Lehed

neljapäev, 20. september 2018

Vajan kiiresti 1900 dollarit..



...või muidu saadetakse mu rohkearvuliste sõprade meilidele, mu FB seinale, minu twitterisse ja abikaasale filmitud lõigud sellest, mida tegin eelmisel nädalal.
Mu maine saab rikutud, keegi mind enam ei armasta ja töölt lastakse mind ka lahti. Kui väga veab, saan kusagilt suure pappkasti, milles edaspidi elada, kuid kuna seda minusugusele kaabakale niikuinii keegi ei anna, on mu tulevane kodu kindlasti kusagilt minu poolt alatult varastatud.
Lühidalt: maksa raha ja ruttu, muidu....!
Peaks vist nüüd tegema twitteri konto, avama võimaluse kirjutada oma FB seinale ja hoiatama oma abikaasat kalmistul, et kohe lüüakse ta naine paariate sekka?
Mõistlik oleks veel täna, enne kohutava tõe avalikustanist, tuua koju üks pappkast. Niikuinii läheb vaja.....

***

Tõsiselt: kas tõesti on võimalik selliste kirjadega kedagi raha külvama panna?
Sain igatahes hea lõuatäie naerda...




47 kommentaari:

  1. Kurb. Üldse mitte naljakas, kurb.

    VastaKustuta
  2. Ma tahtsin ka sellest kirjutada, samas võtmes, sain ka selle "ähvarduskirja" :)

    VastaKustuta
  3. Mu fantaasia ilmselt ei adu, kui suurtes tiraažides selliseid kirju saadetakse. Eeskujuks on kindlasti porutšik Rževski: "Võib vastu kõrvu saada, aga võib ka...".

    VastaKustuta
  4. Rževski jah.

    Miks kurb?
    Ühiskond vajab vara ümberjaotumise mehhanisme.
    Selle 1900 maksjatel on seda raha endal väga vähe vaja.

    VastaKustuta
  5. Kas nüüd on see koht, kus ma võin Mart Helme häälega hüüda "Peatage sots, ta tahab varasid ümber jaotada!"?
    Isiklik kokkupuude petukirja potentsiaalse ohvriga oli selline, kus üks vanem proua tuli tööle, kaasas ilus ümbrik ja veel ilusam kiri.
    Kuldvärviga vapp!
    Rosetid paberi äärtel!!
    Erilise kujuga suurtähed!!!
    Kirja sisu: oled pärinud oma kauge sugulase, Nigeetia printsess Tontteab Kelle naftaimpeeriumi, maksa neli tonni, saad miljardäriks. Proa näolihased oli suurest naeratamisest juba krampi tõmbunud, ainus mure oli veel kolleegidelt nelja tuhande kokkulaenamine.
    Heldus, kuidas noored talle peale lendasid! Lõpuks võttis ta nõu kuulda ja helistas ka oma tütrele...ja nii tast miljardäri ei saanudki...

    VastaKustuta
  6. A missa muidu tegid eelmisel nädalal???

    Arve maksin ära!

    VastaKustuta
  7. Kui see raha päriselt Aafrikasse läheks, oleks ju kõik okei?
    Vanaproua või mitte, aga selge on, et meie ühiskond on keskmiselt rikkam kui nende.
    Sisuliselt on see riigiabi arengumaale, hästi otsene.

    Kahjuks on arvata, et neid Nigeeria kirju saadavad tegelikult inimesed kusagil Euroopast või Ameerikast.

    Kolmandalt poolt:
    Edukad sulid on vaba ja hästi toimiva ühiskonna märk.

    VastaKustuta
  8. Ei lähe see raha Aafrikasse, ei lähe...pealekauba ei ole pettus isegi heategevuslikel eesmärkidel aksepteeritav, olgu, et Robin Hood on vaikimisi positiivne kangelane.
    Ainus pikaajaliselt toimiv vahend ebavõrdsuse tasandamiseks oleks haridus. (Tegemist on mu isikliku ja kallutatud arvamusega)

    Murca, ma siin mõt'sin, et võtaks ühe pappkasti kahe peale? Kes esimesena külma kätte kooleb, hakkab teisele tekiks?

    Ma parem ei kirjeldaks oma eelmist nädalat, see oleks ehtne avalikustamise spoiler. Lasen end ja teisi üllatada.

    VastaKustuta
  9. Hmm, miks pettus aktsepteeritav ei ole?

    Sa laiendad meie kultuuriruumi luterlikke väärtusi täiesti kohatult ka ülejäänud maailmale.

