine tea, teeb kodus lapsele pai ja läheb välja juute (sotse) nottima.

      Kustuta
    4. Ma lihtsalt eelistan inimes(t)est eeldada parimat.
      Jah, see toob kaasa palju pettumusi, seda muidugi

      Kustuta
    5. Mina ei eelda, see hoiab aega, närve, raha ja inimelusid kokku.

      Kustuta
  2. Hea, et ma tööl ei käi :D aga jah, täiesti masendav, mul olevat üks pereliige selline. Ise ma temaga ei suhtle.

    kristallkuul

    VastaKustuta
  3. Mulle tundub, et tegu on eelkõige kodaniku kultuuritusega. Maailmavaateid on ju igasuguseid aga neid saab esitada rahulikult ja normaalselt väideldes mitte räusates. Külmade põhjamaalastena vaatasime kunagi muige ja põlastusega mõningate keevalisemate riikide parlamentide istungeid kus karjuti üksteise peale ja mindi lausa käsipidi kokku. Isegi omavahelistes aruteludes jäädi viisakalt eriarvamusele. Kust küll on tulnud see avalikult räuskamise komme??? Olen ma liialt paranoiline kui kahtlustan kulissedetagust kremli karvast käppa, kes kodumaiseid kasulikke idioote osavalt manipuleerib? Tiblad ei saa ju kõiges halvas süüdi olla, või saavad?

    Olen viimased valimised alati reformi valinud ja hiljem nii tulemuse kui valimisjärgse käitumise üle rõõmustanud ehkki päris kõiki poliitilisi otsuseid ei toeta (abielureform). Kaja on peaminister, kelle vaadetega on mul pikalt kõige suurem ühisosa võrreldes ükskõik millise teise eelmise peaministriga, ainult Mart Laar saab lähedale. Võrdsusest rääkides - kunagi ei saa inimesed võrdsed olema aga normaalne on anda võrdsed võimalused nii et süüdistagu ennast kui ei oska kasutada.

    VastaKustuta
  4. jah, ma tean, millest sa räägid. See viha on lihtsalt hirmutav ja seda on nii palju. Tõele au andes toimib see ka vastupidi ( st MH, VV tuleb sinna saata jne. Minu ümber on ka neid inimesi).
    Mingis targas raamatus räägiti ( küll teises kontekstis), et kuna maailmas on nii palju infot/segadust/ettearvamatust jne, siis meil on tunne, et kontroll kaob ära ja sp me ka oleme vihasemad.
    Kas see läheb üle? Kui sõda saab läbi? Kui lapsed saavad suureks? Kui rahvas muutub rikkamaks? Või ongi nüüd aegade lõpuni nii?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ei ole vastupidist küll kohanud.
      Olen paraku kohanud nähtust, et ka viisakamalt väljendatud ekremeelsus toetub valedele. Näiteks see ukrainlastele üüriturule sisenemise toetuse maksmise teema. Automaksu teema. Sundvaktsineerimise teema - meil ei ole sundvaktsineerimist pärast nõuka aja lõppu iial olnud. Oli küll tugev ja kohati liialdatud surve, aga otsest sundust polnud. Ja seleta siis niisugustele.

      Kustuta
    2. Sama siin, ma olen küll kohanud vastikuse ja põlguse väljendamist roppsuuröökurite vastu, kuid vägivalda lahendusena teiselt poolt trehvanud pole. Mis valedesse puutub, siis kõige selgemalt iseloomustab seda tolle erakonna juhtfiguuri lause, kui neid ühe foto presenteerimisel otseselt valelt tabati (Aafrika pagulaslaevana eksponeeritud laev osutus 1991. aastal pildistatud Albaania põgenikelaevaks): "Ärge ajage segamini, see ei ole ajakirjandus. See on propaganda trükk. See teeb väga hästi oma tööd, nii et ärge palun heitke mulle midagi ette"
      Nimetame valed ümber propagandaks ja lubatavuse püksikumm muudkui venib.

