Lehed

pühapäev, 4. detsember 2016

Miks ma nüriks jäänud olen




Delfi on imbunud blogiilma. Uks veel peab, aga lamedusel on võime imbuda läbi pisimagi prao.
Nimetud ja näotud trollid käivad oma pesemata näppudega käperdamas võõraid mõtteid, omistades neile iseeneste rikutud mõtlemuse pussuhaisu. End vähe viisakamaks pidavad targutajad käituvad lihtsalt üleolevalt, tehes kommentaari objektile selgeks, kui rumal, piiratud, arenengupeetusega, käitumishälvetega ja välimuselt inetu ta on.
Kuhugi on kadumas oskus arutleda. Arutleda teravalt, sisukalt, oponenti austades.

Trollid. Reeglina anonüümsed pärdikud koledatest mõtetest kokku pandud raskete nuiadega. Mõnes blogis on olemas isiklikud stammlamisejad, mõnesse satub juhuslik hädaline, mäkerdab kuidas jaksab ja kaob rahulolevalt ohkides.
(Mu isiklik lemberoppsuu on vist terveks saanud.  Jäägugi nii!)
Ka minus on oma nuiakangelane peidus, olen isegi aastate eest lõrisenud ja võõrasse säärde kihvadega kinni karanud, kes mäletab, see mäletab. Samas...kuidagi teisiti olid need asjad siis.
Või kas olid ikka?
Kes olen mina, et sel teemal targutada....
Vähemalt pole ma olnud anonüümne troll.

Ah, et mis selle mõte nüüd oli...
Hmmm...
Ma tean küll!
Pai teile, kes te avalike kommentaariumite treeninglaagri karastusega tuhnuste poolt jäetud hunnikutega peate tegelema. Pai teile, kes te oma isiklike nimme haigettegijate kommentaaride pärast võpatate.
Tean seda tunnet, kui räpane lause lööb kui muda näkku ja ka seda, mis tunne on olla tükkideks lõigatud sõnade poolt.

Seepärast ma üritangi vältida teemasid, mis tõmbavad ligi teiste inimeste mõtteid. Üritan käituda muna või meduusina. Aastaid tagasi ei mõistnud ma inimesi, kes nii tegid, nüüd ma tean,  kuidas inimesed niikaugele jõudsid.
Võidad midagi, kaotad sama palju.
Võidan näilise hingerahu, kaotan mõtlemapanevate kommentaaride köisredeli, mida pidi oli nii kerge uute mõteteni ronida.

Muig. Mu sisemine kastan on koore kaotanud.
Julgematel on veel mõni okas alles...


28 kommentaari:

  1. Arvan et blogiad ise käivad üksteisel libahundiks ja siis vaatavad üksteisele süütute silmadega otsa, huvitav kust kohast ma need satikad olen saanud. Äkki delfist, äkki ikka kusklt mujalt vaake peegisse esimeseks. Libahunt on see kes ei tunnista, sest ta ei suuda seda ise näha, nagu anoreksik kes näeb, et on paks.

    Ainul on ka veel selline imelk tunne, et blogitamise üks suund on tunnustuse armastuse puudus ja see ongi ootus mida otsitakse ja põhjus miks sallitakse ainult positiivseid kommentaare.

    Nüüd kujuta ette üks blogia loeb, et tesel läheb hästi või teisel inimesel läheb paremini, mida see vane peab tegema kellel läheb havasti, ta üritabki iga hinna eest sinu enesetunnet stabiliseerida ja kui sa valetad endale, siis su tuju mis on negatiivne saab veel nutusemaks.

    VastaKustuta
  2. Arvata võib mida iganes, mina näen oma lemmikblogides anonüümikute katseid teisi madaldada ja labastada blogija mõtteid. Delfi kommentaarium on mul lihtsalt esile toodud kui madalaimate inimtungide purgimispaik.

    Muuseas, kommentaarid ei ole ainult positiivsed ja negatiivsed, parimad kommentaarid on hoopis arutlevad. Hea on lugeda verbaalset paid, vastik on tunda anonüümset mudapurset, kuid kadumas on kommentaariliik, mis paneb mõtlema, tekitab tahtmise teemat edasi arendada.

    VastaKustuta
  3. Egas verbaalsele kõhulahtisusele ravumit leidu. Blogimise kommide puhul on see rõõm, et puhta jama võib vabalt saata sinna, kus selle koht on, ei pea isegi süvenema.

    Eriti jaburad on need Kollijad või Trollijad, kes teavad täpselt, mis kellegi sees või peas toimumas on. Pigem väljendavad nad oma sisemist ilu. Ja tango tantsimiseks on ikkagi vaja teist osapoolt (roosist rääkimata).

    VastaKustuta
  4. Delfist ma ei tea peagu midagi, ega ka selle lugejate hingeelu miks ja milleks nad seda teevad, aga usu need samad ka on võimelised blogima.