    VastaKustuta
  10. Hea tähelepanek..
    Pöörame selle pahupidi: muu maailm laiendab oma kultuuriruumi väärtusi täiesti kohatult teiste (näiteks luterliku kultuuriruumi) suhtes.
    Lose-lose olukord.

    VastaKustuta
  11. Eks ta on.
    Oma väärtusi saab kehtestada kahel viisil.
    Esiteks, paljunedes ja geograafiliselt levides. Selles olid luterlased ajalooliselt jube tugevad, maailm oli mitu sajandit nende oma. Aga enam mitte ja on tekkinud teatud vastuolu ajalooliste ootuste ja moodsa reaalsuse vahel.
    Teiseks, oma väärtuste eest tugevalt seistes. Siin nüüd on küsimus, kas USA / Hollywood lugeda luterlikuks või ei. Ma vist loeks.

    Ma ei tea, kui hoolega sa Taani panga rahapesu-teemat jälgi. Ma jälgin, isiklik huvi - Aivar Rehe oli pikalt mu otsene ülemus. See on natuke sama teema. Kas teadliku pettusega raha teenida on okei? Kes peaks ütlema, et ei ole? Mida teha, kui reeglid (s.t. USA valitsuse suhtmine Vene kapitali väljavoolu) järsku muutuvad?

    VastaKustuta
  12. Silmanurgast jälgin.
    Mängitakse siiski mängu ajal kehtivate reeglite järgi, seega kui kapitali liikumise reeglid muutuvad, tuleb arvestada uute reeglitega, seni tuleb arvestada hetkel paika pandud piire. Moraalselt on see kindlasti väga frustreeriv.
    Teadliku pettusega raha teenimine ei ole okei, ei ole tähtis, kui suurest või väikesest pettusest jutt käib. Nagu doping: see kas on või pole, kui on, siis rekordid tühistatakse. Kolmas võimalus (pole vahele jäänud) ei tee petmist okeiks. Paranoiliselt kedagi petmises kahtlustada pole samuti normaalne.
    Võiduseisu pole olemas.:)

    VastaKustuta
  13. Muig...ma jätan niisuguste kommentaaridega endast ehtsa õde Rachedi mulje.
    Las ma siis jätan.😀

    VastaKustuta
  14. Miks mina seda kirja ei saa? Mis mul viga on?
    /nutap

    VastaKustuta
  15. Sellist ei saa, selle kustutasin juba ära.
    A mul on võimalik edasi saata näiteks kiri Mr Mohammad Z-lt (pensionile jäänud pankur, vajab abi raha liigutamisel), härra Ali Ahmedilt (sugulased koolesid kõik maha, visteist milli jäi üle), miss Sandra Banjalt (kes peab mind väga seksikaks ja on nõus oma hiidpärandust minuga jagama), missis Gifty Abelilt (jälle kõik tuntud ja tundmatud sugulased surnt, raha nagu putru) või missis Nicole Maraisilt, kes kohe sureb hoopis ise ära ja kes annab pool oma raha mulle, kui ma ülejäänud neli milli tema kodumaa orbudele lennukist pähe viskan.
    Ma sügavamale prügikasti ei viitsinud sukelduda.
    Nii, et kuidas jääb, läheb kaubaks? Ma ise võtaks selle kupeldamise eest nii...umbes...no kümme prossa, diil...?

    VastaKustuta
  16. Nende rahameelituskirjade kohta olen ma kuulnud, et need on tehtud sihilikult üsna läbinähtavad, et just nimelt sõeluda välja need kõige lihtsameelsemad, kes pettuse orki minnes oleks ka pärast täiesti abitud ennast kaitsma. Võimalik, et kuskil intellektipuude piirimail.

    Nii et ei, asi pole tingimata selles, et neil endal poleks vaja, vaid sellise õngitsemise ohvriks langejad on juba kirjade olemuse tõttu lihtsalt nii abitud, et kasvõi laenavad selle raha kiirlaenuga kokku (ja kiirlaenumüüjad püüavad sama sihtgruppi).

    See teeb asja eriti vastikuks. Oleks, et neid kirju saaks ainult meiesugused, poleks ju hullu midagi.

    VastaKustuta
  17. ... ja asja lähemale toomiseks: ka meist keegi ei ole kaitstud vaimsete võimete vähenemise eest.

    ja teisalt, ka intelligentsemate pettuste ohvritele mõjub selline asi laastavalt. Inimesed kaotavad oma kodu, säästud ja kõige hullemini saab ilmselt kannatada üldine usaldus teiste inimeste vastu. Päris masendav võib olla, kui iga uue suhte hakul on esimene - ja teine - ja kolmas jne mõte - "äkki ta on petis".

    https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2018/04/our-time-com-con-man/554057/

    VastaKustuta
  18. Eks kõik kelmid teevad nii:
    "Enamasti kasutab Haavel ära eakaid, kuritarvitades nende heausklikkust, usaldust ja piiratud arusaamisvõimet."

