Lehed

teisipäev, 16. jaanuar 2018

Õpetused iseseisvaks eluks



Mitte ei tule meelde, kuidas sai toime tuldud talvedega, kus miinus kakskümmend kraadi õues ja pluss viis kraadi toas oli "talutav", sest alles eelmisel päeval oli õues enam kui kolmkümmend kraadi külma ja toas ...ma ei taha seda isegi mäletada....
Praegu on kümmekond külmakraadi ja juba hakkan mõtlema, et vist peab mütsi välja otsima.
Jaa, tänapäeva inimene on nõrk. Vaat ikka vanasti!
Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada.

"Poissmeheelu" on omapärane.
Kõik on lubatud, aga mitte midagi teha ei taha.
Iga päev võiks endale mingit peent rooga vaaritada, aga milleks? Eks ole elus neid ahjupraade ja kooreklopse tehtud ka juba, nüüd keedan lörtsaka jõleda maitsega pelmeene, panen telekast mingi überpeene kokasaate kõrvale tiksuma ja kugistan kausi tühjaks. Pesuehtne siga, enesekaitseks pean mainima, et kokkamist täis telešõu oma keeruliste roogade assortiiga tekitab tunde,nagu oleks endalgi mingi peenem toit nina all.

Külma juurde siiski tagasi tulles.
Laiskus on ainus omadus, mis elu maailmas edasi viib.
Laisad on leidlikud.
Nädalavahetusel tõin kuurist kärutäie puid. Ma laon need tavaliselt kohe kojanurka riita, siis ei pea nädala sees töölt tulles kuuri minema. Nagu ma ütlesin: laisk.
Pühapäeval olin Eriti Laisk. Rabasin käru sangadest kinni ja tõmbasin puud tükkis käruga mitu astet ülespoole, otse kotta.
Mahtusid küll.
Eile tõin koridorist korviga puid ja kütsin. Oi, kuidas ma kütsin. Tund aega tuhises pliidi all tuli otse kõige lühemat suvelõõri pidi korstnasse. Tänage mind, et täna alla kahekümne kraadi külma on, poleks ma kütnud...oioi!
Tuba jäi muidugi sedajagu kargem. Just, kasutame seda ilusat sõna - kargem.
Täna olin mitte lihtsalt Laisk, vaid Megalaisk ja tirisin käru lausa tuppa. Hea oli puid võtta, teate. Tühjaks ja õue see kärukobakas.
Kes tahab homme kuurist puid tooma minna? Mina ei taha. Mina pean.
Täna oli vähemalt õige siiber lahti.



8 kommentaari:

  1. Sa peaks mu noorema poja majja kolima - kütsin täna seda lahmakat nagu vedurit, aga üle 18 tuppa ei saanud. Maja tahab inimesi sisse ja ühest noormehest on vähe...
    Kaaslaseks pole sa ....eeee......eakohane, aga muidu virtinaks sobid küll. Vat siis elate ja kütate ja kütate ja elate, vahepeal vitsutate pelmeene ka:D
    A eakohaseid pruute pole sealkandis võtta,mis??

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui suurest majast sa räägid, mind on kaks, mina ja kuuene (peiksi ei otsi kumbki, mina oma halva iseloomu tõttu ja laps ütleb, et on armunud oma lasteaia rühmakaaslasesse, aga vist ise ka ei tea, millisesse, nii käibki süda täis, armastust... vabalt oleks nõus pelmeene sööma, kui ei peaks oma maja iga päev kütma. Mul on viis, viis noh, küttekollet ja ühtegi ei saa kütmata ka jätta, ilma et midagi ära ei külmuks, peaks pesemata olema või elama ühes toas. St, teeme kommuuni!

      Kustuta
  2. Ma olen lastele kolm päeva järjest pelmeene teinud.
    Ise tahaks ka, aga mulle ei jää:
    suur pakk pealinna pelmeene täidab panni servani
    ja kolm õgardit panevad selle viimase kribalani nahka.

    Küttekolded vahetage gaasikütte vastu.
    Ma oma majasuuruses korteris kunagi vahetasin, udumugav hakkas.

    VastaKustuta
  3. Ma lapsena jumaldasin pelmeene, neid sai alati liiga vähe. Poepelmeenid kaotasid oma võlu pärast seda, kui lambaid pidades sügiseti päris tihti lambalihast pelmeene tehtud sai. Kvaliteedivõrdlus oli omatehtute poole nii tugevalt viltu, eks sellepärast.

    Gaasiküte kõlab hästi, aga mul on õhksoojuspump, mis ei lase veetorudel ära külmuda (mõned aastad tagasi, enne pumpa, olid torud köögi nurkades tihti jääd täis, omandasin märkimisväärse osavuse kuumapuhuri käsitlemisel) ja leivaahju asendamine gaasiküttega toimub ainult üle minu laiba. Kus ma kruubiputru või ühepajatoitu teen, kui äkki peaks isu tulema? Mul on pingviinide hulgas kindlasti hõimlasi, kuusteist kraadi on minu jaoks toas mugavalt t-särgi-paras. Üle selle ei ole nii hea. Praegu on vidt viidteist, aga uneaeg, rohkem pole vajagi.

    Virtina amet on kahtlemata tulevikus arvessevõetav karjääriväljavaade, aga ainus rollieeskuju oleks too ümar proua "kahes ja pooles mehes". Pean veel pisut kosuma, et ametikoha vääriliseks saada.

    VastaKustuta
  4. Mul oli ka eile õhtul 15... millest hommikuks 12 järele oli jäänud. Ülejäänud toad suht ok, aga minu kamber on tuult täis. Peab vist mütsi otsima hakkama ;)

    VastaKustuta
  5. Vot siuke Berta moodi virtin oli mul kah mõttes - ehk unustab teinekord kapinukale törtsu kanepitki:D
    A minu jutu mõte oli eelkõige selles, et maja tahab inimesi sisse - kui samas majas grupiviisiliselt elasime, polnud toas nii madalat temperatuuri ka külmal talvel.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma mõistsin küll.
      Praegu olen ma vaid selle maja hoidja (mitte majahoidja, just kaks sõna), küll see ükskord elama pannakse. Maja on praegu minu losstorni lohe.

      Kustuta
  6. Õnneks lubab homseks juba tiba soojemat ilma, on parem neid puuvarusid täiendada. :P

    VastaKustuta