Lehed

neljapäev, 15. märts 2018

Uni



Uneliivakaevanduses olen sunnitööl
Jala küljes raske  pomm, vööl ogadega vöö
Võtan tera omale, lastakse mind maha
Kuuliaugud keres, aga tööst ei ole vaba

Viira! Maina! Pilvelaevad lasti ootel paigal
Plaksub piits ja kubjas kireb: kiiremini, raisad!
Ketinaaber pissib liiva, mõni viskab koni
Huvitav, kes tahab sellist uneks hommikuni?

Viira! Maina! Rutem, rutem, nõme loodrikari!
Päike vajub, kohe tõstetakse laeval tuulde puri
Magama ma veel ei saa, sest haljatolmu käru
tahab täitmist, koorem ootab. Võta kühvel, näru...




5 kommentaari:

  1. Äkki see on hoopis sügav uni?
    ja sa näed, et sul ei tule uni...

    Meie elamata elu kompenseerib uni,
    seepärast näeme unes et elu ei tule...
    kõik on õppimata ja eksamid juba homme.

    Ei, ma ei ole seekord uneteadlaseks kehastunud.

    --- kaubaline kommentaar algab ---------------
    Kuulan Kuku raadiot "mõtlevale inimesele" vahel,
    ja nad on üllitanud "Mõtle terveks" tervisesaate,
    mida kavandab juhib ja suunab dr.Marek Strandberg.
    Seal kuulasin uneuuringutest ja jagan nõu ka teile :D
    --- kaubaline kommentaar lõppes ---------------------

    Kas elu on uni või on uni tegelik elu, see on ebaselge,
    selles ebaselguses on kõik teadlased ja arstid ühel meelel
    ja me ise ka hommikul zombidena tööle sõites unes ja ilmsi.

    VastaKustuta
  2. Jajaa. Ja ma loomulikult magan ka praegu...

    VastaKustuta
  3. Nägin unes, et sa olid siit selle luuletuse maha võtnud ja ma kirjutasin järgmise allesjäänud postituse alla karjatuse, kui hea see luuletus on! Ma ise pole unetu olnud, aga siin on midagi hingeminevat ka minusugustele, nii et ma seda uneski veel näen.

    VastaKustuta
  4. Pole paha!
    Maskuliinse hoo võtab maha seitsmes rida - vähe beibelik - et siis edasi (alfa)mehelikult edasi kihutada.

    Võtsin endale vabaduse kohendada viidatud rida umbes-kaugelt selliselt - ketinaaber kuseb liiva, kuskilt lendab koni.

    Ei ole see isehakanud kriitiku amet kerge.

    Ära seda luuletust maha võta - see on tõesti hea.

    VastaKustuta
  5. Kusjuures tõepoolest on seitmes rida pisut liiga pehme.
    Aitüma kriitika eest, siin ma seda rida muutma ei hakka, aga parandus on väga sobiv!

    VastaKustuta