    Ka taskuvargad, tänava-ennustajad jne valivad oma ohvreid hoolega. Meil on pisikuritegevust lihtsalt nii vähe, et me pole sellega harjunud.

    VastaKustuta
  19. Hullem kui pettus ise on sellele järgnev, kui selgub, et õigus-süsteem ei suuda kodanikku aidata. Seda isegi siis, kui pätt on käes. Varastatud vara on vahepeal liikunud mitme omaniku käest läbi, kusagil kaugel ära, kes jaksab seda otsida. Ja üldse, tõesta, et sul midagi võeti?

    Tiesenhauseni maja juhtum, näiteks. Lahenes "õigesti", aga üle noatera. Ja see oli veel väga räpakalt tehtud pettus.

    Eks see on ka põhjus, miks rahapesu temaatika olemas on. Kõige kergem on pettuse jäljed üle riigipiiri viia. Rahapesu reeglid väikest kelmi ei sega, aga suur / süstemaatiline pettus peaks tänu neile raskem olema. Peaks.

    Selle pahupool on aga, et tavalist kodanikku kotitakse (rahvusvahelistel) ülekannetel ja kogu raharinglus on üldise jälgimise all.

    Ehk - sulide olemasolu ja ühiskonna vabaduse vahel on tasakaal. Kui me kõik kruvid kinni keerame, kaob võimalus pettusteks, aga kaovad ja kõik kodanikuvabadused.

    VastaKustuta
  20. nõus.

    aga: ühiskondadel on ometi erinevusi ka selles suhtes, kui palju võimaluse piires kuritegevust üldse tehakse. st rolli mängivad ka kodifitseerimata hoiakud, mitte ainult õigusnormid. Ma pean hoiakute all silmas seda, kas häbiväärseks peetakse pigem sellist petmist ennast - või selle ohvriks langemist.

    Psühhopaadid jäävad tegusid tegema sellest olenemata, aga vaevalt kõik kurjategijad psühhopaadid on.

    VastaKustuta
  21. st seni, kuni me lõbusasti naerame "ahahaa, on alles lollid, sellise pettuse orki läksid," ja petturile kaasa elame, toetame me petturite enesekuvandit - lahedad tublid tüübid.

    VastaKustuta
  22. Mul püüti Barcelona metroos taskust raha varastada. Tavaline skeem - mitu inimest korraga, üks tekitab õigel hetkel stressiolukorra ja teine hiilib vaikselt taskusse. Poleks ma enne selle kohta lugenud, oleks õnnestunud, aga sain napilt jaole. Vargad jäid saagita ja kadusid kui maa alla.

    Seda vaatas 2 meetri kauguselt pealt vanapaar. Kes said imehästi aru, mis värk on. Ja ei sekkunud. Kui ma juhtumi järel kära tegin, pöörasid kõik, KÕIK pea ära.

    Kohalikega pärast rääkides öeldi, et jah, nii on. Turistilt taheti raha? Mis siis? See on normaalne. Miks peaks keegi sekkuma? See on asjade tavaline käik. Kui oled võõras kohas või niisama kohtlane, siis jäädki oma varast ilma, see on elu seadus. Ei hakka pealtnägija siin pooli valima ega sekkuma, pigem on varas tema jaoks "oma" ja loll võõramaalane - on võõramaalane. Mitte-oma.

    Sa notsu oled lõunamaa folklooriga rohkem kursis. Kas on nii, et osav ja karismaatiline kelm on seal pigem positiivne tegelane? Või on neid vähemalt rohkem kui meie, khm, luteri lugudes?

    VastaKustuta
  23. On Põhjamaade mütoloogias ka piisavalt heroiseeritud osavaid kelme.
    Mind frustreerib hoopis tõsiasi, et minu isikut peetakse nii tähtsusetuks, et mitte kedagi isegi ei huvita, mida ma üleeile tegin :D
    Nad ei tea, millest nad ilma jäävad.