    Inimene on osa loodusest, nii nagu sa ei saa üle enda varju ei saa sa ka loodusele vastu.inimestel on kõik niigi selge kõik on netis olemas ja arutlemiseks pole enam väga põhjust. Iseasi kas, see hea = matahan väga, mis muudab ülejäänu vastikuks.

    Ma nüüd trollin Tasakaalukunstniku natukene, tasakaal on ju paigalseis ja me teme mis seisva veega juhtub. Samas me näeme kõik mis inimese peas toimub kui ta kirjutab, aga kas me tahame seda uskuda on iseteema.

    VastaKustuta
  5. Mitte üks raas ei usu, et kirjutaja peas toimuv on selgelt, sirgelt ja üheselt mõistetav. Seilasime, teame - olen nii ise ämbreid mõlemas jalas korraga kolistanud kui on ka minu mõtete ja kirjutatu kokkuviimisel kilomeetritega eksitud. Loodan, et see väide on esitatud irooniavõtmes.
    Ka netis serveeritu põhjal on võimalik umbehäid jutuajamisi pidada. Kahjuks nullib igasugune "ma tean TÄPSELT mida sa mõtled" võrdsete vestluse juba eos. Ja oi, neid teadjaid on nii palju, nii palju....

    Praegu näiteks tean ma TÄPSELT, et käes on uneaeg :)
    Teen Unematiga paar tangotiiru. Roos hambus.

    VastaKustuta
  6. Miks ma nüriks jäänud olen?
    sest järjest raskem on eristada sildistamist tegelikkusest.

    Ise sildistad Delfi kohe alguses kõige paha alguseks.
    Delfi on tegeliklt vist ainus vaba meedia allikas Eestis.
    Trollid on nagu muinasjutus ka meie reaalse elu tegelased.

    VastaKustuta
  7. Ma saan rääkida vaid iseenda eest.
    Kuid.
    Ööd päevaks nimetades ei muutu öö valgemaks.
    Delfi kommentaariruum ei ole vaba meedia näidis, vabadusega kaasneb ALATI vastutus.
    Minu arvates ei saa panna võrdusmärki vaba meedia ja vastutusest vaba meedia vahele. Anonüümsus on nagu silmaaukudega jahukott KKK silmusesõlmija peas - "kas te tundsita mind ära? Ei? Ahaa, miks te mind siis selle neegri poomises süüdistate?"

    VastaKustuta
  8. Ahh, ma unustasin kommentaaridest hoiatamast!
    Ma ise ei loe kommentaare juba ammu, aga see ei tähenda,
    et Delfi äge poleks - ta kanaliseerib ängi sinna kuhu vaja.

    VastaKustuta
  9. Niisiis kõnelesime teineteisest mööda.
    Oleksin pidanud täpsem olema ja selgelt välja kirjutama, et delfit nimetades pidasingi silmas kommentaare. Kuna ma siiski hindan toa omanikku (elik antud juhul delfit) selle järgi, mida ta oma pinnal teha laseb (kommentaare pean silmas), siis ega ma tegelikult sellest uudistekanalist lugu ei pea. Nimetage mind kasvõi tõusikuks.
    Kommenteerimiskultuurist ja selle allakäigust kõneldes ma lihtsalt ei osanud leida midagi allakäinumat kui sealne trollide õppepolügoon.

    VastaKustuta
  10. Halleluuja, kui nimetad öö päevaks, siis päevad on pimedad ja ööd on valged. EI saa nagu asjast millel pole nime rääkidal, keel on kokkuleppeline.Vaba meedia on eelkõige kõigile kättesaadav kui kellelgi on netis vaja turvameest, siis tal on õigus teda palgata.Meist siin pole ükski anonüümne sideteenuse pakkuja jaoks HAlleluuja.

    VastaKustuta
  11. Ma pean vist alustama aegade algusest.
    Oli 90ndate teine pool kui Eestis oli 3 veebiportaali.
    Ainus, mis hommikul käivitades lõunaks avanes, oli Delfi.
    Mida kõike me näinud ei ole, aga ainus toimiv on ikka Delfi.
    Juba ligi 30 aastat tehniliselt parim ja sisult sõltumatu.

    VastaKustuta
  12. Alles nüüd märkasin, et ma ei loe kõiki kommentaare.
    Kerisin mitu korda edasi tagasi ja ikka sama tulemus.
    Teatud kommentaare pole nagu olemas, pilk fikseerib
    ainult teatud lauseid, mis mu tähelepanu paeluvad,
    aga üks Anonüümne kommenteerib ka seal vahepeal?!

    Mulle on seda ka varem ette heidetud, et ma ei loe
    ja kukkun kohe kommenteerima, aga tegelikult ma loen!

