Lehed

kolmapäev, 22. veebruar 2023

Tellimus



Mida veel lisada? 
Leib - olemas. 
Tomat, sink, lõhemari - olemas. 
Singipirukad - kolm tükki. 
Saaremaa viin - olemas. 
 Kuidagi odav. Ja viin on liiga nähtaval. Vahetan kalamarja kallima vastu. Parem. Aga ikka on viin nii silmatorkav. 
Võtaks veel midagi juurde. Kemmergu loputuskasti tabletid? 
Ei, see on sobimatu. peldikupaberit ka ei saa võtta, labane. 
Nõudepesumasina tabletid. Mul pole ju masinat? Mis sellest, ega nemad seda tea, las arvavad, et on. Midagi magusat peaks panema. 
Nagu lastele või nii. Lapsi küll pole, aga seda ei pea ju igal pool kuulutama, lastega peres läheb viina ikka vahel vaja. Näiteks kui lapsed söövad kogemata liiga palju jäätist või midagi. 
Seega viis jäätist. Laktoosivaba, neid saab siis kunagi ise süüa. 
Mähkmed. mähkmeid võiks ka võtta, mähkmete ostja jätab usaldusväärse mulje. 
 Pakk mähkmeid. 
Kui on lapsed, peaks piima ka ju... Ma ei joo piima, nii kui joon, on kohe põhi alt. 
Ühe paki ikka võiks, lapsed joovad ju piima? Või ei? Ikka joovad... 
Mis see arve nüüd ongi. 
89,92 
Issand jumal küll, nii palju... Viin ei paista sealt seest väljagi. 
 Just, nii ongi hea. 
Ilus õhtu tuleb. 
Pirukad ja viin, juba ettegi mõelda on mõnus ja mitte keegi, mõtle ometi,. mitte keegi ei vaata etteheitva pilguga, et viina ostan. 

"Teie tellimus tuuakse teile kulleri poolt kella 21.45. ja 22.00 vahel. 
 Natuke hilja. Ah, las olla, peaasi, et tuuakse. Õhtu algab hilja, see-eest on mõnu ette kindel. 
Alguses kerge sumin peas, peapööritus, hing läheb kergeks-kergeks. 
Paradiis. 
 "Teie kaup, palun kirjutage alla. Ühte toodet ei olnud, raha saate tagasi" 
Ah, et ühte ei olnud. Pisiasi, ongi odavam. 
 Kohe hakkab pidu. Kohe. Kohe... 
Nii. 
Nõudepesuvahend. Kahju, see oleks võinud puudu olla, nii pagana kallis. Mähkmed. khm. Piim. kurat, selle võiks kohe kraanikausist alla valada. Sink. korras. Tomat, kalamari, leib. pirukad. Jäätis. 
Viin. 
Kus viin on? 
KUS VIIN ON? 
Ja kuhu ma need kuradi jäätised panen, külmkappi ju ka pole?


20 kommentaari:

  1. Hah, ma olen alati pead murdnud selle üle, kust tuleb see statistiline meeletu toidu minema viskamine tavatarbija poolt, siit hakkas nüüd miskit kooruma :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Selle peale ma ei tulnudki. A see mõte tuli küll, et too tegelane jõi pettumisest viina asemel piima ja pidi seetõttu piimatalumatuse tõttu mähkmeid sihtotstarbeliselt kasutama.

      Kustuta
  2. Nii on. Kümmekond aastat tagasi ei söandanud minagi kompressiviinaks odavamat võtta kui Saaremaa:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on siiani poest alkoholi ostes tunne nagu teeks midagi sobimatut. Nagu pissiks maantee ääres või miskit.

      Kustuta
  3. Viin on nii elementaarne toidukaup, et selle asendamine sarnase kaubaartikliga pole iial probleemiks. Kaupmees, kes sellise asjaga hakkama ei saa, kaupleb viimast korda.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Selle jutu peale tulin pärast seda, kui kaubanduses töötav tuttav kirjeldas olukorda, kus kuhja sakummiks paslikute toiduportsude juurde tellitud viinasorti poes ei olnud ja viina ses tellimuses ei asendatud. Äkki alkoholi ei asendata põhimõtteliselt? Ma ei tea seda.

      Kustuta
    2. Mäh. Sama hinnaklassi viinad peaksid suhteliselt samamoodi maitsma, ma ei näe probleemi.

      Kustuta
    3. Minu meelest ka, aga mine neid gurmaane tea.