      Kustuta
    3. Ma Indigoaalasega nõus, viha (ja vägivald) toimib ka vastupidi. Vähemasti selles riigis, kus mina elan. Näiteks: ma jälgin juba aastaid ühte vasakpoolset (demokraadid) poliitikablogi, kuid viimasel ajal tekitab lugemine vastumeelsust, sest minu kui demokraadi parteikaaslased nimetavad parempoolseid (republikaane) kõige koledamate nimedega, virtuaalset tatti pritsib gallonite kaupa, minnakse „vastaste“ välimuse ja füüsiliste puuete mõnitamiseni jne.
      Olen ka TTga nõus: see on kultuuri/kultuurituse küsimus, ja ärge tulge mulle rääkima, et kõik meiesugused (vasakpoolsed) on kultuursed, ja kõik teistsugused (parempoolsed) kultuuritud.

      Sel teemal meenutan siiani härdusega toda truck-camperi kokkutuleku õhtupoolikut, kus 8 väga erineva maailmavaatega inimest suutsid tuleohtlikel teemadel tsiviliseeritult vestelda ja väidelda.
      https://viistuhatviissada.blogspot.com/2022/07/truck-camper-rally-2022-osa-2-naabrid.html

      Kustuta
    4. Kindlasti toimib asi kahtepidi, lihtsalt mu tuttavate seas pole selliseid kummagi poole pealt kunagi olnud.
      Kusjuures kuna me tööalaselt siiski peame suhtlema, siis pean tänase kogemuse põhjal nentima, et ta teeb kohmakaid vabandusliigutusi või nii umbes.
      Maailmavaade maailmavaateks, viisakaks võiks alati jääda. Siiani...SIIANI see siiski toimis.

      Kustuta
    5. Ja na tõsiselt mõtlesin, et äkki läksin ma ise üle piiri, kuid ei, ma ei näe absoluutselt mingit põhjust ise vabandada ja ometi olen ma tavaliselt kiire vabandaja

      Kustuta
    6. Kaamos, ma mõtlesin ennist, et järsku oli vestlusest ikkagi kasu, laiendas tal Overtoni akent, mitte ei polariseerinud. Ja need kohmakad vabandamisliigutused näitavad mumst, et laiendaski. Ta sai teada, et see jutt, mis ta ajab, ei ole üleüldiselt endastmõistetav.

      Kustuta
    7. Võimalik. Ta on siiski keskmisest intelligentsem inimene, kuigi seda on siin kirjutatud olukorra tõttu ehk raske uskuda. Ja tal on väga, väga targad lapsed. Lapsed mõjutavad meid rohkem kui aimame.

      Kustuta
  5. Ma loodan uue põlvkonna peale. Mooses ei jõudnud ju samuti tõotatud maale, lapsed jõudsid.

    VastaKustuta
  6. Noh, kõik põlvkonnad loodavad järgmise peale. Pekkikeeratud loodusega peaks ka järgmine põlvkond tegelema. Ja järgmise järgmine.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga aegade jooksul on hoiakud siiski muutunud. Muud lootust meil eriti pole ju.

      Kustuta
    2. Kas ongi lootust vaja, käega löömine on ka lahendus ;)

      Kustuta
    3. Ma ei tea, see lause kõlab nagu kitš, aga ikka tahaks ju, et lapsed-lapselapsed saaksid paremas maailmas elada.

      Kustuta
    4. Kui sa oled yhiskondlikus toiduahelas kuskil allpool, nt väikest kasvu naine, siis tähendab käegalöömine ja passiivsus päris õudset ja jälkusi täis elu. Ma olen selliseid inimesi ja nende ymber punutud äriplaane näinud päris palju, mu oma ema on ka 1 selline. Mul kulus oma elu jaoks uue tsivilisatsiooni ja maailmakorra loomiseks ikka päris palju ajurakke ja mitukend aastat kõige erinevamaid sorti võitlusi, sest lapsena sulle sisse pekstud "ahmisnyydmina", "mapeankõikärakannatama"ja "mapeankõigivastuheaolema" on tõesti VÄGA suured vaenlased ja teevad ainult kahju. Ja ma, ee, ärritun, kui sellist asja heaks plaaniks peetakse.

      Kustuta
    5. Ahmisnüüdmina ja õigeeluonkannatus on kaks kindlat mantrat, mis inimese elu ning eelkõige elurõõmu näoli mutta keeravad.