    Tabasin Anonüümse juba teist korda erinevates blogides?
    Mulle tundub, et see Anonüümne on minu töövari, ega
    ei ole kuidagi seotud nendega kellega suhtlus käib.
    Asja uuritakse, varuge tikke, vett ja netti :D

    VastaKustuta
  13. Piinlik tunnistada, aga viimasest anonüümsest kommentaarist ma aru ei saa. Kui, siis vast niipalju, et sideteenuse pakkuja jaoks pole keegi anonüümne.
    Mida see repliik annab?

    VastaKustuta
  14. JUu, siis on keegi mind lammast kloonima hakanud :D

    VastaKustuta
  15. LOE tähelepanelikult enda kirjutatud ja siis minu ja võrdle.

    VastaKustuta
  16. Sinult on siin ainult viimane kommentaar, ma pole selgeltnägija.
    Sest viimasest ei ole midagi välja lugeda.

    VastaKustuta
  17. "Miks ma nüriks jäänud olen"*
    Perearst, kes oli küsinud, et mis teid siis JÄLLE vaevab,
    ei tõstnud mu vastuse peale peadki ja sirvis Delfit edasi.

    Jah, viimastel päevadel on paljudel blogijatel samad nähud,
    5G (5s Golonn, toimetaja märkus) levib siinmail hetkel ägedalt,
    pomises ta lõpuks, silmi Delfist lahti laskmata, sest...

    hetkel on madarõhkond, olulist presidenti kuskil ei valita,
    järgmised puhangud on Euroopas alles kevadel tulemas, seepärast
    siis 5G levib taibukamate blogijate sihtgrupis lähivälismaal.
    Tibiblogid on juba ammu robotite mängumaa, irvitas perearst.

    Tahad vaktsiini ka, kuulsin juba uksest väljas olles, kuidas
    ta medikamentide (baarikapi, toimetaja märkus) juurde suundus.

    *Sümptomaatiline ongi nüristumine: a mul pohui vms abitus

    VastaKustuta
  18. Kui oleks arst, oskaks põhjuseid ravida.
    Kui olen haige, siis taganen, kui valus hakkab.
    Loogiline

    VastaKustuta
  19. Arst ei ravi põhjuseid.
    Kui arst raviks põhjuseid,
    siis kaotaks ta oma töö.

    VastaKustuta
  20. Tõsijutt zen! Kaamosalleluuja on vist sihuke idioot, kes arvab et politsei on inimeste kaitsmiseks ja arst ravimiseks. Rehvioravad ja sotsipeded on ammu koos soroslastega käskinu et kitsed kaitsevad ainultmustade horde kes meie isamaal juba tapavad ja vägistavad .arstid ravivad meie raha eest terroristide hambaid eesti inimene imegu muru sest ammustada ei jäksa.

    VastaKustuta
  21. Jep. Nii juhtub inimestega, kellel pudub oma elu. Kahju kohe....

    VastaKustuta
  22. Eks sa ise kutsusid kurja karja kui juttu tema nimega alustasid.
    Temaga, ja üldse kurjaga võitlemiseks ei ole vaja temaga võidelda.
    Kui kellegagi ei ole võidelda, siis ei olegi kellegagi võidelda...

    Mulle tuleb siinkohal meelde mu koer, kes ajas ennastunustavalt
    linnalähedal Lasnamäel rebast taga, rebane väsis ära ja istus maha.
    Koer vaatab nõutult minu poole, et mis siin nüüd, miks ta ei jookse?

    VastaKustuta
  23. "miks sa ärritasid kurja, ise oled süüdi, et ta sind nüüd..."

    Ikka. Teeme nüüd kõik näo, et kuri pureb vaid neid, kes on selle ära teeninud. Istume vaikselt, ehk läheb mööda.

    Ei. EI. E I!

    VastaKustuta
  24. Ahh, sa oled lihtsalt eitamise (denial) faasis, mis on loomulik
    igasugu ootamatu maailmapildi purunemise puhul, kes meist poleks.
    Jõuludeni on veel aega, küll me su selleks ajaks vormi kloppime :D

    VastaKustuta
  25. Ma olen niigu kohev nagu mannavaht, nüüd hakatakse kloppima ka... Eksole..😁

    VastaKustuta
  26. Kusjuures see loigutegija siin iseloomustas mind päris õigesti: ma usun, et arstide eesmärk on ravida, nende töö lõppematuse eest hoolitseme me ise ja samuti usun, et politseinike töö on meie pisimaailma turvalisena hoida, taaskord hoolitseme ise nende töö igikestvuse eest.
    Elus peab olema palju sangasid, millest kinni hoida.

    VastaKustuta
  27. Ka maailma pimedas pooles on valge ja seal on täpselt samasugused head inimesed kes mõtlevad ainut, et valges on pime. :)

    VastaKustuta