Lehed

neljapäev, 10. oktoober 2019

Ššššhhhhhh.....



"Loomulikult kanname me enda õlgadel seitsmesaja aasta pikkuse orjapõlve taaka!"

"Pool sajandit Nõukogude iket ei ole lubanud meil ennast vabana tunda!"

"Seitseteist aastat oravate valitsust!"

Aga nüüd mõtlen ma juba ka ise samamoodi, küll mõttega tulevikus: "Millal SEE läbi saab?" Annaks saatus, et sest riigist ikka midagi alles jääb.
(Ja ma, loll, kirusin kirusin omal ajal oravaid...)


8 kommentaari:

  1. Ma nii uudishimust, et mis sul nende oravate vastu oli? Igasugust sikku on teinud kõik erakonnad, ja paljud nende liikmed, aga ühtlasi on nad kõik ajanud suht sarnast ja suht suvalist poliitikat. Kas kiruda sai inimesi või parteid või poliitilist joont või selle puudumist...?

    Kui ei soovi, siis ära muidugi vasta, võid ka mu küsimuse maha kustutada, ma ei solvu. S.t. poliitilise (või usulise) arvamuse küsimisel peaks eeldama, et vastus võib olla "ei ütle ja ära rohkem küsi ka".

    VastaKustuta
  2. Ja ma ütleks veel, et tegid Ref või Kesk või misnadolid mida nad tegid - nad kas eksisid (sest poliitikas ikka eksitakse) või olid lollid või jonnakad või mõnikord ka ahned.

    Aga see nüüd on midagi muud.

    VastaKustuta
  3. Küll riik püsib. Keskpikas plaanis (kümme-kakskümmend aastat). Püsivad ka Valgevene ja Moldaavia ja Armeenia. Natuke hapralt, ja mõnikord hammustab naaber tüki ära või satud sõltlaseks, aga püsib.

    Aga pikemas plaanis ei ole lootust niikuinii. Kliima ajab kõik sassi. Me oleme Hollandi suurune riik, kuid rahvast on 10x vähem. Lootust, et meil lastakse siin üksi elada, ei ole - mitte mingit. Võimalik, et me ise sureme enne ära. Lapsed peavad aga kuidagi ilma oma riigita hakkama saama.

    Küll saavad ka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sajandi lõpuks kerkivad kardetavasti inimkonna ette palju põletavamad probleemid kui rahvusriikluse hoidmine.

      Kustuta
  4. Nii on.
    Tuleb ju leiutada tuli, ratas, põllumajandus...

    VastaKustuta
  5. Mis mul oravate vastu oli....
    Vaata, ma olen oma maailmavaatelt sots. See, et Eesti sotsid on nagu nad on - sellest on kahju, kud ma räägin maailmavaatest kui sellisest. Oravate ideaalriik oli (on) mu meelest liiga õhuke, õigemini liiga "läätsekujuline", kes keskel, need kaitstud, kes servas, need külmas.
    Tuleb välja, et saab veel hullem olla!
    Sealjuures kasimatu retoorika ning sõnades väljendatud eesmärgid, mille saavutamiseks peaksime riigile müüri ümber ehitama ja katuse peale tõmbama, jättes kuhugi Läti piiri äärde pisikese ukse, läbi mille sotse, pedesid ja musti välja visata.
    Ah, mis ma siin ikka...

    VastaKustuta
  6. Ma ei usu, et oravatel oleks mingi ideaalriik. Ma ei usu, et ühelgi Eesti parteil oleks. Kogu meie poliitika on seni olnud reaalpoliitika. Nüüd on selle vastand, irreaalpoliitika, ehk kõikide võimaluste käest andmine ja tuksi keeramine :)

    Aga jah, ma saan sust aru ja eks olen tegelikult nõus ka.

    Kindlasti on vaated "läätsele" Tallinnas ja mitte-Tallinnas väga erinevad. Kuna me siin keskel ei taju seda ääremaad, ei taju me ka poliitilisi otsuseid, mis ääremaad mõjutavad või siis vastupidi - mõjutamata jätavad.

    Aitäh vastamast.

    Kaur

    VastaKustuta
  7. Mõni aeg tagasi.
    Ametnik X: peaks tegema koostööd ülikoolidega! Teeme ürituse ja kutsume sinna ka TLÜ ja TTÜ!
    Mina: Aga Tartu Ülikool? Neil on suisa selleteemaline õppetool ja -kava ja palju kogemusi...
    X: Ah ei, nad on ju seal kaugel, nendega koos töötamine vajab liiga palju pingutust.

    VastaKustuta