Lehed

teisipäev, 24. aprill 2018

Silmapilgud



Eestlasest isa kahe pojaga arutlemas Tallinna ühissõidukite marsruutide ja piletihindade üle. Tundub, et nad on mõnevõrra hädas, sest arutelu lõpuks olid nad ühel nõul - "võtame parem takso!". Samal ajal oli nende jutust selgelt aru saada, et Helsingi ühissõidukite süsteem ja linn ise pea kõige pisemate kõrvaltänavateni välja on neile selge kui oma köögipõrand.


Bussitäis tillukesi hiina vanakesi neile iseloomulike sõjaväelaslikult ühesuuruste paksude kohvritega, väsinud vanainimestele omase ebaühtlase tippiva kõnnaku ja muljetest küllastunud tuhmi pilguga. Pikkade juustega pikk brünett giid jookseb nende ees nagu rahutu taks, kord kümmekond sammu edasi, seejärel kapakuga tagasi, et grupp silmist ei kaoks.
Närviline õhkkond, pigem küll närviline giid, sest grupil on ilmselgelt juba täiesti ükskõik, peaasi, et ellu jääks.
Ja siis see tuleb, ilusa selge häälega lajatatud lause.
"We'll be late, move your asses  faster!"


Vene abielupaar, vaikne, kuid kuuldav vestlus. Mees kasutas oma jutus ühte labasust, sõna, mida me ükskõikselt "sidesõnana" kirjeldaksime.
Ossa püha püss, kus naine vihastas! Väga ilusas ja  suurepärast sõnavara kasutades avaldas naine arvamust, miks talle ei meeldi selline matslus, mida ta kavatseb ette võtta, kui ta veel kord peaks kuulma taolist lamedust ja üleüldse....
Mees oli väga vaikne ja väga punase näoga.





9 kommentaari:

  1. Jah, nii me päälinnas elamegi - rahutult ja raspeldavalt:) Emand nuiab juba mitmendat nädalavahetust, et põgeneme tsivilisatsionist!

    VastaKustuta
  2. Maitia, mis rahutult?
    Jazzkaar on täies hoos, muusika rahustab. Kalamaja hipsterid on isegi jahedatel õhtutel kõik õllega õues. Mulle andis hommikul rattaga tööle sõites viis autojuhti teed (kohtades, kus eesõigus oli neil, mitte mul). Ujula vene tädi naeratas mulle täna. Ja just lahkus kolleeg toast heledalt lõkerdades. Eilne külaline lahkus hommikul ja tundus, et temagi tuju jäi heaks. Elu pealinnas on täiesti okei.

    VastaKustuta
  3. Ma üritasin talutütrekest lohutada:)

    VastaKustuta
  4. Mul oli u 15 aasta eest juhus kuulata kahe panga-ametniku omavahelist vestlust. (Minu kolleegid, eks.) Üks - naisterahvas - eesti mõistes väga selgelt daam suure esitähega, reljeefse väljendusviisiga, ekstsentriline. Teine mees - veidi noorem - venelane, it-nohik, ilmselgelt haritlasperest.

    Ja siis kasutas daam vestluses üht venekeelset sõna, mitte isegi meil sidesõnana tuntut, vaid kraad kangemat.

    Mees vakatas, punastas.

    Daam vakatas, vaatas vestluspartnerile otsas, punastas.

    VastaKustuta
  5. Jaa, muidugi...Meil Siin Maal pole kiiret kunagi ega kuhugi, isegi jänenenesed kalpsavad mööda põldu a-e-g-l-u-u-b-i-s nagu lohe eest pagevad Šhrekid.
    Nii ma siis seisan suvalisse linna sattununa kui tigu kiirteel ja kihutan kuidas lima lubab vilistavate rehvide vah...plörts....

    Linnas on huvitav. Ma tean, et loomaaias tahulikult vedelev hüljes on korraga nii eksponaat, keda vaadatakse, kui publik, kes vaatab. Oma linnaskäigukogemusest lähtudes: hülgel on huvitavam 😁

    VastaKustuta
  6. Kaur, see viimane situatsioon o mullegi tuttav. Suhtlen igapäevaselt Narva kolleegidega ja ükskord ei suutnud ma end üsna teravaid uudiseid saades vaos hoida. Siiani tunnen õhetust näos, kui see hetk meenub.....

    VastaKustuta
  7. Nonii, selgelt on särtsu erkudesse lisandunud!:)
    Aga aegluubis jännusid ja kiirluubis puuke on meie maal ka hulgi vahtida!

    VastaKustuta
  8. Takso on lihtsalt nii odav, et kui peaks juba kolmele inimesele bussipileti ostma, siis ongi mõistlikum käega lüüa ja Taxify tellida.

    VastaKustuta
  9. Selle peale ma ei tulnudki.
    Ise olen põhimõtteline linnaliinide kasutaja, välja arvatud juhul, kui olen autoga. Bussid ja trollid on antropoloogilisi elamusi pakkuvad paigad, seal näen ühe sõiduga rohkem uusi inimtüüpe ja ilusaid inimesi kui kodus aastaga.

    VastaKustuta