    VastaKustuta
  24. Mind küll huvitab...peaasi, et ükski väike räpane detail kaotsi ei läheks.../kohendan end pastakat otsides mugavamasse asendisse/...
    Pärast panen kirja ja see läheb viraalseks: "Morgie päev täis...(nüüd peab lünki täitma)"

    VastaKustuta
  25. Kummaline, et pole KUNAGI sihukest sorti rämpsposti saand. Ei teagi kas tundun pättidele lootusetult vaese või skeptikuna. Rämpspostkastis tavaliselt ei sori, paraku eile avastasin et olin sellega seoses legitiimse mäesuusa hooajapileti sooduka maha maganud :P

    Mulle isiklikult meeldib antiikse muhamedimaailma komme vargal käsi maha raiuda vältimaks edaspidist samasugust kuritegevust. Lihtne, mõjuv ja kõigile arusaadav ;)

    VastaKustuta
  26. Ha, sa ei ole ühtegi (minu, ega kellegi teise) küberturvalisuse loengut kuulanud, jah?

    Küberkuritegevuses saadakse kätte 0-3 % pättidest, sõltuvalt definitsioonist / allikast. Loe EC3 aruandeid (avalikud ja informatiivsed), või USA vastavate agentuuride omi.

    KELLEL sa seda kätt raiud?

    VastaKustuta
  27. Eh, Kaamos, nii odavalt ma ka kätte ei anna. Sa pead ikka ise mu läpaka kaamerat katva teibi lhti häkkima :P

    VastaKustuta
  28. (Tegelt ma ei mäleta. Tahaks isegi, et keegi mulle meelde tuletaks.)

    VastaKustuta
  29. Ma ei tea kui inimene tunneb, et selline kiri mõjutab kuidagi tema elu siis on jama . Kohtusüsteem toimibki nii, et esitatakse süüdistus või määratakse sunniraha ja kui vastu ei vaidle, siis oled järelikult nõus ja saada täie rauaga, kui vaidled ja siis tuleb äkki välja, et täiesti alusetu süüdistus ja sa saad veel omakulud tasa. Veneajal aitas kohtunik, kui nägi ebavõrdsust või kui ei teadnud õiget §. Taanipanga loole puhuti tuli alla alles nüüd, kas on järgmist kriisi vaja tekitada või varsti aegub ja kõik on õnnelikud.

    VastaKustuta
  30. need väljapressimiskirjad on küll Ameerika puritaanliku kultuuriruumi element, kahtlustan ma: seal võidakse inimene töölt lahti lasta, kui temast nt alastipildid lekivad. Ma ei usu, et siin kedagi huvitaks, kui see inimene juba enne kuulus ei oleks - ja ka siis saaks sellest lihtsalt kollase uudise, aga mitte midagi hullemat (kui ta just oma abikaasa petmisega vahele ei jää vms).

    Rääkisin täna proovis neist kirjadest teistele, valdav reaktsioon oli "miks mina sellist kirja ei saa, ma tahan, et keegi ka minu eilsest päevast video teeks, siis ma saan teada, mis ma eile tegin."

    Romaani maade kultuuriruumiga ma pole nii põhjalikult kursis, aga ma olen aru saanud, et nende eetika on vähem seaduskuulekuse, rohkem isikliku tähelepanelikkuse peal. Vähemalt liiklusstatistika poolest nagu oleks nii - rohkem plekimõlkimisi ja eeskirjade ignoreerimist, aga vähem liiklussurmi. Daniele Monticelli väitis ka, et nende ühiskond on vähem tolerantne, see-eest solidaarsem kui meil (st teiste tegemisi pannakse igas mõttes rohkem tähele). Kauri kirjeldus räägib sellele küll vastu. Aga see oli ka Kataloonia. Katalaanid pidid paljuski meie moodi olema. Kui eestlastel oleks suurlinnu, oleks reaktsioon arvatavasti sama.

    VastaKustuta
  31. muide, ka minus elab teatav poolehoid osavale kelmile. Aga eeldusel, et see kelm ründab robinhoodlikult kedagi, kellel on nagunii kõike tohhujaa, eriti kui too keegi on ise oma varanduse alatult kokku ajanud, napilt seaduse piiresse jäädes või isegi mitte.

    VastaKustuta
  32. aga minu kohta on Suur Vend otsustanud, et ma olen kas heteromees või lesbi, sest mulle on hakanud tulema ilusate tibide piltidega kohtinguspämmi. Arvan, et pigem peab heteromeheks, sest need pildid on mumst just sellise stereotüüpse mehe maitse järgi rihitud.

    VastaKustuta
  33. Minu Kataloonia kogemus ütlebki, et kogukond on solidaarne. Mina aga olen võõras, kogukonnast väljas, gringo, solidaarsus töötab minu VASTU, mitte minu hüvanguks!