      Kustuta
  7. "Aga heterod võivad näppida?" oli sinu poolt puhast kuld. Deem, seda reaktsiooni oleks näha tahtnud. :D Kord üks kaabukandjate järgija võttis pikalt ja põhjalikult sõna teemal kuidas naised on kõik ülelpeetavad ning ükski eit ei ole võimaline end iseseisvalt elatama... Ma siis piiksatasin, et tal on vist kontonumber vale, et ülekanded pole läbi tulnud.... Et kui ta väidab, et ma peetav naine olen siis ta ju väidab, et peab mind üleval aga ma pole seda raha näinud.... :P Sa püha püss, kus hakkas auru välja ajama... Vahel ise ka imestan, et mul siiani omad hambad suus kuna vahel komme asju välja öelda... :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei olnud mingit eristuvat reaktsiooni, niikuinii oli viha mõtlemise lukku pannud. Kurp, kurp.

      Kustuta
  8. Eks Pearu ja Andres ole alati kraagelnud. Tänapäeval lihtsalt infotehnoloogia (sotsiaalmeedia) võimendab kõike.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Minu kokkupuude pearu/andresega ei toimunud sotsiaalmeedias, see toimus näost näkku, veel pisut võimendamist ja ma oleks sinise silma saanud.

      Kustuta
    2. Jah, seda kindlasti, tahtsin lihtsalt arvamust avaldada, et ma ei loodaks ka tulevaste põlvede peale. Minu meelest läheb iga põlvkonnaga viha vaenupoolte vahel tugevamaks ja nn relvad arenevad. Ja ma saan aru, milline hull olukord sul tööl olla võib. Omal ajal kui venkud Tlns möllasid, läksid ka meil töökohad eestlane ja venelane lausa füüsiliselt karvupidi kokku.

      Kustuta
    3. Mis venelastesse puutub, siis meil on alltöövõtja Narvas. Päris kole koht see sealne tehas....

      Kustuta
  9. See kõik on nii õudune. Ma ei tea, kas on (mulle) hea või halb su päris maailma kajastust lugeda.

    Mida teha - ka ei tea. Loodame, et see põlvkond sureb maha? Paneme maapiirkonnad kinni? Saadame Soome? Seda on proovitud ja siin me nüüd olemegi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See lihtsalt on olemas, niikaua, kui tati asemel kivid ei lenda las olla. Sõnavabadus. "Ma ei nõustu sellega, mida ütled, kuid olen valmis surema su õiguse eest seda öelda"
      Hea küll, ma ilmselt surema nõus poleks, kindlameelsust napib, aga nad on olemas ja nendega peab arvestama.
      Kui mitte teisiti, siis näiteks kasvõi kasvatades oma lapsi nii, et neist ei tuleks sinna ritta lisa.

      Kustuta
    2. Ei ma ei usu, et see "lihtsalt on olemas". Ma arvan, et see on ikkagi kadumas. Uus põlvkond on leebem.

      Seniks vähemalt, kuni nende elu hästi veereb. Sõda ja muud jamad hõõruvad kogukondi üksteise vastu. Kui kliimakriis massid päriselt liikuma ajab, siis ei ole suurt vennaarmu loota.

      Võib-olla tuleb mingi uus religioon, mis kõik ära silub. Armasta omasooiharat rohkem kui end, sest sina panustad maailmalõppu (oma järglaste kaudu) rohkem kui tema. Armasta venelast, armasta ukrainlast, armasta vana ja noort, armasta poliitikut ja pätti, kapitalisti ja budisti, füüsikut ja lüürikut, armasta neegrit. Või kuidas Svetlana Grigorjeva seda ütleski.

      Kustuta
    3. Jaa, see on põlvkonna kadudes aina kahanev, jaa, ka mina loodan noorte peale, aga PRAEGU, nende meeste puhul on see olemas ja sellest ei saa mööda vaadata. Kui me teeme näo, et selliseid "valesti mõtlejate" likvideerimusest, kappitoppimisest, vait sundimisest unistavaid märatsejaid pole, siis annamegi neile võimaluse kristalliööks eesti moodi.

      Kustuta
  10. Tead, mis on rõõmustav? Et enamik Eesti noorsugu, keda ma tean, vaatab seda parteid võõristusega. Ja see on lootustandev, või mis? See partei jääb keskealistele pässidele, kes pole oma eluga rahul, ja noored sellega kaasa ei lähe 🙂

    VastaKustuta