      Kustuta
  4. Jäätise võib kotiga aknast välja riputada, llmateade lubas, et tuleb külm öö ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tuleb külm. Ja üksildane. Viina pole ju ... :D

      Kustuta
  5. Hiiiii... Viinase aja uudistest meenub,et keegi tellis netist 2 burgerit. Kulleriga koju. A kulleril oli kõht väga tyhi nii et kohale jõudis ainult yx...🤔
    Hmmm.& siis tellis keski viina,aga sakuskat mitte. & sai kullerilt tohlaka.
    Loomulikult ei sobi viina ilma snäkita osta nii et asja eest sai...?😁

    VastaKustuta
  6. Tundub naljakas, aga päriselt ei ole. Mul on sõbrad reaalselt lisanud netipoodide tellimustele mingit nodi, et vajalik summa kokku tuleks. No et vajad mingit kindlas mõõdus rattakodaraid näiteks, mida Eestist ei saa, ja mis maksavad umbes paar senti tükk. Ja siis ostad õhupalle juurde. Ja siis on jäänud oma tellimusest ilma, sest neid õhupalle "ei ole laos". Kirud ja ootad kuude kaupa ja su projekt seisab ja seisab. (Nii ratta- kui matkafoorumites käib korralik kuliibinlus ja tellitakse pidevalt mingeid imelikke väikeseid vidinaid üle maailma kokku.)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ausalt öelda oli selle plära ajend kõigepealt tõepoolest päriselust võetud jutt netipoe tellimusest, kus oli kombo ideaalsest sakummist ja pudelist viinast, ent soovitud viina poes ei olnud ja tellija sai kõigest sakummi ja soustiks valasin peale iseenda tunded kordadest, mil ma olen viina ostma pidanud. No löö või maha, alati see "mida nad minust nüüd mõtlevad, joodikuks peavad niikuinii...."

      Kustuta
    2. Kes "nad"? Inimesed poes? Siin vist on suuremas linnas elamine abiks - keegi ei tunne kedagi, täiesti kama, milleks keegi mind peab...

      Kustuta
    3. Inimesed poes, inimesed pangas ("äkki NAD näevad, et see raha läjs alkoholi eest?") inimesed tänaval ("äkki pudel paistab kuidagi läbi poekoti?")
      Sa vist ei ole kaassõltuvusega väga tuttav. See jääb elu lõpuni sabas lohisema. Mõistus räägib üht, aga keha ei usu teda :)

      Kustuta
    4. Sellist mõistet eesti keeles ei ole. EKI sõnastikes ei ole, Wikipedias ei ole. Sõnaveebis on, aga masintõlkena vene keelest, ja definitsioon on vale.

      Kulutasin tunnikese, lugesin ja kirjutasin Wikisse lühikese artikli, mis vähemalt mõiste ära defineerib. Kes saab, palun täiendada ja parandada:
      https://et.wikipedia.org/wiki/Kaass%C3%B5ltuvus

      Kustuta
    5. Ma ei teadnudki, et emakeeles oli see mõiste siiani kirjeldamata.
      Mul endal oli see kiiks küljes, et ma häbenesin teise inimese sõltuvust nagu oleks see minu põhjustatud või sõltuks tema teekonna kõverused minu tahtest. Nagu mõistsks maailm kohut minu üle, sest temal oli enesekontrolliga raskusi. No ja seepärast olin ise alkoholi osas absoluutne puritaan (teate küll seda meemi "Lips That Touch Liquor Shall Not Touch Ours"). Isegi alko ostmine oli häbiasi. See inimene on minus kusagil veel peidus...
      Tegelikult on maailmal ükskõik. Mõned tohlakad, kes nii ka arvasid ei olnud veel maailm.

      Kustuta
    6. Wikis võis see kirjeldamata olla, aga reaalses kasutuses on see juba, mdea, paarkymmend aastat.
      Päriselus on kaassõltuvus päris paljude naiste elu rõve igapäevaosa. Ma olen seda vältinud ja igal võimalusel keeldunud joodikutele teeneid osutamist. Olgu öeldud, et lihtrahva meeste enamus koosnebki joodikutest ja mul on alati seetõttu olnud palju vaenlasi, sest ma ei salli joodikuid.

      Kustuta
    7. Oojaa, ei ole minagi kunagi joodikule viina ostnud või küla peale hulkuma jäänud meest taga otsimas käinud, ei mingeid teeneid. Aga stigma sain külge, teised seda ei enamasti ei näinud, endal oli valus.

      Kustuta
    8. Mitte et ma Sind selles kahtlustanud oleks, lihtsalt avanes meeldiv võimalus kogu elu poleeritud säravat vihkamist demonstreerida. Tavaliselt peab ju naiselikult kena olema. Varsti olen kole haige vanamutt ja siis ma alles näitan! :)

      Kustuta