    Ma seda Ameerika (või angloameerika) asja mõtlesin pigem niipidi, et nad kõigepealt eksportisid väga edukalt oma kultuuri ülejäänud maailma. Miskipärast on kogu popmuusika inglise keeles, praktiliselt kogu tarkvara tuleb USA-st jne. Sisuliselt elab läänemaailm nüüd oma tarkuse (intellectual property laias mõttes) müügist, teleseriaalide formaadist krüptoalgoritmide litsentsideni. Aga seda müüki peab kaitsma ühtne ülemaailmne õigusruum, et Elva TV ei saaks teha oma miljonimängu klooni ja et Hiina protsessoritootja ei saaks teha protsessori klooni. Seega ekspordib USA nüüd oma õigusruumi. Ja samuti edukalt. Nagu näha näiteks eilsest rahapesu uudistetulvast.

    VastaKustuta
  34. no mul oli Itaalias reeglite järgimise ja inimliku lahkusega enam-vähem kohe saabudes selline kogemus: tahan ennast raudteejaamas politseis regada (oli selline aeg, siis käidi veel üldse viisaga Euroopa liidus ja viibimisluba oli vaja teha). Politseijaoskond peaks idee järgi (lahtiolekuaegade järgi) lahti olema, aga päriselt tilpneb akna peal silt "suletud" ja tüüü vaatab mulle luugi tagant vastu ja ütleb, et a me panime juba asjad kokku ja poe kinni.

    Ja järgmisel hetkel teeb ta selle poe ikkagi lahti ja regab mu ära, mis siis, et aknal ripub endiselt silt "suletud".

    ja mina olin ju täiesti ametlikult võõras (kellel siis veel elamisluba vaja on)! gringo! või veel hullem, mingi vaene idaeurooplane.

    VastaKustuta
  35. MINA võitsin eile google käest peagu miljoni, kas keegi tahab seda endale?

    VastaKustuta
  36. Ma küll mõtlesin, et megapiinlik oleks, kui inimesed saaksid teada, kui pikalt ma olen võimeline järjest teleka ees passima. Või kui kaamera satub peale sel ühel hetkel, kui sa salaja nina nokid. Pärast silmad häbi täis.

    VastaKustuta
  37. Kusjuures mul tuli ka esimese mõttena pähe, et tuletaevasappimanokkisinnina....
    Sellise hetke jäädvustamise ning avalikustamise tulemusel peab vahetama töö- ja elukohta ning igaks juhuks ka nime ning sugu.

    Kontrollisin üle tüki aja kõiki oma postkaste ning leidsin, et sellist põnevat lugemist tuleb mul ainult ühele aadressile. Hea seegi, ei pea kogu aeg kustukummi mängimas käima.

    VastaKustuta
  38. https://m.youtube.com/watch?v=C4Uc-cztsJo&t=62s

    Oi kuidas see minuski kiusatust tekitab.
    Ei, koht, lama, pahad ideed!

    VastaKustuta
  39. ma olen teiega võrreldes meinstriimim - ma istungi sageli alasti või poolalasti arvuti ees (kuumahood, noh). a ma ei usu, et see kedagi eriti üllataks, kes mind vähegi tunneb.

    VastaKustuta
  40. notsu kui sa täpsustuseks ütleks, et sa kaalud mingi 200kg, siis lugejal tekkivad kuumahood.

    VastaKustuta
  41. Kujutlen notsutaolisele inimesele saadetud kirja ja vastust sellele: "saada ruttu raha, muidu saavad kõik näha, kuidas sa arvuti taga passid!" - "ahsoo..või nii..a õigupoolest mis siis?"
    Fšššš....esimese meili saatja on õhust tühi...

    VastaKustuta
  42. Halleluuya sygis sygeleb tulla.

    VastaKustuta
  43. Küsinud kirja saatjalt - "Sulas? Kas niinimetet "vale-klots/dollarihunnik" kärab? Oot, mul tuligi puudu 15 ühikut, pole probleemi, prindin juurde! Ja kuhu ma selle paki saadan?"

    VastaKustuta
  44. Samal teemal:

    https://blog.zone.ee/2018/10/01/sekspressimine-ehk-sextortion-ja-kyberturvakuu/

    Olin petskratiga samal küber-turva-kuu üritusel.
    Riik püüab oktoobrikuu jooksul kodanikke harida.
    Ma kõhklen... kergelt... aga noh...

    VastaKustuta
  45. Küber-turva-kuu. Nagu salmi algus.
    Jagan su kõhklusi, kuid "kui ka üks hing saab päästetud" jne....

    VastaKustuta